سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بهترینِ برادرانت، کسی است که تو را در پیروی از خدا یاری کند، از نافرمانی او بازدارد و به خشنود ساختن او فرمانت دهد . [رسول خدا صلی الله علیه و آله]
یادداشتها و برداشتها
 
انار
مشخصات ظاهری درخت انار : انار درخت کوچکی است که ارتفاع آن تا 6 متر می رسد و در مناطق نیمه گرمسیری می روید . این گیاه بومی افغانستان، پاکستان و ایران می باشد که از زمانهای گذشته در منطقه مدیترانه کشت شده و ترویج یافته است. شاخه های آن کمی تیغدار و برگهای آن براق،دوک مانند،باریک، متقابل و شفاف است که در حالت کامل خود 3-7 سانتیمتر درازا و 2 سانتیمتر پهنا دارد.

انار ( Pomegranate )

برگ انار ( Pomegranate Leaf )


گلهای انار درشت به رنگ قرمز اناری ولی بی بو می باشد که سه سانتیمتر ضخامت داشته و دارای چهار یا پنج گلبرگ ( در گیاهان پرورش داده شده اغلب بیشتر است) می باشد. میوه آن شش ضلعی کامل یا کروی با اندازه های مختلف بین گریپ فوروت و لیمو ترش،5 تا 12 سانتیمتر قطر و دارای پوستی قرمز رنگ و یا زرد رنگ می باشد .

شکوفه انار ( Pomegranate Flower )


هر میوه انار حدود ششصد دانه را در خود جای داده است که مغز میوه را احاطه کرده و از رنگ سفید تا قرمز تیره جلوه می کنند.

روی هم رفته در حدود بیست نوع مختلف انار در دنیا موجود است .
 
خواص گیاه انار: انار میوه اى است مقوى قلب که در مناطق گرمسیرى بر ضد اسهال خونى ، تنگى نفس و کرم امعاء به کار برده مى شود. پوست انار بخصوص به سبب سرشار بودن از مازو داراى خاصیت قبض کنندگى بوده و بعلاوه دافع کرم مى باشد.

دانه انار ( Pomegranate Seed )


آب انار اثر مدر و مفرح دارد. مصرف رقیق شده آن با آب، در بیماریهای مجاری ادرار، بیماریهای مختلف ناشی از التهاب دستگاههای بدن و در بیماران مبتلا به عدم کفایت ترشح صفرا، توصیه شده است، اگر آّب انار را با عسل مخلوط کرده و هر روز چند قطره در بینی بچکانید از رشد پولیپ در بینی جلوگیری می کنید؛ آب انار همچنین ممکن است دارای اثر  ویروس کش بوده و ضد پلاک دندان باشد.برای برطرف کردن دندان درد، دم کرده ریشه درخت انار را در دهان مضمضه کنید .
 میوه انار خنک کننده و خون ساز بوده و خون را تصفیه می کند، رنگ صورت را شاداب کرده، گرفتگی صدا برطرف می کند.برای سالمندان بهترین دارو برای تقویت کلیه می باشد. برای اضافه کردن وزن خود می توانید انار بخورید.

خانم هایی که عادت ماهیانه شان منظم نیست می توانند از جوشانده برگهای انار استفاده کنند.برگهای له شده انار را اگر روی پوست بگذارید خارش را از بین می برد .برای برطرف کردن سوختگی پوست ، گلهای انار را له کرده و با روغن کنجد مخلوط کنید و این پماد را روی قسمت سوختگی بمالید .دم کرده گلهای انار را بصورت غرغره برای از بین بردن زخمهای دهان بکار ببرید .برای برطرف کردن بواسیر باید معقد را با جوشانده پوست انار شستشو داد .

انار ( Pomegranate  )

احتیاط : کسانیکه سرد مزاج هستند نباید در خوردن انار افراط کنند . زیرا معده را سست کرده و ایجاد نفخ می کند، اینگونه افراد باید انار را با زنجبیل بخورند . جوشانده پوست درخت و پوست ریشه آن که برای رفع کرم بکار می رود ممکن است ایجاد سرگیجه و استفراغ کند . به هرحال در خوردن جوشانده آن باید احتیاط کرد و این کار باید تحت نظر متخصص انجام گیرد .

 

+ نوشته شده توسط استاد رویش در 86/08/28 و ساعت 14:16 |

کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط سخی فرهادی 87/5/18:: 6:57 صبح     |     () نظر
 
موز
موز
موز را که ما معمولا مصرف مى کنیم میوه اى است که پس از چیدن آنرا در محل مخصوصى قرار داده و بوسیله گاز شیمیائى آنرا رسانیده اند بنابراین از شکل طبیعى خود تا حدى خارج شده است . بهر حال بهترین طریقه مصرف این میوه آن است که یک ساعت قبل از خوردن آنرا پوست کنده و به قطعاتى تقسیم کنند و یا آنکه در صورت امکان به خوبى له کرده در سالاد بریزند. در این موقع ملاحظه خواهند کرد که به مراتب شیرین تر از موقعى است که بلافاصله پس از پوست کردن آنرا مى خورند.

موز


موز خشک کرده که در مزارع تولید این میوه تهیه مى کنند بقدرى مغذى است که بایستى به اعتدال از آن استفاده نمود. موز خشک تمامى خواص ‍ موز تازه را دارا بوده و سرشار از فسفر، منیزیم ، پتاسیم ، آهن وبخصوص ‍ مواد ئیدرات دو کربن (نشاسته و قند) مى باشد. ویتامین هاى آ و ب و ث موجود در این میوه اهمیت نقشى را که در تغذیه ، نمو و رشد دستگاه استخوانى و تعادل عصبى ایفا مى کند بخصوص توجیه مى نماید. سلولز موجود در موز بسیار کم است بدین جهت مصرف مرتب و زیاد آن ممکن است موجب یبوست گردد.

+ نوشته شده توسط استاد رویش در 86/06/18 و ساعت 6:55 |

کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط سخی فرهادی 87/5/18:: 6:54 صبح     |     () نظر
 
سیر
در سیر موارد زیر یافت مى شود: گوگرد، ید، سیلیس و مهمتر از همه اسانس گوگردى به نام آلیل . سیر یک ماده ضد عفونى کننده طبیعى و پلشت پر بسیار جالب توجهى براى ریتین است . تجمع مواد فوق الذکر در سیر سبب شده است که مصرف این گیاه بدن انسان را در برابر بیماریها، عدم تعادل غددى و اغلب اختلالات دیگر محافظت نماید.
از آنجا که سیر سبب شده است که مصرف این گیاه بدن انسان را در برابر بیماریها، عدم تعادل غددى و اغلب اختلالات دیگر محافظت نماید.
از آنجا که سیر ترشح غدد معده را تحریک نموده و قابلیت تحرک جدار آن را فعالیت مى بخشد یک ماده اشتهاانگیز و در عین حال کمک کننده هضم به شمار مى رود.

سیر


یکى از عللى که معده نتواند سیر را بطور همیشگى مصرف و تحمل نماید آن باشد که آنرا بخوبى نجویده و کاملا با بزاق ممزجش نکرده اند یا آنکه مخاط دستگاه گوارش زیاد تحریک یا خراشیده شده است . در حالت اول بایستى مراقبت نمود که سیر را در دهان بخوبى بجوند و با آب دهان ممزوج و مخلوط سازند و در حالت دوم ، قبل از غذا کمى آب و یک قاشق مربا خورى از مواد پانسمان کننده معده میل کنند. واقعا جاى بسى تاسف است که انسان خود را از خوردن سیر محروم کند زیرا مى توان یقین حاصل کرد که سیر کلیه ترشحات رسوبى انگلى (بلورهاى اسید اوریک و غیره ) مبتلایان به تصلب شرائین را حل کرده و از تکلیس ‍ سرخرگها جلوگیرى مى کند.
سیر قلب را به کار واداشته و خون را تصفیه نموده و در نتیجه جریان خون را تسهیل مى نماید. فشار خون را پائین برده به سر حد عادى مى رساند. کسانیکه داراى فشار خون عادى یا کمى پائین تر از معمول هستند نبایستى از این لحاظ بیمى به خود راه دهند زیرا آنچه مسلم است آن است که سیر همه چیز را به حال تعادل برمى گرداند. اگر داروى پائین آورنده فشار خون براى کسى که داراى فشار خون پائین است خطرناک واقع مى شود سیر بالعکس داراى چنین اثر نامطلوبى نبوده بلکه اثر بهبود بخشنده و مطلوبى بر روى چنین افراد بر جاى مى گذارد.
فراموش نکنیم که سیر دفع کننده قوى کرم روده است که بعضى اوقات مى توان با سیر گردنبندى ساخته یا آنرا در کیسه کوچکى ریخته به گردن کودک بیاویزیم تا انگلها از بدن او فرار کنند و این همان کارى است که در ازمنه قدیم در بعضى نواحى انجام مى دادند.
براى مصرف داخلى ساده ترین راه آن است که به تمام غذاهاى خود سیر اضافه کنیم . در صورت امکان بهتر آن است که سیر به شکل خام خورده شود زیرا پختن قسمت اعظم ماده مؤ ثر آنرا از بین مى برد.
اگر بخواهیم سریعتر و بیشتر عمل کند دوتا چهار عدد سیر را رنده کرده در یک گیلاس آب گرم مى ریزیم و مى گذاریم تمامى شب بماند و بخوبى خیس بخورد. صبح روز بعد آن را صاف کرده آب آن را بنوشد و تفاله اش ‍ را بدور بیندازد. طریقه دیگر آنکه سیر را شب قیمه قیمه کرده جعفرى و روغن زیتون به آن بیفزایند و صبح همراه با صبحانه میل کنند. مى توان سیر را قیمه اى خورد کرده بر روى قطعه اى از نان که کره روى آن مالیده باشند بریزند و به مصرف برسانند.
امروزه چنین دریافته اند که سیر از محافظین و پیشگیرى کننده هاى سرطان شناخته شده است . بعلاوه داروى مؤ ثر بر ضد سیاه سرفه و اغلب سرفه هاى عصبى به شمار مى رود.
طریقه اى که دکتر واسیلف به کار مى برد و ما آن را آزمایش کرده و موفقیت حاصل نمودیم آن است که شب هنگام مقدار لازم و کافى سیر را پوست کنده در 250 گرم آب جوشان مى ریزیم . براى کودکان تا یکساله 15 گرم ، کودکان تا پنج ساله 25 گرم و ده الى دوازده ساله 40 گرم و از آن بزرگتر 60 تا 80 گرم از این محلول را روزى هشت تا ده قاشق بدهند (قاشق مرباخورى تا 5 ساله قاشق دسر خورى تا کودکان ده الى دوازده ساله و از بزرگترها را قاشق سوپخورى مى دهند). در صورتیکه کودکان از خوردن آن امتناع کردند مى توان به نسبت یک به دو مقدارى شکر به آن اضافه کنند.
علاوه بر آن سیر در موارد استعمال خارجى نیز داراى خواص غیر قابل تردیدى است .

سیر


براى مراقبت و از بین بردن میخچه و زگیل (کف پا و غیره ) و کیست هاى کوچک از سیر استفاده مى کنند. بدین ترتیب که سیر پوست کنده را بر روى میخچه یا کیست مى مالند و این کار را چندین بار در روز تکرار مى کنند و پس از خاتمه کار، درمان را با استفاده از یک مشمع کوچک تکمیل مى نمایند.
در مورد زگیل ، سیر را حلقه وار به اندازه قسمت شاخى زگیل بریده و روى آن مى گذارند و یا پانسمان مى گذارند و یا پانسمان مى کنند بطوریکه بخوبى روى زگیل بچسبد. این کار را روزى دو مرتبه صبح و شب تکرار کرده و پانسمان را عوض مى نمایند.
گانگلیونهاى محتقن را با مخلوطى از سیر پوست کنده و روغن زیتون ماساژ مى دهند. در مورد کریهائى که منشا روماتیسمى داشته باشد هر شب تامپون پنبه اى را از عصاره سیرى که تازه بدست آمده باشد آغشته نموده در گوش بیمار مى گذارند. کسانى که از دندان درد شکایت دارید یا از گوش درد مى نالند یک حبه سیر را تنزیب نازکى پیچیده در گوش ‍ مى گذارند تا بتوانند در موقع لزوم به کمک تنزیب آن را خارج کنند. در کرمخوردگى دندان سیر پوست کنده را در داخل کرمخوردگى بگذارند. در این موارد احتیاجى به مراجعه دندان پزشک نخواهد بود.
همچنین سیر کمک خوبى در درمان مبتلایان به روماتیسم و نقرس ‍ مى باشد. بدین ترتیب که قسمتهاى دردناک را با مخلوطى از روغن زیتون کافورى و سیر(نسبت دو قسمت روغن کافورى و یک قسمت سیر) بخوبى ماساژ دهند. ماساژ ستون مهره ها با مخلوط فوق قدرت و نیرو به بدن بخشیده شخص را مستعد انجام هر کار مى کند. بیمارى جرب را نیز مى توان با همین مخلوط درمان نمود. در این وقت بجاى روغن از آب مخصوص استفاده مى کنند.

+ نوشته شده توسط استاد رویش در 86/06/13 و ساعت 11:17 |

کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط سخی فرهادی 87/5/18:: 6:52 صبح     |     () نظر
 
زرد آلو
زرد آلو میوه بسیار مغذى است بخصوص موقعى که به حالت خشک در آمده باشد(برگه زرد آلو). این میوه سازنده بافتها و استخوان است . به سبب دارا بودن ویتامین هاى گروه ب موجب تعادل دستگاه عصبى بدن مى گردد و به جهت سرشار بودن از قند یک نیرو بخش قوى و درجه اول محسوب مى شود.

زرد آلو

 زردالو حیات حیات سلولى را زیادت بخشیده و امکان فعالیت و طول عمر بیشترى به شخص مى دهد. این میوه بخصوص ‍ در موارد کمخونى ، اختالات یا افسردگى هاى روانى و گرفتگى صدا(ورم حنجره ) تجویز مى شود.

زرد آلو


زرد آلوى تازه یکى از داروهاى معالج اسهال است و چون آنرا بصورت خشک در آورند یبوست را درمان مى کند.

+ نوشته شده توسط استاد رویش در 86/06/13 و ساعت 11:2 | < type=text/java>GetBC(5); ن

کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط سخی فرهادی 87/5/18:: 6:50 صبح     |     () نظر
 
آناناس
آناناس تازه داراى مخمر بسیار قیمتى به نام پاپائین است که بر روى معده اثر بسیار نیکوئى دارد. آب آناناس را در آفریقا براى درمان هر گونه مسمومیتى به کار مى برند. بعلاوه بسیار مدر بوده و در موقع عقب افتادگى قاعده زنانه آنرا تجویز مى کنند.
از آناناس عصاره اى استخراج مى کنند که داراى خواص ضد تورم است بعلاوه جزو میوه هاى لاغر کننده به شمار مى رود. از طرف دیگر به سبب سرشار بودن از مواد قندى و ویتامین هاى آ، ب و ث بسیار نیرو بخش ‍ است . همچنین آب آن براى درمان بعضى گلو دردها به کار رفته و بصورت استعمال خارجى براى مراقبت پوست از آن استفاده مى کنند.

                                                  

آناناس


آناناس علاوه بر املاح داراى آنزیمى به نام بروملین مشابه پا پائین است که باعث سهولت عمل هضم شده و بر ضد بعضى بیماریهاى انگلى نیز از آن بهره مى گیرند.
عصاره آناناس به نام آناناز در پزشکى مصرف روزانه دارد و بر علیه اغلب عفونتها به کار مى رود.

+ نوشته شده توسط استاد رویش در 86/06/12 و ساعت 19:36 |

کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط سخی فرهادی 87/5/18:: 6:48 صبح     |     () نظر
 
کیوی

تاریخچه کیوی : کیوی نیز که چند دهه ‌ای است وارد ایران شده است و سطح زیر کشت مناسبی از باغ‌های استان مازندران را به خود اختصاص داده است، از جمله میوه‌هایی است که از لحاظ تغذیه‌ ای و خواص درمانی دارای ارزش بالایی است، نام علمی این میوه Actinidia deliciosa است که بومی مناطق شرقی و شمال شرقی کشور چین است و نام محلی آن ینگ‌تااو (Yang Tao) است. این میوه در اوایل قرن بیستم به نیوزلند وارد شد و به‌تدریج در این منطقه از جهان مورد کشت قرار گرفت. در سال ???? نام این میوه در نیوزلند به گوس بری چینی (Chinese Gooseberry) تغییر یافت. در سال ???? این میوه به ایالت متحده آمریکا وارد شد و نام کیوی، برگرفته از نام یک برنده بومی نیوزلند به این اتلاق شد. در حال حاضر این میوه در کشورهایی چون ایتالیا، نیوزلند، شیلی، فرانسه، ژاپن و ایالت متحده آمریکا در سطح وسیع کشت می‌شود.

کیوی ( Kiwi )

خواص کیوی : استرس، مواد مضر و کمبود خواب، روی بدن انسان اثر می گذارد. هر کس که می خواهد به این وضع گرفتار نشود، باید در روز 4 عدد کیوی بخورد. مطالعات دانشمندان ایتالیایی نشان داده است که دیابتی هایی که مرتب مقدار زیادی ویتامینC دریافت می کنند، میزان کلسترول و انسولین پایینی دارند. کیوی برای تامین ویتامین ث منبع خوبی است.این میوه به لحاظ داشتن ریز مغذی‌های مختلف از ارزش‌ غذایی بسیار بالایی برخوردار است. به ‌طوری که هر سهم از این میوه قادر است ?? درصد نیاز روزانه به ویتامین C را تأمین کند.کاهش قدرت ماهیچه‌ای و قدرت بینایی نیز در سالمندانی که از این میوه به‌طور مداوم استفاده می‌کنند کمتر دیده می‌شود. این میوه به دلیل خاصیت کاهندگی که بر سطح تری گلیسیرید دارد، از غلظت خون می‌کاهد و از تنگ شدن عروق و نهایتاً بروز انواع سکته‌ها جلوگیری می ‌کند. کیوی مانند قرص آسپیرین موجب رقیق شدن خون شده، از ایجاد پلاک در خون جلوگیری می کند . آسپیرین از داروهایی است که به رغم عوارض جانبی آن همواره باید از سوی افراد مبتلا و حتی مستعد به مصرف برسد و عوارضی نظیر التهاب، زخم و حتی خونریزی روده را ایجاد می‌کند، در حالی که مصرف روزانه دو عدد کیوی می‌تواند همان اثر را داشته باشد. بر خلاف آسپیرین این میوه دارای ترکیباتی نظیر ویتامین C ،E ، پلی فنول‌ها، پتاسیم، مس و منیزیم است که همه آنها در حفظ سلامت قلب و عروق ضروری به نظر می ‌رسند. در مطالعه‌ای که در سال 2004 روی تعدادی داوطلب به انجام رسید، دیده شد که در این افراد با مصرف روزانه 2 تا 3 عدد کیوی در مدت 28 روز، به میزان 18 درصد از میزان عوامل ایجاد کننده بیماری‌های قلبی و 15 درصد از سطح تری گلیسیرید کاسته شده است. از این رو متخصصان علم تغذیه این میوه را به بیماران قلبی توصیه می‌کنند و آن را برای پیشگیری از بروز بیماری‌های قلبی مهم می ‌دانند.

کیوی ( Kiwi )

بهترین روش ذخیره و نگهداری : هنگام خرید این میوه نمونه‌ای از آن را در میان انگشتان خود قرار دهید و درصورتی که بر اثر فشار جزیی، نرمی زیر دستان خود احساس کردید از خریدن آن صرف‌نظر کنید. این میوه را می‌توانید در دمای اتاق نگهداری کرده، آن‌را به مدت چند روز ذخیره کنید. هرگز این میوه را کنار سیب، گلابی و سیب زمینی قرار ندهید، زیرا از این میوه‌ها گازی متصاعد می‌شود که موجب رسیدن بیش از اندازه این میوه می‌شود. به علاوه، توصیه می‌شود هیچ‌گاه کیوی بسیار نرم یا لک دار نخرید؛ اما در صورتی که میوه شما نارس است می توانید آن را در کاغذ همراه میوه‌هایی نظیر سیب، گلابی یا موز قرار دهید تا فرآیند رسیدن تسریع شود. هرگز به اندازه میوه توجه نداشته باشید، زیرا در میزان مواد مغذی موجود در آن تأثیری ندارد. تصور نکنید میوه درشت‌تر دارای مقدار بیشتری ماده مغذی است و ارزش تغذیه ای بیشتری دارد.

شکوفه کیوی ( Kiwi Flower )    شکوفه کیوی ( Kiwi Flower )

هشدار : این میوه از میوه‌هایی محسوب می‌شود که دارای اگزالات هستند. اگزالات ترکیبی است که وقتی وارد بدن می‌شود ، در مایعات بدن باقی می‌ماند و موجب بروز عارضه در اعضایی نظیر کلیه‌ها و کیسه صفرا می شود. به این منظور این میوه برای افرادی که مستعد سنگ کلیه و سنگ کیسه صفرا هستند باید با احتیاط میل شود. به علاوه، اگزالات موجود در این میوه، مانع جذب کلسیم می‌شود. به این دلیل نباید حداقل 2 تا 3 ساعت قبل و بعد از مصرف لبنیات و حتی قرص‌های کلسیم این میوه را تناول کرد تا مانع جذب این ماده مغذی نشود.

+ نوشته شده توسط استاد رویش در 86/10/05 و ساعت 12:46 | < type=text/java>GetBC(28);

کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط سخی فرهادی 87/5/18:: 6:44 صبح     |     () نظر
 
تاریخچه زردچوبه:

تاریخچه زردچوبه:
زردچوبه چون زنجبیل از قدیم الایام مصرف مى شده است. پزشکان چینى و هندى در هزاران سال پیش آن را براى درمان چشم درد و زخمهاى جلدى به کار مى بردند. این پزشکان زردچوبه را با شیر مى جوشانیدند و آن را دواى ممتازى براى درمان زکام مى دانستند. ((دیوسکورید)) طبیب یونان قدیم آن را به نام زعفران هندى نامیده و عقیده داشته که زردچوبه داراى همان خواصى است که زعفران دارد. در قرون وسطى اعراب زردچوبه را در اروپاى غربى معرفى کرده و شناسانیدند. در دفتر دارایى یکى از دارو فروشان شهر فرانکفورت به سال 1450 میلادى جزو کالاهایى که نوشته از زعفران هندى نام برده است . در این زمان زردچوبه یا زعفران هندى را براى معالجه یرقان و امراض کبدى به کار مى برند و همه جا معالجه آن عمومیت داشت. پزشکان قرن نوزدهم زردچوبه را اشتها آور مى دانستند که انسداد کبد و طحال را برطرف کرده و براى یرقان و سنگ کلیه مفید است. به طور کلى قرون هجدهم و نوزدهم اگر چه زردچوبه در طب کم مصرف مى شد ولى در صنایع دستى براى پارچه بافى و رنگ کردن چوب به کار مى رفت.

گل زردچوبه ( Curcuma )


ادامه مطلب
+ نوشته شده توسط استاد رویش در 87/05/03 و ساعت 21:3

کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط سخی فرهادی 87/5/18:: 6:42 صبح     |     () نظر
 
خواص مشترک آلبالو و گیلاس

خواص مشترک آلبالو و گیلاس


دوستان عزیز خواص مشترک این دو میوه را بر اساس مطلب علمی جدید از سایت های دیگر برای شما بیان می کنم.


* دارای مقدار زیادی مواد قلیایی هستند و اسیدیته خون را کاهش می دهند. بنابراین افرادی که می خواهند خونشان قلیایی شود، گیلاس و آلبالو بخورند.


* نوع سیاه رنگ این میوه ها ، دارای مقدار زیادی آهن هستند و برای کم خونی مفید می باشند.


گیلاس و آلبالو برای کاهش درد مفاصل ، روماتیسم و نقرس بسیار مفید هستند.


* برای افراد دچار نقرس مفید است ، چون مقدار اسید اوریک را که در نقرسی ها بالاست ، کاهش می دهد. اسید اوریک یک ماده ی زائد و دفعی است که در اثر هضم و جذب مواد غذایی در بدن بوجود می آید و اگر مقدار آن در بدن افزایش یابد ، به کریستال هایی در مفاصل تبدیل می شود و درد و تورم را در آن قسمت ایجاد می کند.


* ادرار را زیاد می کنند.


* غنی از آنتی اکسیدان  هستند ، در نتیجه برای پیشگیری از سرطان  و بیماری های قلبی  مفید می باشند.


* دارای موادی هستند که درد حاصل از آرتریت  ( التهاب مفاصل ) و نقرس را کاهش می دهد که این خاصیت را سایر میوه ها و سبزی ها ندارند.


* منبع غنی ملاتونین هستند. ملاتونین، یک آنتی اکسیدان قوی است که تأثیر آن بهتر و مؤثر از ویتامین های آنتی اکسیدانی C و E و A  است، زیرا هم محلول در چربی و هم محلول در آب است. در حالی که ویتامین C  محلول در آب و ویتامین های A  و  E  محلول در چربی هستند.


آنتی اکسیدان  های موجود در این میوه ها جلوی عمل رادیکال های آزاد را در بدن می گیرند. رادیکال های آزاد مولکول های ناپایداری هستند که با حمله به سلول های سالم بدن، باعث تخریب آنها می شوند. تخریب سلولی توسط رادیکال های آزاد، باعث ایجاد استرس اکسیداتیو در بدن و پیری زودرس سلول ها می شود.


علاوه بر موارد فوق ، برای درمان بیماری های زیر نیز مفید هستند :


- سنگ کلیه                                       - کاهش خطر سکته قلبی 


- پوسیدگی دندان ها                           - رفع کم خوابی 


- جلوگیری از واریس رگ ها                   - کاهش التهاب بدن


- کاهش کلسترول  خون                        - کاهش سردرد 


 


فواید آلبالو و گیلاس در کاهش وزن بدن


آلبالو و گیلاس دارای کالری و چربی کمی هستند و مقدار زیادی آب دارند. تحقیقات نشان داده که افزایش مصرف آب سطح انرژی و متابولیسم بدن را افزایش می دهد، در نتیجه انرژی بیشتری در بدن می سوزد.


بسیاری از افراد اثرات مفید میوه هایی مثل آلبالو و گیلاس را که دارای آب زیادی هستند، در کاهش وزن خود مشاهده کرده اند.


همچنین دارای پتاسیم بالا و سدیم  کمی هستند که با نگهداری آب در بدن ، تعادل آن را در بدن حفظ می کنند ، زیرا رژیم های کم سدیم ( کم نمک ) باعث کمبود شدید آب در بدن می شوند.


 


 



 


 


 


خواص غذایی و درمانی گیلاس


* مجاری ادراری و لوله ی گوارشی را ضد عفونی می کند.


 


 


* برای افراد دیابتی  مضر نیست زیرا قند آن از نوع سوربیتول است که 70 درصد آن در بدن انسان بدون


 


اینکه به گلوگز تبدیل شود، صرف تولید انرژی می شود


* گیلاس شیرین ملین خوبی است و یبوست را رفع می کند.


* طبیعتی سرد دارد و مصرف زیاد آن باعث نفخ معده می شود.


 


* اعصاب را آرام می کند.* معده را ضدعفونی می کند.


* سموم بدن را دفع می کند و خون را تصفیه می کند.


گیلاس شیرین برای رفع یبوست و آلبالوی ترش برای رفع اسهال مفید است.


 


* خوردن گیلاس برای افرادی که تصلب شرائین ، ناراحتی کبد و مکل جمع شدن گاز


مؤثر و مفید است.


تهیه و تنظیم از عبدالله حسینلو کارشناس ارشد فیزیولوژی مرکز اموزشی درمانی امام خمینی (ره)اورمیه 
< lang=js>document.write(CommAr[CC++]);
ارسال کننده متن فوق: »


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط سخی فرهادی 87/5/18:: 6:18 صبح     |     () نظر
 
گیلاس و آلبالو ، دارویی برای درد مفاصل و نقرس

‌گیلاس و آلبالو ، دارویی برای درد مفاصل و نقرس


 


دوستان گرامی با توجه به فصل تابستان و میوه های این فصل ، سعی کرده ام تا جایی که ممکن است از کتاب های مختلف و سایت های دیگر استفاده کنم و مطلب کاملی را در مورد خواص غذایی آلبالو و گیلاس به شما ارائه دهم .


امیدوارم با مطالعه این مطلب به ارزش غذایی این دو میوه پی برده و به مقدار کافی و لازم از آنها استفاده کنید. البته شرط اصلی در مصرف تمام مواد غذایی ، رعایت اعتدال و میانه روی است و باید از زیاده روی در مصرف هر نوع ماده غذایی پرهیز کرد.


ابتدا خواص غذایی آلبالو و گیلاس را به طور جداگانه برایتان می آورم و سپس خواص مشترک هر دو میوه را برایتان بیان می کنم.


 


خواص غذایی و درمانی آلبالو


* مسکن تشنگی  است و شربت آلبالو برای رفع عطش بسیار مناسب است.


* آلبالوی ترش قابض خوبی است و برای درمان اسهال مفید می باشد.


* کاهش دهنده فشار خون  و غلظت خون است .


* ضد مواد صفراوی و سنگ کلیه  است.


* برای رفع حالت تهوع مناسب است.


* باعث افزایش اشتها می شود ، بنابراین برای افراد لاغر  و کم اشتها سودمند است .


* ضماد و مرهم آلبالو برای باز شدن رنگ چهره موثر و مفید است.


* مصرف آلبالو برای گرم مزاجان و افرادی که چربی زیادی در شکم  دارند، سودمند است .


* مصرف آلبالو برای افرادی که خارش پوستی دارند، موثر است .


* آلبالو خواص گیلاس را دارد و مصرف آن باعث آرامش اعصاب می شود ، ولی در هر حال نباید در مصرف آن زیاده روی کرد.


* برای سوء هاضمه بسیار مفید است .


* مصرف چند روز متوالی شربت یا مربای آلبالو برای معالجه نارسائی های کبد  مفید است .


* شربت یا مربای آلبالو در معالجه التهاب و ورم معده و روده موثر است.


* آلبالو به علت داشتن قند لوولوز برای افراد دیابتی  مضر نیست. همچنین برای تقویت قدرت باروری  مردان مفید است.


 


خواص غذایی و درمانی گیلاس


* مجاری ادراری و لوله ی گوارشی را ضد عفونی می کند.


* برای افراد دیابتی  مضر نیست زیرا قند آن از نوع سوربیتول است که 70 درصد آن در بدن انسان بدون اینکه به گلوگز تبدیل شود، صرف تولید انرژی می شود.


* گیلاس شیرین ملین خوبی است و یبوست را رفع می کند.


* طبیعتی سرد دارد و مصرف زیاد آن باعث نفخ معده می شود.


* اعصاب را آرام می کند.


* معده را ضدعفونی می کند.


* سموم بدن را دفع می کند و خون را تصفیه می کند.


گیلاس شیرین برای رفع یبوست و آلبالوی ترش برای رفع اسهال مفید است.


* خوردن گیلاس برای افرادی که تصلب شرائین ، ناراحتی کبد و مکل جمع شدن گاز در روده ها را دارند، مؤثر و مفید است.


* گیلاس باید به خوبی جویده شود تا به راحتی هضم شود.


* خوردن گیلاس بعد از غذا باعث سوء هاضمه و نفخ می شود، چون از هضم سریع غذا جلوگیری می کند. به همین دلیل توصیه می شود که بعد از غذا مصرف نشود.


* خوردن گیلاس قبل از غذا شخص را سیر می کند و جلوی اشتهای او را می گیرد و در عین حال او را چاق نمی کند. بنابراین افراد چاقی  که می خواهند لاغر شوند، می توانند گیلاس را قبل از غذا مصرف کنند. البته نباید در مصرف آن زیاده روی کنند.


* جوشانده برگ گیلاس در شیر، ملین خوبی است.


* در طب سنتی معتقدند که گیلاس برای رفع خشکی حلق و ریه مفید است .


* عصاره گیلاس یک ضد باکتری علیه فساد و پوسیدگی دندان  است . در بررسی ها مشاهده شده است که عصاره گیلاس سیاه تا 89 درصد فعالیت آنزیم های عامل تشکیل پلاک دندان را متوقف می کند.


* در گذشته پزشکان از گیلاس سیاه برای معالجه سنگ کلیه و ناراحتی های کیسه صفرا استفاده می کردند.


 


دکتر رحمت سخنی ( سه‏شنبه 9/5/1386 :: ساعت 12:53 صبح )


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط سخی فرهادی 87/5/18:: 6:17 صبح     |     () نظر
 
تاثیر میوه ها وسبزیجات در جلوگیری از بیماریها


تاثیر میوه ها وسبزیجات در جلوگیری از بیماریها


مطالعات بسیار زیادی در جمعیت های مختلف با روشهای متفاوت با تمرکز بر انواع مختلف سرطان به انجام رسیده اند و همگی به یک موضوع دلالت دارند :


خوردن مقدار زیاد سبزی و میوه ، احتمال ابتلا به سرطان را کاهش میدهد .


بر اساس تجزیه و تحلیلهای به عمل آمده و اطلاعات موجود به نظر می رسد اثرات ضد سرطانی میوه ها و سبزیها مشابه باشد البته گروههای مشخص میوه ها و سبزیها هر یک بر پیشگیری دسته ای ازانواع سرطانها اثر می گذارند که به آنها اشاره می کنیم .


- سرطان دهان حنجره : هویچ ، مرکبات و سبزیهای سبز


- سرطان ریه ، هویچ ، سبزیهای برگ شکل سبز و احتمالاً گوجه فرنگی ( بدیهی است قطع کردن سیگار بهترین راه پیشگیری در افراد سیگاری می باشد و هر چند اثر محافظتی میوه و سبزیها قابل توجه است اما در مقابل توان مخرب سیگار در ریه ازاهمیت آن کاسته می شود .


- سرطان معده : هویچ ، سبزیهای برگی شکل سبز ، گوجه فرنگی و احتمالاً سیر و پیاز


- سرطان کولون و رکتوم : سبزیهای خام و سبز مثل کاهو


- سرطان سینه : هویچ به خصوص در زنان با سابقه خانوادگی


- سرطان پروستات : گوجه فرنگی و فرآورده های آن مثل رب و سس گوجه فرنگی


در افرادی که نگران ابتلا به نوع خاصی از سرطان هستند ، خوردن متنابهی از
میوه ها و سبزیهای ذکر شده می تواند به عنوان یک رویکرد مناسب به حساب آید .


- نقش میوه ها و سبزیها در پیشگیری از بیماریهای قلبی : رژیم های غذایی غنی از گیاهان می توانند از پیدایش 2 عامل مهم فشار خون بالا و کلسترول بالا پیشگیری کرده و در صورت وجود آنها را کنترل کند.


- نقش میوه ها و سبزیها در پیشگیری از بیماریهای چشمی : در برابر دو بیماری چشمی وابسته به سن یعنی آب مروارید و تحلیل نقطه زرد شبکیه که مهمترین عامل نابینایی در سالمندان است از فرد محافظت می نماید در این رابطه سبزیهای برگی شکل به رنگ سبز مانند اسفناج بسیار مفید است


توصیه های کاربردی:


توصیه 5 واحد در روز میوه و سبزی به عنوان یک سفارش پایه است و برای مقادیر بیشتر باید هدف گیری کرد . تنوع و رنگ را در انتخاب میوه ها و سبزیها لحاظ کنید و در بیشتر روزها دست کم یک واحد از هر یک از دسته های زیر را در الگوی غذایی خود وارد سازید :


- سبزیهای برگی شکل به رنگ سبز تیره


- سبزیها و میوه های زرد یا نارنجی به دلیل وجود کارتونوئید


- سبزیها و میوه های قرمز (به دلیل وجود رنگدانه لیکوین )


- مرکبات


- سعی کنید گوجه فرنگی را به صورت پخته مصرف کنید.


- سبزیهای منجمد به همان اندازه انواع تازه سودمند هستند .



کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط سخی فرهادی 87/5/18:: 5:30 صبح     |     () نظر
<      1   2   3   4      >
درباره
صفحه‌های دیگر
لینک‌های روزانه
لیست یادداشت‌ها
پیوندها
حاج آقاشون
EMOZIONANTE
upturn یعنی تغییر مطلوب
همفکری
عاشقان
به سوی فردا
عشق و شکوفه های زندگی
اگه باحالی بیاتو
دیار عاشقان
فرزانگان امیدوار
شین مثل شعور
(( همیشه با تو ))
در انتظار آفتاب
خورشید تابنده عشق
آیینه های ناگهان
تمیشه
***جزین***
((( لــبــخــنــد قـــلـــم (((
پرسه زن بیتوته های خیال
ای لاله ی خوشبو
همنشین
به وبلاگ بیداران خوش آمدید
گل رازقی
سایت اطلاع رسانی دکتر رحمت سخنی
وبلاگ شخصی محمدعلی مقامی
مذهبی فرهنگی سیاسی عاطفی اکبریان
آخرالزمان و منتظران ظهور
جمله های طلایی و مطالب گوناگون
لیلای بی مجنون
به سوی آینده
عشق سرخ من
یا امیر المومنین روحی فداک
نگاهی به اسم او
ایران
آموزه ـ AMOOZEH.IR
و رها می شوم آخر...؟!!
جلوه
بی نشانه
PARSTIN ... MUSIC
رهایی
قعله
دارالقران الکریم جرقویه علیا
alone
منتظر ظهور
علی اصغربامری
پارمیدای عاشق
دلبری
نظرمن
هو اللطیف
افســـــــــــونگــــر

جاده های مه آلود
جوان ایرانی
hamidsportcars
پوکه(با شهدا باشیم)
*پرواز روح*
عصر پادشاهان
جمعه های انتظار
سپیده خانم
هادرباد شناسی (روستایی در شرق شهرستان بیرجند) HADERBAD SHENASI
بندیر
شقایقهای کالپوش
لنگه کفش
د نـیـــای جـــوانـی
قلمدون
نهان خانه ی دل
مهندسی مکانیک ( حرارت و سیالات)-محی الدین اله دادی
گل باغ آشنایی
یه گفتگوی رودر رو
پرواز تا یکی شدن
بچه مرشد!
سکوت ابدی
وبلاگ عقل وعاقل شمارادعوت میکند(بخوانیدوبحث کنیدانگاه قبول کنید)
*تنهایی من*
سرای اندیشه
SIAH POOSH
بلوچستان
خاکستر سرد
شجره طیبه صالحین ،حلقه ریحانه
شوالیه سیاه
خندون
هم نفس
آسمون آبی چهاربرج
محفل آشنایان((IMAN))
.:: بوستان نماز ::.
ای نام توبهترین سر آغاز
هه هه هه.....
سه ثانیه سکوت
►▌ استان قدس ▌ ◄
بهترین آرزو هایم تقدیم تو باد.

مهر بر لب زده
نغمه ی عاشقی
امُل جا مونده
هفت خط
محمد جهانی
جریان شناسی سیاسی - محمد علی لیالی
ارتش دلاور
نگاهی نو به مشاوره
طب سنتی@
فانوسهای خاموش
گروه تک تاز
مقاله،پایان نامه،پرو‍ژه،کتاب الکترونیک،تحقیق،جزوه،نمونه سوال و..
سیب سبز
دانشگاه آزاد الیگودرز
فریاد بی صدا
اکبر پایندان
کانون فرهنگی شهدای شهریار
پژواک
تخریبچی ...
عاشقانه
geleh.....
بــــــــــــــهــــــــــــار
****شهرستان بجنورد****
وبلاگ آموزش آرایشگری
یک کلمه حرف حساب
پلاک آسمانی،دل نوشته شهدا،اهل بیت ،و ...
«حبیبی حسین»
..:.:.سانازیا..:.:.
+
یــــــــــــــــاســــــــــــــــــــمـــــــنــــ
حوض سلطون
شب و تنهایی عشق
داستانهای واقعی روابط عمومی Dr.Rahmat Sokhani
دلدارا
پناه خیال
مجله اینترنتی شهر طلائی
جوک بی ادبی
عاطفانه
آقاشیر
امامزاده میر عبداله بزناباد
قرآن
دریـــچـــه
بـــــاغ آرزوهــــا = Garden of Dreams
صراط مستقیم
من بی تو باز هم منم ...
عشق در کائنات
ماییم ونوای بینوایی.....بسم الله اگرحریف مایی
سروش دل
تنهایی
روانشناسی آیناز
کـــــلام نـــو
جبهه مقاومت وبیداری اسلامی
بصیرت مطهر
سایت جامع اطلاع رسانی برای جوانان ایرانی
آوای قلبها...
اَللهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج
تنهایی افتاب
نمایندگی دوربین های مداربسته
کوسالان
امام مهدی (عج)
@@@گل گندم@@@
سفیر دوستی
کافه محلی است برای جمع شدن وسرچشمه آغاز زایش هرچشمه است
کلبه عشق
تنهایی......!!!!!!
دریــــــــای نـــور
کربلا
جوکستان بی تربیتی
کلبهء ابابیل
وبسایت رسمی مهندس امیر مرتضی سعیدی ایلخچی
تعمیرات تخصصی انواع پرینتر لیزری اچ پی HP رنگی و تک رنگ و اسکنر
جـــیرفـــت زیـبا

سارا احمدی
مهندسی عمران آبادانی توسعه
ققنوس...
حزب الله
««« آنچه شما خواسته اید...»»»
ashegh
طاقانک
تک درخت
تراوشات یک ذهن زیبا
سکوت سبز
هر چی بخوای
پیامنمای جامع
پرنسس زیبایی
بوی سیب BOUYE SIB
@@@این نیزبگذرد@@@
بادصبا
ಌಌتنهاترین عشق یه عاشق دل شکستهಌ᠐
راز رسیدن به شادی و سلامتی
معارف _ ادبیات
پوست مو زیبایی
تنهای تنها
آخرین صاحب لوا
جاده مه گرفته
دخترانی بـرتر از فــرشته
دلـتنگـ هشـیگـــــــــی
تبسمـــــــــــــــی به ناچار
ماتاآخرایستاده ایم
سایت روستای چشام (Chesham.ir)
مستانه
وبلاگ گروهیِ تَیسیر
ناز آهو
گیسو کمند
جــــــــــــــــوک نـــــــت
عکس سرا- فقط عکس
عکس های عاشقانه
حقوق دانشگاه پیام نور ایلام
تیشه های اشک
فقط خدا رو عشقه
پاتوق دوستان
بنده ی ناچیز خدا
آزاد
ارمغان تنهایی
فقط عشقو لانه ها وارید شوند(منامن)
سلام آقاجان
ردِ پای خط خطی های من
منطقه آزاد
علی پیشتاز
تنهاترم
محمدمبین احسانی نیا
یادداشتهای فانوس
دوست یابی و ویژگی های دوست
کد تقلب و ترینر بازی ها
ستاره سهیل
داستان های جذاب و خواندنی
عاشقانه
گدایی در جانان به سلطنت مفروش
یادداشتهای من
شــــــهدای روستای مـــکـــی کوهسرخ
سرافرازان
*bad boy*
سرزمین رویا
برای اولین بار ...
خاطرات و دل نوشته های دو عاشق
چون میگذرد غمی نیست
بازگشت نیما
دهیاری روستای آبینه(آبنیه)
روستای زیارتی وسیاحتی آبینه(آبنیه)باخرز
سایه سیاه
رازهای موفقیت زندگی
دوره گرد...طبیب دوار بطبه...
* ^ــ^ * تسنیم * ^ــ^ *
بچه های خدایی
مرام و معرفت
خوش آمدید
The best of the best
بوستان گل و دوستان
صفیر چشم انداز ایران
من.تو.خدا
۞ آموزش برنامه نویسی ۞
شبستان
دل شکســــته
یکی هست تو قلبم....
برادران شهید هاشمی
شهداشرمنده ایم _شهرستان بجنورد
یامهدی
تنها هنر
دل نوشته
صوفی نامه
har an che az del barayad
منتظر نباش تا پرنده ای بیاید و پروازت دهد در پرنده شدن خویش بکوش
شجره طیّبه

دانلود هر چی بخوایی...
نور
Dark Future
مجله مدیران
S&N 0511
**عاشقانه ها**
پنجره چهارمی ها
AminA
نسیم یاران
تبیان
صدای سکوت
(بنفشه ی صحرا)
اندکی صبر سحر نزدیک است....
ابهر شهر خانه های سفید
عشق
ترانه ی زندگیم (Loyal)
توشه آخرت
قـــ❤ــلـــــب هـــــای آبـــــی انــ❤ـــاری
جزتو
ترخون
عشق پنهان
@@@باران@@@
شروق
Manna
السلام علیک یا علی بن موسی الرضا
پرسش مهر 8
دریایی از غم
طره آشفتگی
...ترنم...
Deltangi
زیبا ترین وبلاگ
ارواحنا فداک یا زینب
علمدار بصیر
کرمان

عشق الهی: نگاه به دین با عینک محبت، اخلاق، عرفان، وحدت مسلمین
عطش (وبلاگ تخصصی ماه محرم و صفر)
قمه‏زنی سنت یا بدعت؟
سلام
عطش
حضرت فاطمه(س)
♀ ㋡ JusT fOr fuN ㋡ ♀
اواز قطره
محمد قدرتی Mohammad Ghodrati
آرشیو یادداشت‌ها
دینی
گلچینی از جغرافیای طبیعی و تاریخی افغانستان
آثارتأریخی افغانستان
گلچینی از تاریخ جهان و افغانستان
میراث گرانبهای گذ شتگان چراغی است برآیند گان
کابل و ولایات افغاانستان عزیز
زبان شرین پارسی
وازه نامهء هم زبانان
ادبیات و هنر
پرواز خیال
شعر و ادب
اى الهه عشق مادر!
عاشقانه ها
موزیک و اشعار آهنگهای بهترین اوازخوان افغان احمد ظاهر و دیگران
سیاسی
جامعه شناسی -مردم شناسی
دانستنیهای جالب
طب ورزش صحت وسلامتی
مسائل جنسی خانه و خانواده
آموزش زیبایی
روانشناسی
طب سنتی و نسخه های پزشکی با گیاهان دارویی
غذا موادغذائی و اشامیدنیها
خواص میوه ها و سبزیجات
اخبار
زندگینا مه
داستانهای کوتاه و آموزنده
نجوم فضا وفضانورد ی
کمپیوتر انترنیت و وب نویسی
لطیفه ها اندرز ها و پیامهای کوتاه خواندنی و عالی
طنز
تقویم هجری شمسی اوج درایت فرهنگی ما
سرگرمی ها
معرفی کتاب
تصویر عکس ویدئو فلم
بهترین های خط
جالبترین کارتونها
طالع بیی
یادداشتها
قوانین خواب و رویا وتعبیرخواب
تبریکی و تسلیت
داغ غربت
علمی
تاریخی و اجتماعی
خانهء مشترک ما زمین
اشعار میهنی رزمی و سیاسی
هوا و هوانوردی
آموزش و پرورش
معانی اصطلاحات و تعاریف
دنیای عجاء‏بات