سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانشمندان، پیشوا و پرهیزگاران، سروراند و همنشینی آنها، مایه فزونی است . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
یادداشتها و برداشتها
 
میـوه هایی برای تضمیـن سلامتـی شـما

 میـوه هایی برای تضمیـن سلامتـی شـما

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


‌اگر قصد میوه خوردن دارید، بهتر است از بین میوه ها، پرفایده‌ترین آن‌ها را انتخاب کنید تا جسم و فکر بهتری داشته و پرانرژی‌تر شوید. میوه‌ها علاوه بر اینکه بسیار خوشمزه و مغذی هستند، با پایین آوردن احتمال ابتلا به سرماخوردگی، آنفولانزا، بیماری‌های قلبی، سکته و سرطان، به شما کمک می‌کنند احساس بهتر و عمر طولانی‌تری داشته باشید. در این ایمیل قصد داریم بهترین میوه‌ها از نظر محتوی آنتی‌اکسیدان را به شما دوستان پرشین استار معرفی کنیم.


سالم‌ترین میوه‌ها با بالاترین محتوی آنتی‌اکسیدان


1.سیب اگر با پوست خورده شود حاوی پکتین، 5 گرم فیبر و مقدار زیادی آنتی‌اکسیدان‌های فلاوونوئید است. فیبر سیب به پایین آوردن کلسترول کمک می‌کند و فلاوونوئیدهای قدرتمند احتمال بیماری‌های قلبی، سکته و سرطان را کاهش می‌دهد. یک سیب متوسط چیزی در حدود 80 کالری دارد.

2. مرکبات بیشتر بخاطر مزه، آبدار بودن و محتوی بالای ویتامین C خود معروف هستند. اما منبع بسیار خوبی از فولات، فیبر و سایر آنتی‌اکسیدان‌ها، ویتامین‌ها و موادمعدنی نیز می‌باشند. مرکبات به پایین آوردن کلسترول، فشارخون و خطر برخی از انواع سرطان کمک می‌کند.
گریپ‌فروت صورتی یا قرمز: نیمی از یک گریپ‌فروت فقط 47 کالری دارد. پرتقال: 50 تا 70 میلی‌گرم ویتامین C در خود داشته و 68 کالری است. لیمو: یک عدد لیمو حدود 17 کالری دارد.

3.موز منبعی عالی از پتاسیم است (حدود 400 میلی‌گرم) که به پایین آوردن احتمال فشارخون بالا و سکته کمک کرده و نقش مهمی در عملکرد عضلات دارد. موز میوه‌ای خوشمزه و شیرین است که می‌تواند جایگزین خوبی برای قند بوده و منبع طبیعی عالی برای انرژی است. فیبر موجود در موز به بازگرداندن عملکرد روده‌ها کمک می‌کند. یک موز متوسط چیزی درحدود 108 کالری در خود دارد.

4. از بین میوه های تابستانی، زرد‌آلو منبع بسیار خوبی از ویتامین A، C و E، پتاسیم، آهن و کاروتینوئیدها می‌باشد. لیکوپن موجود در زرد‌آلو به محافظت از چشم‌ها و جلوگیری از بیماری قلبی، اکسیداسیون کلسترول LDL و برخی سرطان‌ها (مخصوصاً سرطان پوست) کمک می‌کند و فیبر موجود در زردآلو در برطرف کردن یبوست موثر است. بعلاوه اینکه یک زردآلو فقط 19 کالری در خود دارد.

5. از بین میوه های تابستانی، خانواده توت‌ها به مقدار بسیار بالایی از آنتی‌اکسیدان‌های قوی مثل ویتامین C در خود دارد. تحقیقات مختلفی نشان می‌دهند که توت‌ها درمقابل بیماری‌های قلبی، سکته، سرطان و بسیاری بیماری‌های دیگر محافظت خوبی به عمل می‌آورد.

تمشک آبی یکی از بهترین میوه‌های آنتی‌اکسیدانه به شمار می‌رود. در کنار سایر فوایدی که برای سلامتی دارد، به پیشگیری از فشاخون بالا، زوال قرنیه و تخریب مغز که موجب بیماری آلزایمر می‌شود، کمک می‌کند. یک فنجان تمشک آبی 81 کالری و 4 گرم فیبر در خود دارد. یک فنجان شاه‌توت 74 کالری و 10 گرم فیبر در خود دارد. یک فنجان تمشک 60 کالری و 8 گرم فیبر و یک فنجان توت‌فرنگی 50 کالری، 4 گرم فیبر در خود دارد.

6. از بین میوه های تابستانی، طالبی سرشار از ویتامین C، پتاسیم و آنتی‌اکسیدان‌های کاروتینوئید هستند. طالبی به کاهش التهاب، پیشگیری از سرطان و بیماری‌های قلبی-عروقی، بهبود ایمنی بدن و کمک به محافظت از پوست در نواحی که احتمال آفتاب‌زدگی زیاد است کمک می‌کند. یک نصف طالبی 97 کالری و 2 گرم فیبر دارد.

7. از بین میوه های تابستانی، گیلاس سرشار از آهن و فلاوونوئیدهای جنگنده با بیماری‌ها است. همچنین پتاسیم، منیزیم، ویتامین C و E، فولات و کاروتیتوئیدهای محافظ قلب در خود دارد. گیلاس می‌تواند به طور قابل‌ملاحظه‌ای التهاب، دردهای آرتروزی، کلسترول بد و خطر سرطان را کاهش دهد. یک فنجان گیلاس 88 کالری دارد.

8.کیوی بیشتر از دوبرابر از ویتامین C پرتقال را در خود دارد و همچنین منبعی عالی از منیزیم، پتاسیم و ویتامین‌های A و E می‌باشد. کیوی سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و بیماری‌های تنفسی را کاهش می‌دهد. یک عدد کیوی متوسط 47 کالری و 3 گرم فیبر دارد.

9. پاپایا سرشار از ویتامین C، فولات، کاروتینوئیدها و آنزیم‌های گوارشی طبیعی است که به هضم پروتئین کمک می‌کند. یک فنجان پاپایا خردشده 55 کالری دارد.

10. انگور قرمز حاوی آهن، پتاسیم، فیبر و مقدار قابل‌توجهی آنتی‌اکسیدان‌های جنگنده با بیماری‌ها است. انگور قرمز منبع اصلی فلاوونو‌ئیدها، آنتوسیانین‌ها و رزوراتول می‌باشد که نشان داده است به پیشگیری از بیماری‌های قلبی و سرطان کمک می‌کند. یک فنجان انگور قرمز 60 کالری در خود دارد.




کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط سخی فرهادی 91/8/12:: 11:36 عصر     |     () نظر
 
زبان بدن

حتماً این جمله را شنیده اید که "صدای عمل بلندتر از کلمات است." این مسئله مخصوصاً در مورد "زبان بدن" صحت دارد. "زبان بدن" نوعی ابزار ارتباطی قدرتمند است که با استفاده از آن می توان دوست پیدا کرد و یا دیگران را به انجام کاری متقاعد نمود.

آشنایی با "زبان بدن" به شما کمک می کند مسائلی مثل جذابیت، حقیقت، اعتمادبه نفس و شرم را تشخیص دهید. شما با دقت در حرکات طرف مقابل می توانید به حقایق زیادی دست یابید. در واقع تمام ما آگاهانه یا ناآگاهانه از "زبان بدن" استفاده می کنیم. برای آشنایی بیشتر با این زبان به موارد زیر توجه کنید:


1. تماس چشمی

اجتناب از نگاه کردن به چشمان دیگران و یا تغییر ناگهانی مسیر نگاه حکایت از پنهانکاری یا دروغگویی دارد و در ضمن می تواند نشانه شرم یا عدم اعتمادبه نفس باشد.

2. لبخند زدن

لبخند زدن می تواند نشانه اعتمادبه نفس، دوستی و رفتار مثبت باشد و این حس را منتقل می کند که مردم در کنار شما بودن را دوست دارند. از سوی دیگر مفهوم لبخند تصنعی و یا توأم با دستپاچگی کاملا ضدمفهوم ذکر شده است.

3. کم توجهی

غالباً میزان توجه یک فرد نوع شخصیت او را مشخص می کند. به عنوان مثال اگر کسی به سرعت تمرکز خود را از دست بدهد و به حرف های شما توجه نکند متوجه می شوید که بی حوصله و احتمالا بی اعتنا می باشد.

4. تکان دادن سر

مردم برخی از اوقات ناآگاهانه سر خود را تکان می دهند تا موافقت یا مخالفت خود را نسبت به مسئله ای نشان دهند. شما می توانید با بالا و پایین بردن سر موافقت خود را اعلام کنید و یا هنگام مخالفت، سر خود را به چپ و راست تکان دهید.

5. لمس کردن

لمس کردن طرف مقابل در طول صحبت کردن در صورتی که به طور صحیحی انجام شود می تواند حامل پیام روشنی باشد. به عنوان مثال این کار می تواند نشانه علاقه، آرام کردن و یا اطمینان دادن به او تلقی شود.

6. دست به سینه بودن

دست به سینه بودن می تواند حالت تدافعی یا پایان مکالمه باشد. اگر دست به سینه باشید در حالی که پاها را بر روی یکدیگر قرار داده اید سدی میان شما و دیگران ایجاد می شود.

7. قراردادن دست ها بر روی کمر

این حرکت آمادگی برای واکنش و حتی پرخاشگری را نشان می دهد و چندان دوستانه نیست. غالباً نوجوانان برای نشان دادن مخالفت خود از این حرکت استفاده می کنند.

8. دست دادن

دست دادن معانی زیادی دارد. غالباً دست دادن افرادی که از اعتماد به نفس بالایی برخوردارند محکم است، برعکس افراد دستپاچه و خجالتی و کسانی که احساس ناامنی می کنند. در ضمن مراقب کسانی باشید که با محکم فشردن دست های شما قصد ترساندن تان را دارند!

9. نشستن با پاهای روی هم و جدا از هم

مردم معمولا هنگام نشستن پاهای خود را بر روی هم می اندازند و با یکی از پاها به آرامی ضربه می زنند. این کار نشانه ملال یا ناشکیبایی است. در عوض نشستن با پاهای جدا از هم، آرامش را تداعی می کند.

10. لمس کردن بینی

لمس کردن یا مالیدن یعنی غالباً نشان تردید یا دروغگویی است. نیشگون گرفتن نوک بینی که غالباً با چشمان بسته انجام می شود پاسخ منفی به درخواست طرف مقابل تلقی می شود.

11. به هم مالیدن دست ها

همگی ما با این حرکت آشنا هستیم. این حرکت غالباً زمانی انجام می شود که ما انتظار یک اتفاق خوشایند را می کشیم.

12. نشان دادن کف دست ها

نشان دادن کف دست ها نشان صداقت، روراستی یا بیگناهی است. به عنوان مثال وقتی شما می گویید: "من این کار را نکرده ام" و یا "من هیچ گناهی مرتکب نشده ام" این حرکت را نشان می دهید.

13. ضربه زدن با انگشتان

ضربه زدن با انگشتان، این پیام را به طرف مقابل می دهد که شما خسته شده اید! این حرکت نشانه ناشکیبایی است و به طرف مقابل می فهماند که باید کاری انجام دهد!

14. بازی کردن با موها

کشیدن یا بازی کردن با موها نشانه احساس عدم امنیت یا اعتمادبه نفس پایین است. افراد عصبی این کار را زیاد انجام می دهند. اگر به اولین مصاحبه یک شخصیت ورزشی دقت کنید متوجه این مطلب خواهید شد!

15. خم کردن سر به یک طرف

وقتی فرد سرش را به یک طرف خم می کند شما می فهمید که به مسئله ای علاقه مند است. سگ ها نیز وقتی به موضوعی علاقه مند می شوند سر خود را به طرف آن خم می کنند. البته انسان این حرکت را با شدت کمتری انجام می دهد.

16. تکیه دادن به جلو

وقتی به جلو خم می شوید چه نشسته و چه ایستاده معلوم می شود که به مسئله ای علاقه مند هستید به عبارت دیگر یک شنونده علاقه مند به سوی گوینده خم می شود. برعکس دور شدن از گوینده نشانه عدم علاقه به موضوع بحث است.

17. جویدن ناخن ها

جویدن ناخن ها نشانه دستپاچگی یا عدم احساس امنیت است مردم غالباً هنگام تماشای یک فیلم مهیج یا مسابقات ورزشی ناخن ها را می جوند، به عبارت دیگر در لحظات پرتنش و اضطراب آور.

18. قدم زدن

معمولا افراد عصبی نمی توانند در یک جا آرام بمانند و مدام قدم می زنند. به عنوان مثال اگر شما مردی را ببینید که در انتظار تولد اولین فرزندش است از قدم زدن او تعجب نمی کنید!

توصیه :

هر چند برخی از رفتارها و حرکات پیام های روشنی دارند ولی به آسانی نمی توان این حرکات را تفسیر کرد. به عنوان مثال دست به سینه بودن لزوماً به مفهوم گرفتن حالت تدافعی نیست بلکه گاهی صرفا علامت احساس سرما می باشد! توصیه ما به شما این است که در خواندن رفتار دیگران زیاده روی نکنید و مطالب فوق را بدون استثناء ندانید. موفق باشید.


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط سخی فرهادی 91/6/2:: 12:49 صبح     |     () نظر
 
مصرف انجیر برای کودکان کمخون و بیاشتها مفید است

مصرف انجیر برای کودکان کمخون و بیاشتها مفید است

یک متخصص تغذیه گفت: مصرف انجیر برای کودکان ضعیف, کمخون و بیاشتها مفید است و به علت داشتن پتاسیم در دفع اوره و چربی خون بسیار موثر است.

مرتضی صفوی افزود: انجیر میوهای مقوی و شیرین است که در قرآن به آن قسم خورده شده است. 50 درصد انجیر خشک را قند تشکیل میدهد که منبع خوبی از پتاسیم, منیزیم, کلسیم, فسفر و ویتامین های C, B, A است.

وی گفت: انجیر منبع غنی از فیبر غذایی غیرمحلول لیگنین است که نقش عمدهای در جلوگیری و رفع یبوست دارد. از انجیر میتوان در رژیمهای غذایی خاص مثل رژیم کمچربی, کمسدیم, پرفیبر, کاهش وزن و دیابتی استفاده کرد.

این متخصص تغذیه افزود: انجیر سدیم و چربی ندارد و مانند سایر میوهها بدون کلسترول است. 40 گرم انجیر تازه یا یک چهارم لیوان انجیر معادل یک واحد میوه است و 1,5 عدد انجیر خشک معادل یک واحد میوه یا 15 گرم کربوهیدرات است.

وی گفت: انجیر, فیبر غذایی بالایی دارد که هر واحد آن 20 درصد نیاز روزانه را تامین میکند. انجیر بیش از سایر میوهها املاح دارد. در هر 40 گرم انجیر تازه 244 میلیگرم پتاسیم (7 درصد نیاز روزانه), 53 میلیگرم کلسیم و 1,2 میلیگرم آهن (6 درصد نیاز روزانه) وجود دارد.

صفوی افزود: انجیر از نظر طب قدیم ایران, گرم, تعرق بدن را زیاد, ادرارآور, حرارت بدن را کاهش میدهد, چاقکننده و برای آنها که میخواهند وزن اضافه کنند, بسیار مفید است.

ارسالی پرشین آنلاین


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط سخی فرهادی 88/7/24:: 2:42 صبح     |     () نظر
 
ساخت داروی درمان آب مروارید با الهام از قرآن
ساخت داروی درمان آب مروارید با الهام از قرآن


گروه بین‌الملل: یک پزشک مصری موفق شد با الهام از آیات سوره یوسف (ع) داروی درمان آب مروارید را بسازد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا) به نقل از روزنامه یمن‌تایمز، این دارو که «داروی قرآن» نام دارد، توسط دکتر عبدالباسط محمد و با استفاده از ترکیبات موجود در عرق بدن انسان ساخته شده است.

دکتر عبدالباسط محمد درباره نحوه الهام از آیات قرآن برای ساخت این دارو می‌گوید: «یک روز صبح در حال خواندن سوره یوسف(ع) بودم که آیات 84 تا 93 این سوره نظر مرا جلب کرد. حضرت یوسف (ع) که اکنون عزیز مصر است، در آیه 93 خطاب به برادران خود می‌گوید: «حال این پیراهن مرا ببرید و بر روی صورت پدرم بیاندازید تا بینا شود».

حضرت یعقوب(ع) در فراق فرزند خود یوسف (ع) بسیار گریه می‌کند و بر اثر این گریه‌ها چشم‌هایش سفید شده و بینایی خود را از دست می‌دهد. اما با انداختن پیراهن یوسف (ع) بر روی چشمان پدر، بینایی حضرت یعقوب (ع) بازمی‌گردد.

این محقق مصری می‌افزاید: «من با خود فکر کردم که چه چیز در پیراهن یوسف (ع) می‌توانست اثر شفابخش بر چشمان یعقوب(ع) گذارد و سرانجام به این نتیجه رسیدم که چیزی جز عرق بدن یوسف (ع) نمی‌تواند عامل بینایی چشمان پدر باشد.»

وی در ادامه اظهارکرد: «با مطالعه بر روی ترکیبات عرق انسان و آزمایش آن بر روی خرگوش‌ها به نتایج مثبتی دست یافتم. پس از آزمایش داروی خود بر روی 250 بیمار مبتلا به آب مروارید و احراز 99 درصدی اثربخشی این دارو، برایم مسجل شد که این معجزه‌ای از سوی قرآن بود.»

یادآوری می‌شود، قرار است یک شرکت داروسازی سوئیسی «داروی قرآن» را که بدون عوارض جانبی است و 99 درصد موثر بوده و به تایید موسسات تحقیقاتی اروپا و آمریکا رسیده است، به تولید انبوه برساند.
http://www.iqna.ir/fa/news_detail.php?ProdID=85983


یا علی گفتیم و عشق اغاز شد

کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط سخی فرهادی 88/2/27:: 11:3 عصر     |     () نظر
 
چگونه پوستی زبیاتر داشته باشیم
چگونه پوستی زبیاتر داشته باشیم


با فرآورده‌های طبیعی، سلامت و زیبایی پوست خود را تأمین کنید


پوست چرب: پیلینگ

افرادی که پوست چرب دارند، می ‌خواهند لایه‌ برداری انجام دهند تا پوست روشن تری داشته باشند. یکی از فرآورده‌های طبیعی برای این کار شامل مواد زیر است: دو قاشق غذاخوری ماست، یک قاشق غذاخوری پوست پرتقال رنده شده، یک قاشق غذاخوری آرد جوانه گندم ، یک قاشق غذاخوری روغن بادام. تمام این مواد را به خوبی هم می ‌زنیم تا خمیر یک دستی به وجود آید و سپس آن را روی پوست پخش می‌ کنیم و بعد از 10 دقیقه ماساژ، از روی پوست پاک می ‌کنیم






پوست چرب: روشن‌کننده

برای روشن شدن پوست چرب می‌ توان از یک عدد سفیده تخم‌مرغ و یک عدد لیمو ترش تازه استفاده کرد. سفیده تخم مرغ را به طور کامل بزنید تا کف کند، سپس آب لیمو ترش را درون آن ریخته و خوب مخلوط کنید. کمی‌‌ حرارت دهید تا غلیظ ‌‌تر شود. سپس ماسک را به مدت 20 دقیقه روی صورت قرار دهید و بعد با آب ولرم شستشو دهید





پوست خشک: ترمیم منافذ

متأسفانه پوست خشک اغلب آنقدر حساس است که کمتر می ‌توان آن را دستکاری کرد، اما با مواد طبیعی می‌ توان کیفیت آن را بهبود بخشید. نمونه‌ای از این مواد طبیعی ترکیب چهار قاشق غذاخوری عسل با دو قاشق غذاخوری روغن بادام است. این مواد را باهم ترکیب کنید و آنقدر بزنید تا حالت نیمه سیالی به خود بگیرد. در حالت آرامش کامل، ماسک مزبور را همراه با ماساژ به صورت لایه‌ نازک روی پوست قرار دهید و پس از 20 دقیقه آن را بشویید





پوست خشک: ضد چروک

شاید بر اساس تجربه، یکی از بهترین محصولات ضد چروک طبیعی ترکیبی از این مواد باشد: روغن بادام یک قاشق غذاخوری، روغن زیره سبز یک قاشق غذاخوری، روغن هسته زرد آلو دو قاشق غذاخوری، روغن زیتون یک قاشق غذاخوری، روغن جوانه گندم یک قاشق غذاخوری، آب‌لیموی تازه دو قاشق غذاخوری.تمام روغن‌ها را به همراه لانولین در ظرف فلزی ریخته و به وسیله بخار آب گرم حرارت دهید تا مخلوط شوند و مدام مخلوط را به هم بزنید تا حالت خمیری پیدا کند. آب‌لیمو را در انتها به آن اضافه کنید و حرارت را قطع کنید و بگذارید تا سرد شود. سپس آن را در ظرف دربسته‌ای نگهداری کنید








پوست خشک: پاک‌ کننده و پیلینگ

برای پاک و پیلینگ کردن پوست خشک می ‌توان از این مواد استفاده کرد: پوست گریپ فروت خرد شده یک قاشق غذاخوری، آرد جوانه گندم یک قاشق غذاخوری، وازلین یک قاشق غذاخوری، اسید بوریک یک قاشق چای‌خوری. تمام مواد را داخل ظرفی بریزید و آنقدر بزنید تا خمیر یکنواختی به دست آید. با انگشتان دست برای مدت 2 تا 4 دقیقه به حالت ماساژ چرخشی روی پوست بمالید. پس از ماساژ کامل پوست، آن را با آب گرم بشویید. روزی یک بار می ‌توان از این روش استفاده کرد







پوست خشک و حساس: روشن‌کننده

یک فرمول، استفاده از 3 عدد هویج متوسط و 150 میلی‌لیتر شیر است، به این صورت که هویج‌ها را رنده کنید. سپس داخل شیر بریزید و آنقدر به هم ‌بزنید تا به طور کامل مخلوط شوند. فرمول دیگر، استفاده از پنج قاشق غذاخوری پودر بادام، 30 میلی‌لیتر شیر و دو قاشق غذاخوری گلاب است. شیر را روی بادام‌های آسیاب شده بریزید و مدام به هم بزنید و چند ساعت این کار را تکرار کنید. سپس مخلوط را صاف کنید و گلاب را درون آن بریزید و در ظرفی دربسته نگهداری کنید







لک صورت

با فرا رسیدن فصل بهار و میهمانی رفتن، همه می‌ خواهند حداقل، لک روی صورت خود را از بین ببرند. در این باره چند محصول مفید داریم. یک عدد ترب کوچک را به خوبی بشویید و با پوست، به طور کامل ریز رنده کنید. سپس آب‌لیموی تازه را روی آن ریخته و به مدت دو روز در خارج از یخچال نگهداری کنید. سپس مخلوط را صاف کنید و لوسیون را داخل شیشه نگهداری کنید. فرمول دیگر آن است که یک استکان گوش ماهی را که خوب شسته اید با آسیاب به طور کامل خرد کنید تا به صورت پودر درآید. سپس سه قاشق غذاخوری از این پودر را با سه قاشق غذاخوری آب‌لیمو درون ظرفی دردار ریخته و برای مدت 10 روز آن را کنار بگذارید و گاهی ظرف را تکان دهید. بعد از این مدت، مایع را صاف کرده و در ظرفی نگهداری کنید و یک روز در میان استفاده کنید





 


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط سخی فرهادی 87/6/10:: 5:18 صبح     |     () نظر
 
"میوه های مغزدار جنین را در معرض آسم قرار می دهد"
"میوه های مغزدار جنین را در معرض آسم قرار می دهد"
 
بادام زمینی از میوه هایی است که حساسیت زایی بالایی دارد و حتی می تواند به بروز شک آنافیلاکتیک منجر شود
مادران بارداری که هر روز میوه های مغزدار مصرف می کنند، فرزندان خود را در معرض ابتلا به آسم قرار می دهند.

محققان هلندی می گویند احتمال ابتلای این کودکان به آسم ?? درصد است.

این محققان در مطالعات خود از ???? زن باردار خواستند تا پرسشنامه هایی را درباره رژیم غذایی خود پر کنند. آنها سپس به مدت هشت سال فرزندان آنها را زیر نظر گرفتند.

بر اساس نتیجه این تحقیق که در آمریکا منتشر شده است، مواد حساسیت زای میوه های مغزداری مانند بادام، گردو، بادام زمینی و پسته شامی جنین مادران را در معرض بروز واکنش های آلرژیک قرار می دهد.

تحقیقات دیگر تایید کننده نتیجه بررسی محققان هلندی نیستند.

عواملی که در دوران جنینی و کودکی به بروز آسم منجر می شود، چندان مشخص نیست. محققان می گویند علاوه بر نقش وراثت در ابتلا به این بیماری، عوامل محیطی هم در بروز آن نقش دارد.

در این حال، محققان دانشگاه اوترخت در هلند با مقایسه مادرانی که در طول بارداری به طور مرتب میوه های مغزدار خورده اند با سایر مادران به این نتیجه رسیده اند که احتمال ابتلای فرزندان مادران گروه اول به آسم ?? تا ?? درصد بیشتر از گروه دوم است.

دکتر ساسکیا ویلرز، سرپرست گروه محققان دانشگاه اوترخت درباره نتیجه تحقیقات گفت: "در حالی که خیلی زود است از زنان باردار بخواهیم از خوردن میوه های مغزدار پرهیز کنند، مهم است بگوییم تغذیه سالم برای آنها مهم است. این نکته درباره مصرف خیلی از مواد خوراکی صحت دارد که خوردن مقادیر زیاد آن کار سالمی نیست."

این تحقیقات بر انواع میوه های مغزدار و به خصوص بادام زمینی متمرکز بود. بادام زمینی از میوه هایی است که حساسیت زایی بالایی دارد و حتی می تواند به بروز شک آنافیلاکتیک منجر شود.

این تحقیق همچنین نشان داد احتمال بروز آسم در فرزندان مادرانی که در دوران بارداری میوه زیاد مصرف می کنند، کاهش می یابد.

کارشناسان می گویند شاید سایر جنبه های زندگی سالم این مادران در کاهش احتمال بروز بیماری در فرزندانشان موثر بوده است.

در این حال، محققان خواستار آزمایش های بیشتر برای تایید نتیجه گروه تحقیقاتی دانشگاه اوترخت هستند.

 

کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط سخی فرهادی 87/6/10:: 4:7 صبح     |     () نظر
 
طب سنتی
  • زالو درمانی، جرم است
  • به گزارش خبرگزاری فارس، کامران باقری لنکرانی، وزیر بهداشت، درباره شیوه ی "زالو درمانی" گفته است: "هیچ مستند علمی درباره زالو درمانی وجود ندارد...
  • درمان بیماری ها با طب سنتی(2)
  • در مطلب قبلی با عنوان "درمان بیماری ها با طب سنتی (1)" درباره ی درمان تعدادی از بیماری ها برای شما صحبت شد. در این مقاله نیز...
  • درمان بیماری ها با طب سنتی(1)
  • " ناراحتی، بیا یک لیوان گل‌‌ گاو ‌زبان بخور، حالت جا بیاد." این توصیه آشنای بسیاری از مادر‌ها و مادر بزرگ‌های ماست...
  • تاریخچه طب سوزنی (ACUPUNCTURE)
  • آنچه سوزن درمانی می ‌نامیم، درمانی متکی به این اصل است که نوعی ارتباط عصبی بین اندام‌های بدن و سطح خارجی بدن هست. آنگاه که اندامی بیمار یا عضوی دردناک می‌ شود مکان‌هایی خاص روی سطح خارجی بدن یا به واقع زیر پوست بدن...
  • دانش پزشکی در ایران باستان(2)
  • گیگر نویسنده و پژوهشگر کتاب «فرهنگ ایران شرقی» خود به دقت نام بیماری های موجود در آثار ایران باستان را ذکر کرده است. اگر چه برای بسیاری...
  • دانش پزشکی در ایران باستان(1)
  • زمانی که زرتشت که خود نیز یکی از پزشکان برجسته عهد باستان ایران می باشد پا به عرصه وجود می گذارد، قرنها یا هزاران سال بوده که این دانش در ایران زمین رواج داشته است. اوستا که مجموع کاملی از...
  • گیاهان؛ تقویت کننده روحیه معنویت
  • نقش گیاهان در ارتقاء روحیه معنوی پیروان آیین های دینی چون اسلام، مسیحیت، یهودیت و حتی هندوئیسم مسئله ای است که بسیاری از آن غافل مانده اند، اما با اندکی تأمل می توان دریافت که...
  • انواع بادکش گذارى
  • بادکش ثابت: در این روش، لیوان یا لیوان ها در طول مدت زمان مشخصى به طور ثابت روى پوست بدن بیمار قرار مى گیرند و پس از تمام شدن زمان بادکش، از بدن جدا مى شوند...
  • بادکش درمانى در روایات
  • در بیشتر کشورهاى توسعه یافته، طب سنتى و مکمل را تعداد زیادى از افراد این جوامع پذیرفته اند. به طورى که 48 درصد مردم استرالیا، 70 درصد جمعیت کانادا، 42 درصد مردم آمریکا...
  • بادکش درمانى
  • پروفسور شارل لیشتن تلر، استاد تاریخ پزشکى در دانشگاه لوزان و هامبورگ در کتاب تاریخ پزشکى مى نویسد: "براى این که بدانیم به کجا مى رویم، باید بدانیم که از کجا مى آییم...
  • قواعد کلی برای آب درمانی
  • 1) بدن بیمار به ویژه پاها را باید به مقدار کافی گرم نگه داشت و چنانچه احساس لرز نماید، از طریق مالش با حوله داغ، ورزش و جریانی ازآب گرم در پا او را گرم نمود...
  • آموزش رسمی طب سنتی ایران از امسال
  • با گذشت نزدیک به کمتر از 200 سال از طب تجربی یا طب متکی به آزمایش و تجهیزات، هنوز بیماری های بسیاری لاعلاج مانده و هر از گاهی چند بیماری ناشناخته ی دیگر مثل...
  • آثار آب درمانی در بدن
  • 1) تا زمانی که آب سرد مورد مصرف قرار می گیرد، فعالیت عضو کاهش می یابد و پس از قطع مصرف آب، قسمت هایی از بدن به حالت طبیعی برمی گردند...
  • آب درمانی چیست؟
  • آب درمانی(هیدروپاتی) یعنی درمان امراض بوسیله آب. از زمان هایی که به یاد می آید، هم قبایل بدوی و هم ملل متمدن آب را برای درمان به کار می گرفتند...
  • روش های درمانی در طب سنتی ایران
  • 1-گیاه درمانی (Phytotherapy) درمان بیماری های مختلف جسمی و روحی به وسیله گیاهان را "گیاه درمانی" می گویند. یکی از روش های قدیمی جهان، طب گیاهی است...
  • درمان آسم با طب سنتی چینی
  • یک ترکیب گیاهی که در آن از عصاره ی سه گیاه استفاده شده است، عملکرد ریه را در مبتلایان به آسم به میزان قابل توجهی بهبود می بخشد. نتایج حاصل از درمان با این ترکیب گیاهی، قابل مقایسه با داروی استروییدی پردنیزولون است...
  • غذاها با طبیعت گرم و سرد در طب سنتی
  • علم الأدویه یا گیاه شناسی داروئی و طب سنتی که امروز از آن با نام مفردات پزشکی و ‏فارماکوگنوزی یاد می شود در باورها و اعتقادات درمانی مردم و نیز در متون قدیمی طب سنتی ‏ایران برگرفته از کتب معتبر و دانشمندان نام آوری چون ابن س...
  • طب سوزنى در ایران مهجور است
  • طب سوزنى به 5 هزار سال قبل برمى گردد. این نوع درمان از کشور چین نشأت گرفته است. از نظر طب سوزنى جهان چیزى جز انرژى نیست. این انرژى در فضا به صورت انرژى فضایى با انواع انرژى که ما مى شناسیم وجود دارد و در زمین به صورت انرژى ...
  • با طب سوزنى آشنا شویم
  • سابقه طب سوزنى (ACUPUNCTURE) به کشور چین باز مى گردد. شاید بتوان آن را یکى از قدیمى ترین و در عین حال کاربردى ترین روش هاى طبابت دانست که در حال حاضر در قرن 21 میلادى مورد استفاده قرار مى گیرد. شناخت دوباره این طب را به جرئت...
1

کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط سخی فرهادی 87/6/8:: 5:50 صبح     |     () نظر
 
گیاهان داروئی
  • خواص زنجبیل
  • زنجبیل یا زنجفیل گیاهی است با نام علمی ZINGIBER OFFICINALE که به نام عمومی GINGER در دنیا مشهور است. از نام های دیگر آن می توان به جربیل و زنزبیل نیز اشاره نمود. البته گونه های دیگری از این گیاه نیز وجود دارد که...
    • صبر زرد(آلوئه ورا)
    • صبر زرد(شاخ بزی) گیاهی است علفی و چند ساله با برگ‌های ضخیم، گوشتی و دراز. حاشیه‌ برگ‌های آن کمی پیچ و خم‌دار و دارای تیغ است. گل‌های آن‌ به‌صورت خوشه‌ای زیبا...
    • خواص بهار نارنج
    • اگر این روزها به شهرهای شمالی کشورمان سفر کنید، حتماً از عطر گل‌های بهار نارنج سرمست خواهید شد...
    • گل گاوزبان
    • یکی از عجایب سلسله کوه های البرز که قله عظیمی چون دماوند دارد، پرورش چندین نوع گیاه دارویی است که اثر درمانی زیادی دارند...
    • داروهای گیاهی برای التهاب مفاصل
    • پنجه شیطان یک گیاه آفریقایی است که نام خود را از چنگال‌های پنجه‌ای شکل موجود بر میوه خود گرفته است. قسمت توپر میوه در پزشکی مورد استفاده قرار می گیرد....
    • آشنایی با خواص آویشن
    • آویشن گیاهی کوهستانی و معطر است که تنوع زیادی دارد. این گیاه دارای طبیعتی گرم و خشک است و از آن معمولاً به عنوان ادویه برای طعم ‌دارکردن انواع غذاها مانند پیتزا، ماکارونی، لازانیا و بعضی خوراک‌ها استفاده می ‌کنند...
    • داروهای گیاهی را بی ضابطه مصرف نکنید
    • سازمان بهداشت جهانی یک استراتژی یا رهنمود جهانی در خصوص طب و داروهای سنتی و گیاهی ارائه کرده است. این اقدام در واکنش به مصرف روز افزون این گونه داروها صورت گرفته و سازمان بهداشت ...
    • زنجبیل با سرطان تخمدان مبارزه مى کند
    • اخیراً کارشناسان دریافتند که زنجبیل مى تواند سلول هاى سرطانى را از بین ببرد. این مطالعات نشان داد ادویه جات خواصى دارند که مانع از مقاومت سلول ها در برابر درمان ها مى شود...
    • اثرات گیاه آلوئه بر زخم پوستی
    • استفاده از داروهای گیاهی در درمان آسیب های پوستی مانند زخم و سوختگی با انجام تحقیقات مختلف و تأیید اثربخشی آنها مرسوم گردیده است. اثرات مفید گیاهانی مانند آلوئه، همیشه بهار، لاواند و ...
    • درمان تهوع با زنجبیل
    • "زنجبیل" گیاهی است با نام علمی Zingiber officinalis از خانواده Zingiber aceae (خانواده زنجبیل) که از ریزوم (ریشه) آن استفاده می ‌شود. ریشه‌ها را از زمین خارج نموده و پس از پوست کندن به صورت تازه یا پودر استفاده می ‌کنند. تازه ی آن دارای مقدار زیادی...
    • درمان سردرد و دل درد با نعنا
    • درمان سردرد، دردهای حاصل از رانندگی و علائم سرماخوردگی با نعنا فلفلی "نعنا فلفلی" گیاهی است با نام علمی Mentha piperita از خانواده ی نعنا (Labiatae). اینگونه نعنا که کمتر به‌ عنوان خوراکی مصرف می ‌شود...
    • درمان یبوست با برگ سنا
    • "سنا" گیاهی است که بیشتر به شکل بوته ‌ای می‌ باشد و از برگ آن استفاده می‌ شود. جنس گیاه به نام Cassia می‌ باشد و از خانواده ی نخود است. از بیشتر گونه‌های آن جهت درمان یبوست استفاده می‌ کنند...
    • درمان اسهال با چای
    • چای گیاهی است با نام علمی Camelia sinensis از خانواده Theaceae که به صورت بوته و گاهی درختچه دیده می ‌شود. به غیر از زمستان، در سه فصل دیگر، برگ چای به منظور تهیه ی انواع چای برداشت می‌ شود. در صورتی که پس از برداشت برگ، سریعاً آن را خشک کنند چای سبز...
    • کاسنی؛ مقوی کبد و معده
    • کاسنی با نام علمی CICHORIUM INTYBUS، گیاهی از خانواده‌ی گل مینا (COMPOSITAE) می ‌باشد. کاسنی، گیاهی علفی است که ارتفاع آن به طور متوسط به یک متر می‌ رسد؛ دارای ریشه ‌های قوی و نسبتاً طویل می ‌باشد. بر روی برگ ‌ها، بریدگی ‌ه...
    • اثر عصاره شیرخشت در بهبود زردی
    • نتایج تحقیقات پژوهشگران نشان می دهد استفاده از عصاره گیاه دارویی شیرخشت اثر مطلوبی بر بهبود نوزادان مبتلا به زردی دارد. به گزارش سرویس خبرگزاری دانشجویان ایران، نتایج مطالعه بالینی که بر روی 200 نوزاد مبتلا به زردی در یکی ا...
    • گیاه " اسفرزه " کلسترول خون را کاهش می‌دهد
    • یک متخصص گیاه دارویی گفت: گیاه "اسفرزه " تاثیر بسزایی در کاهش میزان کلسترول ، چربی و قند خون در افراد دیابتی و مبتلا به چربی خون دارد. دکتر " فریبرز معطر " روز سه‌شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا در اصفهان افزود: استفاده از ای...
    • اثرات مفید گلاب در سلامتی بدن
    • گلاب(ROSE WATER) از تقطیر گل محمدی (ROSADAMASCENA) به دست می آید که از نظر عطر در میان سایر گل ها ممتاز است و خواص درمانی فراوانی دارد. گل محمدی از خانواده ی گل سرخ با گل برگ هایی به رنگ صورتی است. این گل ها در خرداد ماه...
    • خواص برگ و شیره درخت انجیر
    • خواص برگ انجیر - برگ پخته درخت انجیر ملین است . - برای برطرف کردن ورم های بدن، برگ انجیر را روی این قسمت ها بگذارید . - برگ درخت انجیر را در آب جوش ریخته و بگذارید کمی سرد شود. سپس آن را داخل یک لگن بریزید و داخل آن بنشینید...
    • خواص معجزه آسای عصاره هسته انگور
    • عصاره ی هسته ی انگور ، یک مکمل نسبتاً جدید در ایالات متحده است، اگرچه در اروپا برای سال های متمادی استفاده شده است . عصاره ی هسته ی انگور از فشردن و تصفیه هسته ی انگور تازه تهیه می شود. عصاره هسته انگور غنی...
    • گیاهان دارویی مفید در سرماخوردگی
    • 4 گروه گیاه دارویی برای مبارزه با سرماخوردگی شناخته شده است. ا ولین گروه:باعث تحریک سیستم ایمنی بدن جهت مبارزه با عفونت می شوند و در شروع سرماخوردگی استفاده می شوند مثل Echinacea وGinseng آسیایی...
    • گیاهان مؤثر در سوء هاضمه
    • سوء هاضمه مشکلی است که بسیاری از افراد به آن مبتلا هستند. اسهال ، یبوست ، نفخ، دل درد ، دل پیچه ، ترش کردن ، زخم معده  و خلاصه کلیه عوارضی که در اثر عملکرد نادرست دستگاه گوارش به وجود می آید، سوء هاضمه نام دارد . علل به...
    • اثرات مفید گیاهان دارویی
    • بر اساس یک مقاله پژوهشی در ایران نشان داده شد که بیشتر مواد مؤثر داروهایی که در حال حاضر برای بیماران تجویز می‌شود، از گیاهان استخراج می‌شود و کارشناسان با وجود پیشرفت های علمی فراوان هنوز نتوانسته‌اند مواد مؤثر دیگری را جای...

    کلمات کلیدی:

    نوشته شده توسط سخی فرهادی 87/6/8:: 4:43 صبح     |     () نظر
     
    نسخه های پزشکی با گیاهان دارویی (?)
    نسخه های پزشکی با گیاهان دارویی (?)

    داروهای مسهل - یبوست - سفتی مدفوع - دیر کارکردن شکم - اجابت مزاج سفت     Purgative

    نسخه های تک دارویی

    نسخه شماره 1    دارو : ریشه و ریزم ریوند چینی ( Rheum officinale )

    مقدر مصرف : 1 تا 4 گرم  طرز تهیه : مقدر فوق را که قبلا کوبیده شده است در یک فنجان آب جوش ریخته مدت یک ساعت باقی بگذارید تا دم بکشد سپس آنرا صاف کرده صبح و شب هر بار یک فنجان یک ساعت بعد از غذا میل کنید .

    توجه : این دارو در زنان حامله و در افرادیکه سنگ در مثانه یا دستگاه ادراری دارند نباید مصرف شود . 

    نسخه شماره 2         دارو : شیرابه خشک شده برگهای صبر زرد (چداروا) ( Aleo species )

    مقدر مصرف : 60  تا 200 میلی گرم بعنوان مسهل ملایم ، 300 تا 1000 میلی گرم بعنوان مسهل .

    طرز تهیه : با کمی شربت قند میل کنید .

    توجه : این دارو در دوران حاملگی ، زمان قاعدگی و در هنگام وجود ناراحتی گوارشی مصرف نگردد . 

    نسخه شماره 3         دارو : برگ سنا ( Cassia angustifolia )

    مقدر مصرف : 0/5 تا 1 گرم بعنوان ملین - 1تا 3 گرم بعنوان مسهل ملایم - 4 تا 8 گرم بعنوان مسهل قوی طرز تهیه : مقادیر مورد نظر از برگ سنا را که قبلا کوبیده شده باشد در یک فنجان آبجوش ریخته مدت نیم ساعت باقی بگذارید تا دم بکشد سپس آنرا صاف کرده صبح و شب هر بار یک فنجان یک ساعت بعد از غذا میل کنید .

    توجه : مدت 6 تا 8 ساعت بعد از مصرف دارو تخلیه روده شروع می شود . 

    نسخه شماره4         دارو : اسفرزه ( Plantago psylium)

    مقدر مصرف :  برای بزرگسالان مقدر 10 گرم یا یک قاشق غذا وری پر با کمی آب ولرم یا شیر گرم روزی سه بار مصرف گردد .

    اطفال : مقدر یک رگم روزی سه بار با کمی آب گرم یا شیر گرم میل کنید .

    نسخه شماره 5           دارو : پوست سیا توسه ( Rhamnus frangula )

    مقدر مصرف :  1 تا 3 گرم از پودر گیاه  طرز تهیه و مصرف : بصورت کپسول تهیه و میل کنید .

    توجه : مقدر 2 تا 6 گرم این دارو را در یک لیوان آب بصورت جوشانده نیز می توان تهیه و مصرف نمود . 

    نسخه شماره  6      دارو : مغز میوه فلوس ( Cassia fistula)

    مقدر مصرف :  بزرگسالان به مقدر 4 تا 8 گرم بعنوان ملین و به مقدر 30 تا 60 رگم بعنوان مسهل ، اطفال به مقدر 3 گرم بر حسب هر یک از سنین عمر بعنوان مسهل .

    طرز تهیه و مصرف : مقادیر ذکر شده از پودر گیاه فوق را در یک فنجان آب جوش ریخته مدت نیم ساعت باقی بگذارید تا دم بکشد سپس آنرا صاف کرده صبح و شب هر بار یک فنجان یک ساعت بعد از غذا میل کنید .

    برگرفته از سایت شبکه گیاهان دارویی

    کلمات کلیدی:

    نوشته شده توسط سخی فرهادی 87/5/18:: 5:58 صبح     |     () نظر
     
    نسخه های پزشکی با گیاهان دارویی (?)
    نسخه های پزشکی با گیاهان دارویی (?)

    داروهای مسهل - یبوست - سفتی مدفوع - دیر کارکردن شکم - اجابت مزاج سفت     Purgative

    نسخه های تک دارویی

    نسخه شماره 1    دارو : ریشه و ریزم ریوند چینی ( Rheum officinale )

    مقدر مصرف : 1 تا 4 گرم  طرز تهیه : مقدر فوق را که قبلا کوبیده شده است در یک فنجان آب جوش ریخته مدت یک ساعت باقی بگذارید تا دم بکشد سپس آنرا صاف کرده صبح و شب هر بار یک فنجان یک ساعت بعد از غذا میل کنید .

    توجه : این دارو در زنان حامله و در افرادیکه سنگ در مثانه یا دستگاه ادراری دارند نباید مصرف شود . 

    نسخه شماره 2         دارو : شیرابه خشک شده برگهای صبر زرد (چداروا) ( Aleo species )

    مقدر مصرف : 60  تا 200 میلی گرم بعنوان مسهل ملایم ، 300 تا 1000 میلی گرم بعنوان مسهل .

    طرز تهیه : با کمی شربت قند میل کنید .

    توجه : این دارو در دوران حاملگی ، زمان قاعدگی و در هنگام وجود ناراحتی گوارشی مصرف نگردد . 

    نسخه شماره 3         دارو : برگ سنا ( Cassia angustifolia )

    مقدر مصرف : 0/5 تا 1 گرم بعنوان ملین - 1تا 3 گرم بعنوان مسهل ملایم - 4 تا 8 گرم بعنوان مسهل قوی طرز تهیه : مقادیر مورد نظر از برگ سنا را که قبلا کوبیده شده باشد در یک فنجان آبجوش ریخته مدت نیم ساعت باقی بگذارید تا دم بکشد سپس آنرا صاف کرده صبح و شب هر بار یک فنجان یک ساعت بعد از غذا میل کنید .

    توجه : مدت 6 تا 8 ساعت بعد از مصرف دارو تخلیه روده شروع می شود . 

    نسخه شماره4         دارو : اسفرزه ( Plantago psylium)

    مقدر مصرف :  برای بزرگسالان مقدر 10 گرم یا یک قاشق غذا وری پر با کمی آب ولرم یا شیر گرم روزی سه بار مصرف گردد .

    اطفال : مقدر یک رگم روزی سه بار با کمی آب گرم یا شیر گرم میل کنید .

    نسخه شماره 5           دارو : پوست سیا توسه ( Rhamnus frangula )

    مقدر مصرف :  1 تا 3 گرم از پودر گیاه  طرز تهیه و مصرف : بصورت کپسول تهیه و میل کنید .

    توجه : مقدر 2 تا 6 گرم این دارو را در یک لیوان آب بصورت جوشانده نیز می توان تهیه و مصرف نمود . 

    نسخه شماره  6      دارو : مغز میوه فلوس ( Cassia fistula)

    مقدر مصرف :  بزرگسالان به مقدر 4 تا 8 گرم بعنوان ملین و به مقدر 30 تا 60 رگم بعنوان مسهل ، اطفال به مقدر 3 گرم بر حسب هر یک از سنین عمر بعنوان مسهل .

    طرز تهیه و مصرف : مقادیر ذکر شده از پودر گیاه فوق را در یک فنجان آب جوش ریخته مدت نیم ساعت باقی بگذارید تا دم بکشد سپس آنرا صاف کرده صبح و شب هر بار یک فنجان یک ساعت بعد از غذا میل کنید .

    برگرفته از سایت شبکه گیاهان دارویی

    کلمات کلیدی:

    نوشته شده توسط سخی فرهادی 87/5/18:: 5:58 صبح     |     () نظر
       1   2      >
    درباره
    صفحه‌های دیگر
    لینک‌های روزانه
    لیست یادداشت‌ها
    پیوندها
    EMOZIONANTE
    همفکری
    حاج آقاشون
    عاشقان
    به سوی فردا
    عشق و شکوفه های زندگی
    اگه باحالی بیاتو
    دیار عاشقان
    فرزانگان امیدوار
    شین مثل شعور
    (( همیشه با تو ))
    در انتظار آفتاب
    خورشید تابنده عشق
    آیینه های ناگهان
    تمیشه
    ***جزین***
    ((( لــبــخــنــد قـــلـــم (((
    پرسه زن بیتوته های خیال
    ای لاله ی خوشبو
    همنشین
    به وبلاگ بیداران خوش آمدید
    گل رازقی
    سایت اطلاع رسانی دکتر رحمت سخنی
    وبلاگ شخصی محمدعلی مقامی
    مذهبی فرهنگی سیاسی عاطفی اکبریان
    آخرالزمان و منتظران ظهور
    جمله های طلایی و مطالب گوناگون
    لیلای بی مجنون
    به سوی آینده
    عشق سرخ من
    یا امیر المومنین روحی فداک
    نگاهی به اسم او
    ایران
    آموزه ـ AMOOZEH.IR
    و رها می شوم آخر...؟!!
    جلوه
    بی نشانه
    PARSTIN ... MUSIC
    رهایی
    قعله
    دارالقران الکریم جرقویه علیا
    alone
    منتظر ظهور
    علی اصغربامری
    upturn یعنی تغییر مطلوب
    پارمیدای عاشق
    دلبری
    نظرمن
    هو اللطیف
    افســـــــــــونگــــر

    جاده های مه آلود
    جوان ایرانی
    hamidsportcars
    پوکه(با شهدا باشیم)
    *پرواز روح*
    عصر پادشاهان
    جمعه های انتظار
    سپیده خانم
    هادرباد شناسی (روستایی در شرق شهرستان بیرجند) HADERBAD SHENASI
    بندیر
    شقایقهای کالپوش
    لنگه کفش
    د نـیـــای جـــوانـی
    قلمدون
    نهان خانه ی دل
    مهندسی مکانیک ( حرارت و سیالات)-محی الدین اله دادی
    گل باغ آشنایی
    یه گفتگوی رودر رو
    پرواز تا یکی شدن
    بچه مرشد!
    سکوت ابدی
    وبلاگ عقل وعاقل شمارادعوت میکند(بخوانیدوبحث کنیدانگاه قبول کنید)
    *تنهایی من*
    سرای اندیشه
    SIAH POOSH
    بلوچستان
    خاکستر سرد
    شجره طیبه صالحین ،حلقه ریحانه
    شوالیه سیاه
    خندون
    هم نفس
    آسمون آبی چهاربرج
    محفل آشنایان((IMAN))
    .:: بوستان نماز ::.
    ای نام توبهترین سر آغاز
    هه هه هه.....
    سه ثانیه سکوت
    ►▌ استان قدس ▌ ◄
    بهترین آرزو هایم تقدیم تو باد.

    مهر بر لب زده
    نغمه ی عاشقی
    امُل جا مونده
    هفت خط
    محمد جهانی
    جریان شناسی سیاسی - محمد علی لیالی
    ارتش دلاور
    نگاهی نو به مشاوره
    طب سنتی@
    فانوسهای خاموش
    گروه تک تاز
    مقاله،پایان نامه،پرو‍ژه،کتاب الکترونیک،تحقیق،جزوه،نمونه سوال و..
    سیب سبز
    دانشگاه آزاد الیگودرز
    فریاد بی صدا
    اکبر پایندان
    کانون فرهنگی شهدای شهریار
    پژواک
    تخریبچی ...
    عاشقانه
    geleh.....
    بــــــــــــــهــــــــــــار
    ****شهرستان بجنورد****
    وبلاگ آموزش آرایشگری
    یک کلمه حرف حساب
    پلاک آسمانی،دل نوشته شهدا،اهل بیت ،و ...
    «حبیبی حسین»
    ..:.:.سانازیا..:.:.
    +
    یــــــــــــــــاســــــــــــــــــــمـــــــنــــ
    حوض سلطون
    شب و تنهایی عشق
    داستانهای واقعی روابط عمومی Dr.Rahmat Sokhani
    دلدارا
    پناه خیال
    مجله اینترنتی شهر طلائی
    جوک بی ادبی
    عاطفانه
    آقاشیر
    امامزاده میر عبداله بزناباد
    قرآن
    دریـــچـــه
    بـــــاغ آرزوهــــا = Garden of Dreams
    صراط مستقیم
    من بی تو باز هم منم ...
    عشق در کائنات
    ماییم ونوای بینوایی.....بسم الله اگرحریف مایی
    سروش دل
    تنهایی
    روانشناسی آیناز
    کـــــلام نـــو
    جبهه مقاومت وبیداری اسلامی
    بصیرت مطهر
    سایت جامع اطلاع رسانی برای جوانان ایرانی
    آوای قلبها...
    اَللهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج
    تنهایی افتاب
    نمایندگی دوربین های مداربسته
    کوسالان
    امام مهدی (عج)
    @@@گل گندم@@@
    سفیر دوستی
    کافه محلی است برای جمع شدن وسرچشمه آغاز زایش هرچشمه است
    کلبه عشق
    تنهایی......!!!!!!
    دریــــــــای نـــور
    کربلا
    جوکستان بی تربیتی
    کلبهء ابابیل
    وبسایت رسمی مهندس امیر مرتضی سعیدی ایلخچی
    تعمیرات تخصصی انواع پرینتر لیزری اچ پی HP رنگی و تک رنگ و اسکنر
    جـــیرفـــت زیـبا

    سارا احمدی
    مهندسی عمران آبادانی توسعه
    ققنوس...
    حزب الله
    ««« آنچه شما خواسته اید...»»»
    ashegh
    طاقانک
    تک درخت
    تراوشات یک ذهن زیبا
    سکوت سبز
    هر چی بخوای
    پیامنمای جامع
    پرنسس زیبایی
    بوی سیب BOUYE SIB
    @@@این نیزبگذرد@@@
    بادصبا
    ಌಌتنهاترین عشق یه عاشق دل شکستهಌ᠐
    راز رسیدن به شادی و سلامتی
    معارف _ ادبیات
    پوست مو زیبایی
    تنهای تنها
    آخرین صاحب لوا
    جاده مه گرفته
    دخترانی بـرتر از فــرشته
    دلـتنگـ هشـیگـــــــــی
    تبسمـــــــــــــــی به ناچار
    ماتاآخرایستاده ایم
    سایت روستای چشام (Chesham.ir)
    مستانه
    وبلاگ گروهیِ تَیسیر
    ناز آهو
    گیسو کمند
    جــــــــــــــــوک نـــــــت
    عکس سرا- فقط عکس
    عکس های عاشقانه
    حقوق دانشگاه پیام نور ایلام
    تیشه های اشک
    فقط خدا رو عشقه
    پاتوق دوستان
    بنده ی ناچیز خدا
    آزاد
    ارمغان تنهایی
    فقط عشقو لانه ها وارید شوند(منامن)
    سلام آقاجان
    ردِ پای خط خطی های من
    منطقه آزاد
    علی پیشتاز
    تنهاترم
    محمدمبین احسانی نیا
    یادداشتهای فانوس
    دوست یابی و ویژگی های دوست
    کد تقلب و ترینر بازی ها
    ستاره سهیل
    داستان های جذاب و خواندنی
    عاشقانه
    گدایی در جانان به سلطنت مفروش
    یادداشتهای من
    شــــــهدای روستای مـــکـــی کوهسرخ
    سرافرازان
    *bad boy*
    سرزمین رویا
    برای اولین بار ...
    خاطرات و دل نوشته های دو عاشق
    چون میگذرد غمی نیست
    بازگشت نیما
    دهیاری روستای آبینه(آبنیه)
    روستای زیارتی وسیاحتی آبینه(آبنیه)باخرز
    سایه سیاه
    رازهای موفقیت زندگی
    دوره گرد...طبیب دوار بطبه...
    * ^ــ^ * تسنیم * ^ــ^ *
    بچه های خدایی
    مرام و معرفت
    خوش آمدید
    The best of the best
    بوستان گل و دوستان
    صفیر چشم انداز ایران
    من.تو.خدا
    ۞ آموزش برنامه نویسی ۞
    شبستان
    دل شکســــته
    یکی هست تو قلبم....
    برادران شهید هاشمی
    شهداشرمنده ایم _شهرستان بجنورد
    یامهدی
    تنها هنر
    دل نوشته
    صوفی نامه
    har an che az del barayad
    منتظر نباش تا پرنده ای بیاید و پروازت دهد در پرنده شدن خویش بکوش
    شجره طیّبه

    دانلود هر چی بخوایی...
    نور
    Dark Future
    مجله مدیران
    S&N 0511
    **عاشقانه ها**
    پنجره چهارمی ها
    AminA
    نسیم یاران
    تبیان
    صدای سکوت
    (بنفشه ی صحرا)
    اندکی صبر سحر نزدیک است....
    ابهر شهر خانه های سفید
    عشق
    ترانه ی زندگیم (Loyal)
    توشه آخرت
    قـــ❤ــلـــــب هـــــای آبـــــی انــ❤ـــاری
    جزتو
    ترخون
    عشق پنهان
    @@@باران@@@
    شروق
    Manna
    السلام علیک یا علی بن موسی الرضا
    پرسش مهر 8
    دریایی از غم
    طره آشفتگی
    ...ترنم...
    Deltangi
    زیبا ترین وبلاگ
    ارواحنا فداک یا زینب
    علمدار بصیر
    کرمان

    عشق الهی: نگاه به دین با عینک محبت، اخلاق، عرفان، وحدت مسلمین
    عطش (وبلاگ تخصصی ماه محرم و صفر)
    قمه‏زنی سنت یا بدعت؟
    سلام
    عطش
    حضرت فاطمه(س)
    ♀ ㋡ JusT fOr fuN ㋡ ♀
    اواز قطره
    محمد قدرتی Mohammad Ghodrati
    آرشیو یادداشت‌ها
    دینی
    گلچینی از جغرافیای طبیعی و تاریخی افغانستان
    آثارتأریخی افغانستان
    گلچینی از تاریخ جهان و افغانستان
    میراث گرانبهای گذ شتگان چراغی است برآیند گان
    کابل و ولایات افغاانستان عزیز
    زبان شرین پارسی
    وازه نامهء هم زبانان
    ادبیات و هنر
    پرواز خیال
    شعر و ادب
    اى الهه عشق مادر!
    عاشقانه ها
    موزیک و اشعار آهنگهای بهترین اوازخوان افغان احمد ظاهر و دیگران
    سیاسی
    جامعه شناسی -مردم شناسی
    دانستنیهای جالب
    طب ورزش صحت وسلامتی
    مسائل جنسی خانه و خانواده
    آموزش زیبایی
    روانشناسی
    طب سنتی و نسخه های پزشکی با گیاهان دارویی
    غذا موادغذائی و اشامیدنیها
    خواص میوه ها و سبزیجات
    اخبار
    زندگینا مه
    داستانهای کوتاه و آموزنده
    نجوم فضا وفضانورد ی
    کمپیوتر انترنیت و وب نویسی
    لطیفه ها اندرز ها و پیامهای کوتاه خواندنی و عالی
    طنز
    تقویم هجری شمسی اوج درایت فرهنگی ما
    سرگرمی ها
    معرفی کتاب
    تصویر عکس ویدئو فلم
    بهترین های خط
    جالبترین کارتونها
    طالع بیی
    یادداشتها
    قوانین خواب و رویا وتعبیرخواب
    تبریکی و تسلیت
    داغ غربت
    علمی
    تاریخی و اجتماعی
    خانهء مشترک ما زمین
    اشعار میهنی رزمی و سیاسی
    هوا و هوانوردی
    آموزش و پرورش
    معانی اصطلاحات و تعاریف
    دنیای عجاء‏بات