سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آسمانها و زمین و فرشتگان و شب و روز برای سه کس آمرزش می طلبند :دانشمندان و دانشجویان و سخاوتمندان . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
یادداشتها و برداشتها
 
پنج گنج گم شدهء جهان

در تاریخ اتفاقات بسیاری افتاده که  کنکاش برای یافتن دلایل آن، امروز یکی از دغدغه‌های محققان و علاقه مندان به تاریخ به شمار می رود.کشف راز ناپدید شدن و تلاش برای یافتن گنج و ثروتهای عظیم پادشاهان یکی از جذاب ترین بخشهای تاریخ است.


گنج اسپانیایی

یک دزد دریایی به نام ریش قرمز طی دو سال دزدی دریایی در سال­های 1716 تا 1718 ثروت فراوانی برای خودش ذخیره کرد. در این سال­ها همگان معتقد بودند کشوری بیشتر قدرت دارد که طلا و جواهر بیشتری داشته باشد.
اسپانیایی­ها در این مورد سرآمد دیگران بودند آنها با استخراج معادن در آمریکای جنوبی این جواهرات را در کشتی های بزرگ به اسپانیا منتقل می­کردند.
این دزد دریایی هم با همکارانش صبورانه!! روی دریا مشغول گشت زنی بودند تا سر و کله کشتی­های اسپانیایی پیدا شود و آن وقت با سرعت به غارت کشتی می­پرداختند. نکت? مهم این بود که این دزد دریایی همواره جواهرات را در جایی دفن می­کرد.
این دزد دریایی بالاخره در سال 1718 دستگیر شد و با مرگش معلوم نشد که این گنج کجاست و چه بر سر آن آمد. کشتی این سارق نیز بعدها غرق شد. تا مدت­های مدید افراد متعددی به جستجوی گنج پرداختند.
حتی در سال 1998 نیز کشتی را از زیر آب بیرون آوردند اما حتی یک نشانه هم از گنج به دست نیامد. محققین حدس می­زنند که این گنج در جزایر کارائیب یا خلیج ورجینیا و یا غارهای جزیر? کایمان دفن شده باشد.


ثروت پرو

در سال 1820 میلادی شهر لیما از کشور پرو در معرض یک شورش عظیم و عمومی قرار گرفت به همین منظور حکام پرویی تصمیمی گرفتند که جواهرات موجود در شهر را برای دور ماندن از سرقت به مکزیک منتقل کنند. گنج­ها شامل مقادیر زیادی جواهرات به صورت سنگ، شمعدان­های طلا، مجسم? حضرت مریم از طلا و ظروف بسیار دیگر بود.
این گنج یازده کشتی را به طور کامل پر کرد. ویلیام تامپسون  مسئول کشتی و حمل این گنج عظیم به مکزیک بود. اما غافل از آنکه در میان همراهان و کارگران کشتی، دزدان دریایی رخنه کرده­اند. پس از سرقت،دزدان تصمیم گرفتند که جواهرات را به جزیره کوکاس در اقیانوس هند برده و در آن محل نگه دارند تا آبها از آسیاب بیافتد.
تامپسون فرماند? کشتی هم که دیگر با دزدان همدست شده بود، به اتفاق سارقان به جزیره می­رود. اما ارتش مکزیک در تعقیب آنها وارد جزیره شد. به همین جهت دزدان به سوی جنگل­های انبوه گریختند. از آن زمان تاکنون دیگر هیچ اطلاعی از این گنج نیست. تاکنون نیز سیصد گروه به جستجوی این گنج رفته­اند اما به موفقیتی دست پیدا نکرده­اند. به همین جهت برخی مدعی‌اند دزدان دریایی گنج را در جزیره دیگری دفن کرده و سپس به این محل آمده اند.


مدفون در گل­ها

در سال 1520 میلادی اسپانیایی­ها با خشنونت تمام تمدن کهن آزتک را از پای درآوردن در حالی که شهر به طور کامل توسط ارتش اسپانیا محاصره شده بود فرمانده آرتکها (منته زوما) به نبرد ادامه می­داد تا اینکه به شدت مجروح شد به همین جهت سربازان مدافع شهر تصمیم گرفتند جواهرات را در گوشه­ای گرد آورده و در یک زمان مناسب از شهر گریخته و جواهرات را نیز با خود ببرند. اما ورود اسپانیایی‌ها به شهر و قتل عام مردم باعث شد که آنها شتابزده تمامی جواهرات را به قعر دریاچه تزوکو بریزند. ظروف نقره و طلا و سنگ‌های گرانقیمت فراوانی در شهر ذخیره شده بود اما همه آنها به دریاچه ریخته شدند تا اگر امکانش بود روزی به آنجا بازگشته و دوباره آنها را به دست آورند. اما کسی زنده نماند و آنهایی هم که توانستند بگریزند دیگر نتوانستند به شهر باز گردند.
امروزه این گنج عظیم پس از پنج قرن هنوز دست نخورده در میان گل و لای دریاچه پنهان شده است. در سال­های اخیر تلاش زیادی برای دستیابی به این جواهرات صورت گرفته حتی یکی از رئیس جمهورهای مکزیک نیز دستور لایرویی دریاچه را داد اما اقدام انجام گرفته بی­نتیجه ماند.


گنج فرعون

موقعی که هاوارد کارتر در سال 1922 توانست محل دفن فرعون مصر به اسم توتن آمخ خاتون را پیدا کند. از کارهای هنری موجود در قبر او شگفت زده شد. در کنار قبر او یک خزان? نگهداری جواهرات قرار داشت که کاملاً خالی بود. بعدها کارتر حتی نقشه و کاتالوگ جواهرات موجود را نیز پیدا کرد. به همین جهت خالی بودن گنجینه وی را به فکر برد.
برای کارتر عجیب بود که چه کسانی و چگونه اقدام به این سرقت کرده­اند. زیرا مسیر دستیابی به مقبره فوق العاده پیچیده بود و یافتن مسیر از فهم انسان­های عادی خارج بود. ضمناً این همه ثروت را امکان نداشته بتوانند به راه دوری ببرند و لذا ممکن بود در همین اطراف دوباره دفن کرده باشند.
محققان به این نتیجه رسیدند  که همان کسانی که محل دفن را ساخته و نیز جواهرات را در آنجا نهاده­اند، در همان سال­ها یعنی 343 تا 425 قبل از میلاد، خود اقدام به خارج کردن گنج­ها نموده­اند اما تاکنون کسی نتوانسته این گنج را پیدا کند. ولی پژوهشگران معتقدند که بالاخره  این گنج در روزی روی خودش را به انوار خورشید نشان خواهد داد.


گم شدن اتاق کهربا

اما گم شدن اتاق کهربا احتمالاً یکی از عجیب­ترین گم­شدن­های جواهرات در تاریخ است. این اتاق یازده متر مربعی تماماً دیوارهایش با کهربا و انواع جواهرات و نیز کارهای هنری منحصر به فرد تزئین شده بود. این اتاق در سال 1716 میلادی برای فردریک پادشاه پروس ساخته شده و محل آن نیز در نزدیکی کاخ کاترین در سن پترزبورگ روسیه بود.
هیتلر موقعی که به روسیه حمله کرد تلاش نمود این اتاق را به آلمان انتقال دهد اما تمامی دیوارهای اتاق رو به خرد شدن رفت و لذا و تلاش کرد با چسباندن کاغذ دیواری مانع از فرو ریختن آن شود اما این اقدام هم بی­فایده بود.
لکن از سال 1941 تا 1945 دیگر کسی از این اتاق اطلاعی نداشت و پس از پایان جنگ نیز دیگر هیچکس از این اتاق و یا نشانه­هایی از آن را مشاهده نکرد.
آیا این اتاق در یکی از شهرهای زیرزمین مدفون است؟ آیا آن را آتش زده­اند؟ به هر حال تا امروز که خبری تازه از آن نیست.
اما خوشبختانه یک مدل بازسازی شده از آن امروز در کاخ کاترین وجود دارد. این اتاق اگر امروز وجود داشت رقمی معادل 142 میلیون دالر ارزش داشت

منبع شبکهء اطلاع رسانی افغانستان


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط سخی فرهادی 89/6/30:: 11:20 عصر     |     () نظر
 
ده نفر از عجیب ترین آدمهای دنیا (یک ایرانی هم بین اینها هست)
ده نفر از عجیب ترین آدمهای دنیا (یک ایرانی هم بین اینها هست)
عصرایران - ده نفر از عجیب ترین های دنیا (یک ایرانی هم بین اینها هست) 

1- یک تایوانی 64 ساله که بیش از سی سال است که نخوابیده است،این مرد بعد از یک تب در سال 1973 دیگر نتوانسته بخوابد. ظاهرا این بیخوابی طولانی تاثیری هم بر سلامتی اش نداشته است.او در یک مزرعه زندگی می کند و از خوک و مرغ نگهداری می کند و این کار تمام وقت او را می گیرد.

2-یک مرد هندی که برادر دوقلو اش را حامله بود. یکی از عجیب ترین موارد پزشکی که یک از دو جنین در داخل رحم دیگری مدفون شده است.او همیشه فکر می کرد که توموری در داخل شکم خود دارد تا اینکه این تومور زیادی بزرگ شد و پزشک ها پس از عمل اعضای انسان را از داخل شکم او بیرون آوردند.نکته جالب این است که وقتی یک دوقلو در بدن دیگری اسیر می شود می تواند به زندگی خود مثل یک انگل ادامه دهد تا زمانی که شروع به صدمه زدن به میزبان خود می کند.

3-یک سرباز ژاپنی که حتی پس از پایان جنگ جهانی دوم از ترس آمریکایی ها 28 سال در خفا زندگی می کرد.او از سال 1944 تا 1972 در یک غار جنگلی زیر زمینی با دو نفر از ساکنان آنجا زندگی می کرد ، حتی پس از آنکه اعلامیه های پایان جنگ را دیده بود.

4-مهران کریمی ناصری (یک پناه جوی ایرانی) که از سال 1988 در فردوگاه دو گل پاریس زندگی می‌کند و از آن بیرون نیامده است.او بعد از اینکه در کشور خود به زندان افتاد به کشورهای مختلفی تقاضای پناهندگی داد که ناموفق بود. ظاهرا فیلم ترمینال که در سال 2004 ساخته شده بود و تام هنکس در آن بازی می کرد با الهام از مهران کریمی ناصری بوده است.با وسیله ها و کیف ها او همیشه شبیه یک مسافر است و کسی به او توجه نمی کند.

5-یک سیاستمدار ژاپنی که فکر می‌کند خدا و مسیح است و تصمیم دارد دنیا را با رسیدن به مدارج سیاسی تغییر دهد. او قایل به یکی بودن دین و سیاست است و می‌خواهد قوانین سازمان ملل را تغییر بدهد و … او در انتخابات زیادی شرکت کرده ولی موفق نشده است.

6-بیهاری هندی که یک کشاورز است در سال 1976 تا 1994 رسما مرده اعلام شده بود و او 18 سال با دولت و بوروکراسی هند جنگید تا ثابت کند که زنده است. ظاهرا عمویش با رشوه او را رسما و دولتی کشتانده بوده است تا زمینش را تصاحب کند.او زمانی متوجه شد که می خواست از بانک وام بگیرد. بعدا معلوم شد که حداقل صد نفر دیگر هم سرنوشت او را دارند

.این انجمن الان 20،000 عضو دارد که تا سال 2004 آنها موفق شدند که 4 نفر از اعضا را زنده اعلام کنند.

7-دیوید ایکه که یک بازیکن حرفه ای سابق فوتبال بریتانیایی است، معتقد است جهان را کسانی اداره می‌‌کنند که از نسل خزندگانند. به نظر او این افراد تمایلات کودک آزاری و شیطانگرایانه دارند. او الیزابت دوم و جرج بوش را از نسل خزندگان قدیم می‌داند و در کتاب‌هایش (15 کتاب) سعی می‌کند این افراد را معرفی و جهان را از دست آنها نجات دهد.او پس از یک سخنرانی 5 ساعته برای دانش آموزان مورد تشویق دانشگاه تورنتو در سال 1999 قرار گرفت.

8-الن بادن آمریکایی که از سال 1990 خود را به به پاپی انتخاب کرده است. او و طرفدارنش انتخابات واتیکان را به رسمیت نمی شناسند. الن را 6 نفر از جمله والدینش با پاپی برگزیدند. او همچنان به کارش ادامه می‌دهد.

9-ناکاماتسو مخترع ژاپنی که بیش از 3000 اختراع داشته (از جمله فلاپی دیسک) و رکورد جهانی را برای تعداد اختراعاتش دارد. او در 34 سال گذشته از تمام غذاهایی که خورده عکس گرفته و آن را تجزیه تحلیل کرده. هدفش این است که 140 سال زندگی کند.

10-میشل لوتیتوی فرانسوی همه چیز می خورد از تلویزیون گرفته تا دوچرخه از آهن گرفته تا شیشه و پلاستیک و … البته اگر آن شی کمی برزگ باشد خوردنش نیز طول می کشد. مثلا دو سال طول کشید از1978 تا 1980 که او توانست یک هواپیما را بخورد. ظاهرا او یک معده و روده ای با دو برابر ضخامت قابل انتظار دارد و اسید گوارشی او دارای قدرت غیر معمولی است که به او امکان خوردن فلزات را می دهد

منبع عصر ایران


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط سخی فرهادی 88/7/29:: 1:52 صبح     |     () نظر
 
10 اعجـوبـه کوچک دنیا..! + عکس
10 اعجـوبـه کوچک دنیا..! + عکس
بازتاب آنلاین
بچه ها شخصیت جالب و عجیبی دارند، به نوعی که گاهی اوقات حرکات عجیب و غریب از خود نشان میدهند که باورش برای خیلیها مشکل است، گاهی اوقات آنان با وجود سن کم، دست به کارهای خارقالعادهای میزنند که باعث تعجب میشود و انسان را تا مرحله حیرت پیش میبرد درست مثل 10 بچهای که ما از آنان به عنوان اعجوبه یاد میکنیم، لطفا مطلب زیر را بخوانید.

«کیم اونگ یونگ»، باهوشترین فرد دنیا

این فوق نابغه کرهای در سال 1962 به دنیا آمد و در حال حاضر باهوشترین فرد دنیا محسوب میشود. او در چهار سالگی میتوانست زبانهای ژاپنی، کرهای، آلمانی و انگلیسی را بخواند. در پنج سالگی سختترین مسئلههای دیفرانسیل و انتگرال را حل میکرد و بهره هوشی بسیار بالا یعنی بالای 210 داشت. کیم از 3 تا 6 سالگی دانشجوی افتخاری دانشگاه هانگ یانگ بود و در 7 سالگی به «ناسا» دعوت شد. او در پانزده سالگی دکترای خود را گرفت.


«گریگوری اسمیت»، کاندیدای صلح نوبل


گریگوری اسمیت در سال 1990 به دنیا آمد در دو سالگی میتوانست بخواند و در ده سالگی وارد دانشگاه شد. ولی نبوغ تحصیلی، تنها نیمی از داستان گریگوری اسمیت است. او عاشق صلح میباشد و از سنین کم به عنوان حامی و یکی از فعالان حقوق کودک و صلح جهانی به کشورهای مختلف دنیا سفر کرده است. او موسس سازمان بینالمللی دفاع جوانان است که اصول صلح را به کودکان و جوانان سراسر دنیا آموزش میدهد. او با بیلکلینتون و میخائیل گورباچوف مذاکره داشته و در مقابل سازمان ملل سخنرانی کرده است. گریگوری در 12 سالگی کاندیدای اخذ جایزه صلح نوبل شد.


«اکریت جاسوال»، جراح هفت ساله


اکریت جاسوال یک نوجوان هندی است که باهوشترین فرد هندی به شمار میرود. او در سال 2000 و در هفت سالگی اولین موفقیت پزشکی خود را به دست آورد. بیمار او دختری هشت ساله بود که پول کافی برای رفتن به بیمارستان نداشت. دست این دختر به حدی سوخته بود که جمع شده و به شکل مشت درآمده بود. اکریت هیچ تجربهای در جراحی نداشت، ولی این دختر را عمل کرد و او دیگر میتوانست انگشتان خود را باز و بسته کند. اکریت به مطالعات پزشکی خود ادامه داد و در دوازده سالگی دارویی برای درمان سرطان ساخت. او هماکنون کوچکترین دانشجوی دانشکده پزشکی هند است.


«کلئوپاترا استراتان»، خواننده سه ساله


کلئوپاترا در اکتبر 2002 در مولداوی به دنیا آمد. پدر او نیز یک خواننده است. کلئوپاترا کوچکترین خواننده پردرآمد دنیا به حساب میآید. او در سال 2006 آلبوم «در 3 سالگی» را روانه بازار کرد و رکورد فروش آلبومهای موسیقی دنیا را شکست. او برای هر آهنگ خود هزار یورو میگیرد.

«آلیتا آندره» نقاش دو ساله


آلیتا دو ساله است ولی نقاشی را پیش از این آغاز نموده است. وقتی «مارک جمیسون» رئیس گالری نقاشی ملبورن استرالیا نقاشیهای این هنرمند را دید آنقدر از آن خوشش آمد که تصمیم گرفت آنها را در یک نمایشگاه به نمایش بگذارد. این نمایشگاه با استقبال گرم تماشاچیان مواجه شد و همه میخواستند خالق آن آثار را ببینند در آن زمان بود که جمیسون تازه متوجه شد نقاش اصلی آن تابلوها دختر 22 ماهه هنرمند یعنی «آلیتا آندره» است.


«آرون کریپکه» در دوران دبیرستان استاد هاروارد شد


سائول در سال 1940 در نیویورک به دنیا آمد. او یک نابغه به تمام معنی بود. در چهار سالگی جبر را کشف کرد و در پایان دوره ابتدایی هندسه، حساب و فلسفه را به پایان رساند. در نوجوانی یک سری مقاله نوشت که معلوم شد همه اصول منطق کیفی هستند. در همان زمان از سوی دانشگاه هاروارد نامهای به او رسید که از وی دعوت میکرد برای تدریس به آن دانشگاه برود. او میگوید: «مادرم گفت باید اول دبیرستان را تمام کنم و بعد به دانشگاه بروم» بعد از دبیرستان، سائول استاد هاروارد شد و اکنون بزرگترین فیلسوف زنده دنیا میباشد.


«مایکل کرنی» لیسانسیه ده ساله و میلیونر تلویزیونی


مایکل کرنی 24 سال دارد. او در ده سالگی مدرک لیسانس خود را گرفت و در سال 2008 در مسابقه «کی میخواهد میلیونر شود» شرکت کرده و برنده یک میلیون دلار جایزه شد. او رکوردهای جهانی بسیاری دارد که یکی از آنها تدریس در دانشگاه در 17 سالگی است.

«الینا اسمیت» مشاور رادیویی 7 ساله


ایستگاه رادیویی شهر الینا زمانی به او به عنوان مشاور یا سنگ صبور یک شغل داد که او به رادیو زنگ زد و در پاسخ به زن شنوندهای که از کار بیکار و افسرده شده بود، گفت: «عزیزم فقط باید با دوستانت به ورزش بولینگ بروی و روزی یک لیوان شیر بنوشی.» توصیه الینا آنقدر برای شنوندگان جالب بود که این ایستگاه رادیویی هفتهای یک ساعت او را به عنوان سنگ صبور به استودیو دعوت میکرد. الینا مشاورههای مختلفی به شنوندگان میدهد و مشکلات بسیاری از به هم خوردن نامزدی تا از بین بردن بوی بد عرق را پاسخ میدهد. وقتی یک شنونده برای او نوشت که چطور شوهر پیدا کند؟ الینا پاسخ داد: «به خودت برس ولی زیاد آرایش نکن.» و وقتی شنونده دیگری پرسید چه کار کند تا نامزدش به سوی او بازگردد، گفت: «این مرد ارزش دلشکسته شدن ندارد. زندگی آنقدر کوتاه است که نباید به خاطر یک مرد آن را خراب کرد.»


«فابیانو لوییجی کاروانا» اعجوبه شطرنج

 
فابیانو یک نوجوان 16 ساله ایتالیایی است که در 14 سالگی استاد بزرگ شطرنج شد. او بهترین شطرنجباز زیر هجده سال در سراسر دنیاست.

«ویلی موسکونی» آقای بیلیارد در 6 سالگی

 
موسکونی معروف به آقای بیلیارد در آمریکا از شش سالگی به طور حرفهای بیلیارد بازی میکرد. او در حقیقت بازی بیلیارد را از تمرین کردن با سیبزمینیهای کوچک آغاز کرده بود. مدتی بعد پدرش به نبوغ او پی برد و او را در مسابقات بزرگ شرکت داد.

کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط سخی فرهادی 88/7/19:: 9:7 عصر     |     () نظر
 
عجیب ترین ابرهای دنیا (تصویری)
عجیب ترین ابرهای دنیا (تصویری)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط سخی فرهادی 88/7/19:: 5:36 صبح     |     () نظر
 
آناکوندا وحشتناک ترین مار دنیا +عکس
آناکوندا وحشتناک ترین مار دنیا +عکس
آناکوندا (یا بوای آبی) گونه‌ای مار آبزی از خانواده اژدرماران (مارهای بوآ) است که در رودها و مرداب‌های جنگل‌های انبوه امریکای جنوبی زندگی می‌کند.



عکس : آناکوندایی در خاک امارات. این آناکوندا توانایی بلعیدن یک شتر را دارد !!!!

آناکوندا سمی نیست ولی قربانیان خود را با پیچیدن بدن به دور آنها و درهم فشردن می‌کشد. درازای بدن این خزنده بین هشت تا یازده متر است. آناکوندا سنگینترین مار جهان است که حدود ??? کیلوگرم وزن دارد یعنی ?? کیلوگرم سنگینتر از پیتون.

مار آناکوندا تنها نمونه از اژدرماران است که بچه می‌زاید!




عکس : آناکوندایی در حال شکار یک تمساح! دقت داشته باشید که قدرت عضلات و ماهیچه های این مار تا حدی است که اگر به دور انسانی بپیچد رو فشار بر او وارد کند ? قربانی در عرض تنها چند ثانیه کشته می شود.

مار آناکوندا دارای سه گونه‌است:

    * آناکوندای سبز
    * آناکوندای زرد
    * آناکوندای خال‌خالی

البته در این مقاله حداکثر وزن مار ??? کیلوگرم بیان شده در حالی که این مار در وزن های بالغ بر ??? کیلوگرم هم دیده شده!

خوب الان ویدئوی مستند از شکار یک سمور دریایی و بلعیدن در یک حرکت است! این ویدئو کلیپ در ونزوئلا ? خانه ی اصلی بزرگترین مار های دنیا است!



two-pictures-show-the-100-foot-039-borneo-monster-039-2.jpg

 

two-pictures-show-the-100-foot-039-borneo-monster-039-3.jpg


Amazon Anaconda - the largest snake in the world

pictures of anaconda

anaconda pictures snake


green anaconda


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط سخی فرهادی 88/7/19:: 5:30 صبح     |     () نظر
 
حشرات شگفت انگیز (تصویری)
حشرات شگفت انگیز (تصویری)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط سخی فرهادی 88/7/19:: 5:22 صبح     |     () نظر
 
عجیبترین خرافهها با محوریت حیوانات! (+عکس)
مراسم تطهیر فیل ها در سیدنی استرالیا ( آئین بودایی)

 
 


آمرزش و تطهیر حیوانات در مراسم سن آنتون در مادرید اسپانیا . سن آنتون به باور اسپانیایی ها فرشته نگهبان حیوانات است
 


 
مراسم ازدواج خر ها در حیدرآباد هند. به اعتقاد هندیها ازدواج خرها موجب خشنودی الهه باران می‌شود
 
 

 
مراسم  بزرگداشت مار ها در روز هفته ماه هفتم تقویم  قمری در روستای نانپینگ جین
 
 
 
 
منبع عصر ایران 

کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط سخی فرهادی 88/7/19:: 5:13 صبح     |     () نظر
 
مرد چینی بر اثر انفجار تلفن همراه کشته شد .

مرد چینی بر اثر انفجار تلفن همراه کشته شد .

????????????.jpg

یک مرد چینی بر اثر انفجار تلفن همراه در جیب پیراهنش و آسیب‌دیدگی شدید شاهرگ گردن که به از دست رفتن خون زیادی منجر شد جان خود را از دست داد.

به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز به نقل از شین هوا ،  این مرد که به‌عنوان فروشنده در یک فروشگاه کار می‌کرد به تازگی باتری تلفن خود را تعویض کرده بود.

پلیس هنوز مدل این گوشی را اعلام نکرده اما بیشتر گزارش‌های منتشره در مورد باتری‌های گوشی منفجر شده مربوط به محصولات با کیفیت پایین متعلق به شرکت‌های شخص ثالث است.

انفجار تلفن‌های همراه در کشورهای دیگر نیز گزارش شده است. به عنوان مثال رویترز در ?? ماه نوامبر کشته شدن یک مرد اهل کره جنوبی بر اثر انفجار تلفن همراه را گزارش کرده بود.

در ماه اکتبر سال ???? نیز شرکت کیوسرا وایرلس به فراخوان باتری گوشی‌های تلفن همراه اقدام کرده و اعلام کرد برخی از آن‌ها ممکن است جعلی باشند و خطر انفجار یا سوختگی به‌دنبال داشته باشند.

در سال ???? نیز نوکیا هشدار داد که ?? میلیون باتری تلفن همراه این شرکت که توسط توشیبا ساخته شده‌اند معیوب بوده و ممکن است دچار داغی بیش از حد شوند.


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط سخی فرهادی 88/3/1:: 5:6 عصر     |     () نظر
 
مردان کروکدیل

مردان کروکدیل

??.JPG

در نقاط مختلف جهان مراسم مذهبی گوناگونی اتفاق می افتد که این مراسم شاید برای مردم دیگر مناطق جهان خشن وحشتناک و حتی بی رحمانه و نشانه تحجر و عقب ماندگی باشد . اما نکته ای که نباید فراموش کرد این است که اینگونه مراسم و آئین ها با تمام خشونت های داخل آن برای مردم سرزمین هایی که به انجام آن مبادرت می ورزند دارای قسمت های معنویی می باشد که برای آن مردم محترم با ارزش و مقدس است . یکی از این مراسم آئین مردان کروکودیل در  پاپوا گینه نو  است .

به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز ، مردان قبیله ای در پاپوا گینه نو رنج و زحمتی را به جان می خرند که فکر آن نیز روح و جسم ما را آزار می دهد . رنجی برای به دست آوردن روح کروکدیل !
این مردان برای آنکه به این درجه بالا از شجاعت و توانایی دست یابد لازم است که طی آئینی مقدس دارای پوستی مانند پوست کروکدیل گردند.

نکته جالب این است که مردان کروکودیل پس از طی آئین و مراسم سخت و پر رنج دارای آنچنان شجاعتی می گردند که در میان مردان قبیله قابل شناسایی هستند آنان مردانی هستند که از هیچ چیز نمی ترسند  حتی از قدرت ارواح زشت و شیطان های داخل تاریکی های جنگل .
برای آنکه یک مرد دارای روح کروکودیل گردد باید دارای پوست کروکودیل گردد و برای آنکه بتواند سختی های این مراسم را تحمل کند در ابتدا شش هفته با بهترین غذاها تغذیه می گردد و سپس در یک روز خاص در طی سال مراسم مذهبی به دست آوردن روح کروکودیل برگزار می گردد.
این مردان در روزی که یک رسم  مذهبی است بدنشان نیشتر می خورد و بعد با مالیدن یک کرم خاص و خوابیدن در کنار آتش شب را به صبح می رسانند. سپس هنگام صبح بدن هایی زخم آلود خود را در اب خنک می شویند و برای مراسم بعدی آماده می شوند .

مراحل انجام این مراسم به شکل زیر است :

 ?.JPG
 
در این روز نوجوانان جوانان و مردانی که داوطلب این مراسم هستند به داخل عبادتگاه و یا معبد مخصوص می شوند . آنان ابتدا با بهترین و قویترین غذاهای موجود تغذیه می گردند .

 ?.JPG
 
سپس سخترین و دردناکترین قسمت این مراسم اجرا می گردد آنان باید ساعت های متوالی درد جراحت های متعدد ناشی از تیغ های تیز را تحمل کنند و سخترین بریدگی ها را بر روی بدن خود شاهد باشند تا بعد از بهبود این جراحت ها اسکارهای باقی مانده بر روی پوست بدن آنها را شبیه پوست کروکودیل گرداند .


ابتدا شیره گیاهی خاص به بدن آنان مالیده می شود . به نظر می رسد این مایع موجب نرم شدن پوست کاهش درد و همچنین جلوگیری از بروز عفونت می شود .

?.JPG

آنان شب با بدن آغشته به این شیره در داخل معبد می خوابند و فردا صبح زود جادوگران قبیه مراسم خاص را به جا می آورند .

 ?.JPG
 
سپس مردان داوطلب سر خود را در آغوش مردان بزرگتر قبیله می گذارند و جراح های قیبله وارد عمل می شوند .

 ?.JPG

——————-

?.JPG

————–

?.JPG

درد و رنج این تیغ ها آنقدر زیاد است که در طی مراسم با آنکه مقدار زیادی تخم گیاهان روان گردان و مخدر به این مردان خورانده می شود ولی صدای ناله و آه آنان در هر لحظه به گوش می رسد .

??.JPG
 
مرد روحانی قبیله می گوید آنان این درد را تحمل می کنند تا مرد شوند تا دارای شجاعت یک کروکودیل گردند اما نکته ای که به ذهن ما می رسد آن است که چرا روحانی قبیله خود دارای روح کروکودیل نمی گردد و چرا این شجاعت و افتخار را خودش به دست نمی آورد .

 ??.JPG
 
سپس این مردان شب را در درون معبد به بسر می برند و جهت تسکین دردشان درمانهای پزشکی با مالیدن انواع پماد بر بدنشان صورت می گیرد . شب هنگام تعدای از افراد مخصوصا نوجوانان با تمام دردی که دارند آنچنان خسته خوابیده اند که گویی در بیهوشی کامل هستند اما تعدادی از افراد تا صبح ناله می کنند .

 ?.JPG

————————

??.JPG
 
صبح روز بعد ماده ای آجری رنگ بر بدن این مردان مالیده می شود و آنان آماده می شوند که همچون کروکودیل به درون آب بروند .

??.JPG

 —————-

??.JPG

اینک تنها یک مرحله باقی مانده است و آن هم ورود به آب است. آنان با زخمهای تازه خود به درون آب می روند و در حوض مخصوص بر روی بدن خود آب می پاشند .

 ??.JPG

 ———–

??.JPG

——–

??.JPG

——–

??.JPG
از نکات جالب این مراسم یکی این است که هیچکدام از این مردان دچار عفونت پوست نمی گردند و دیگر آنکه پوستشان به سرعت بهبود می یابد و تنها جای اسکار زخم ها می ماند .

 ??.JPG

——–

??.JPG

آنان اینک دارای پوست و روح کروکودیل هستند اینک آنان شجاعترین مردان قبیله هستند . آنان مردان کروکودیل می باشند .
 
 
 


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط سخی فرهادی 88/3/1:: 4:51 عصر     |     () نظر
 
” لیام ” کودک سه ساله ای است که ” مینی سوپرمن ” ( Mini Superman
یک پسر بچه سه ساله به دلیل برخورداری از یک صفت ژنتیکی بسیار نادر از چنان قدرتی برخوردار شده که عنوان «سوپر پسر» را به خود اختصاص داده است.

به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز  ،  لیام در هنگام تولد دچار مشکلات زیادی از نظر پزشکی بود . او دارای یک سوراخ کوچک در دیواره فلب خود به همراه اگزما بر روی بدن و بزگی کلیه ها و عدم تحمل به لاکتوز بود . این کودک دارای شکمی سخت بود و در طی روز بارها دچار استفراغ می گردید.

لیام به سرعت بهبود یافت اما نکته ای که والدین او را نگران می کرد اشتهای زیاد این کودک بود . پدرش می گوید او واقعا همیشه گرسنه است .  در واقع هر ساعت احتیاج به تغذیه دارد . مادرش می گوید لیام شش برابر دیگران غذا می خورد !

با گذشت زمان اشتهای کودک نه تنها کاهش نیافت بلکه بیشتر هم شد و نکته مهم و جالب این بود که تمام مواد غذایی در بدن این کودک به ماهیچه تبدیل می شد . در واقع تنها نقطه ای از بدن لیام که دارای چربی است گونه های او است . پزشکان می گویند  متابولیسم بدن این کودک بسیار بالا است .

 ??????????????.jpg

لیام در نوزده ماهگی می توانست بر روی دستهای خود شنا برود . و عضلات شکمی او آنچنان تنومند بود که می توانست باعث حسادت هر ورزشکار زیبایی اندام گردد .

پدرش می گوید : ” شما وقتى چنین قدرتی داشته باشید می توانید دنیا را دستخوش تغییر کنید .

دکتر لارسون می گوید : ”  بله این اتفاق شدنی است  براى اینکه او خیلى قوى است شما وقتى که آن نیروى باورنکردنى را در یک بچه می بینید  آنگاه برای آینده چیزهاى خیلى بیشتر را از او توقع خواهید داشت .  “این توانایی ژنتیکی خاص به این پسر بچه کوچک  امکان می‌دهد که قدرت عضلانی فوق‌العاده‌ای داشته باشد، به طوری که می‌تواند به راحتی اثاثیه و لوازم سنگین را جابه‌جا کند.

محققان علت این قدرت فوق‌العاده و استثنایی را یک حالت ژنتیکی نادر اعلام کرده‌اند. آنها می‌گویند لیام احتمالا به حالتی موسوم به «هایپرتراپی ماهیچه‌ای مربوط به مید ستاتین» دچار است.

در این وضعیت بدن فرد مقدار بسیار اندکی چربی دارد و در عوض رشته‌های ماهیچه‌یی در بدن وی بسیار بزرگ می‌شوند و این وضعیت قدرت واقعی و فوق‌العاده‌ای به فرد می‌دهد.

???????????.jpg

اولین بار این پدیده در یک پسر بچه خردسال آلمانی در سال ???? مشاهده شد. لیما ماهیچه‌های بسیار قدرتمندی دارد، اما ظاهر وی درست شبیه به یک کودک طبیعی است .

در واقع جثه او کمی از سن خود کوچکتر، اما قدرتش بسیار بیشتر است.

لیام ناچار است به دلیل متابولیسم سریع در بدنش دائم غذا بخورد، یعنی حداقل باید در روز شش وعده غذا بخورد تا دچار کمبود کالری نشود.

لیام به دلیل قدرت زیاد اگر از بلندی بیافتد، آسیبی نمی‌بیند.
پژوهشگران معتقدند با بررسی و شبیه سازی این حالت می‌تواند بسیاری از بیماریها را معالجه کنند.

پدر لیام می گوید آرزو دارم که رو زی او براى تیم محبوب من یعنی تیم دانشگاه میشیگان تیم فوتبال بازى کند.

منبع پزشکان بدون مرز


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط سخی فرهادی 88/3/1:: 4:39 عصر     |     () نظر
   1   2   3      >
درباره
صفحه‌های دیگر
لینک‌های روزانه
لیست یادداشت‌ها
پیوندها
upturn یعنی تغییر مطلوب
حاج آقاشون
همفکری
EMOZIONANTE
عاشقان
به سوی فردا
عشق و شکوفه های زندگی
اگه باحالی بیاتو
دیار عاشقان
فرزانگان امیدوار
شین مثل شعور
(( همیشه با تو ))
در انتظار آفتاب
خورشید تابنده عشق
آیینه های ناگهان
تمیشه
***جزین***
((( لــبــخــنــد قـــلـــم (((
پرسه زن بیتوته های خیال
ای لاله ی خوشبو
همنشین
به وبلاگ بیداران خوش آمدید
گل رازقی
سایت اطلاع رسانی دکتر رحمت سخنی
وبلاگ شخصی محمدعلی مقامی
مذهبی فرهنگی سیاسی عاطفی اکبریان
آخرالزمان و منتظران ظهور
جمله های طلایی و مطالب گوناگون
لیلای بی مجنون
به سوی آینده
عشق سرخ من
یا امیر المومنین روحی فداک
نگاهی به اسم او
ایران
آموزه ـ AMOOZEH.IR
و رها می شوم آخر...؟!!
جلوه
بی نشانه
PARSTIN ... MUSIC
رهایی
قعله
دارالقران الکریم جرقویه علیا
alone
منتظر ظهور
علی اصغربامری
پارمیدای عاشق
دلبری
نظرمن
هو اللطیف
افســـــــــــونگــــر

جاده های مه آلود
جوان ایرانی
hamidsportcars
پوکه(با شهدا باشیم)
*پرواز روح*
عصر پادشاهان
جمعه های انتظار
سپیده خانم
هادرباد شناسی (روستایی در شرق شهرستان بیرجند) HADERBAD SHENASI
بندیر
شقایقهای کالپوش
لنگه کفش
د نـیـــای جـــوانـی
قلمدون
نهان خانه ی دل
مهندسی مکانیک ( حرارت و سیالات)-محی الدین اله دادی
گل باغ آشنایی
یه گفتگوی رودر رو
پرواز تا یکی شدن
بچه مرشد!
سکوت ابدی
وبلاگ عقل وعاقل شمارادعوت میکند(بخوانیدوبحث کنیدانگاه قبول کنید)
*تنهایی من*
سرای اندیشه
SIAH POOSH
بلوچستان
خاکستر سرد
شجره طیبه صالحین ،حلقه ریحانه
شوالیه سیاه
خندون
هم نفس
آسمون آبی چهاربرج
محفل آشنایان((IMAN))
.:: بوستان نماز ::.
ای نام توبهترین سر آغاز
هه هه هه.....
سه ثانیه سکوت
►▌ استان قدس ▌ ◄
بهترین آرزو هایم تقدیم تو باد.

مهر بر لب زده
نغمه ی عاشقی
امُل جا مونده
هفت خط
محمد جهانی
جریان شناسی سیاسی - محمد علی لیالی
ارتش دلاور
نگاهی نو به مشاوره
طب سنتی@
فانوسهای خاموش
گروه تک تاز
مقاله،پایان نامه،پرو‍ژه،کتاب الکترونیک،تحقیق،جزوه،نمونه سوال و..
سیب سبز
دانشگاه آزاد الیگودرز
فریاد بی صدا
اکبر پایندان
کانون فرهنگی شهدای شهریار
پژواک
تخریبچی ...
عاشقانه
geleh.....
بــــــــــــــهــــــــــــار
****شهرستان بجنورد****
وبلاگ آموزش آرایشگری
یک کلمه حرف حساب
پلاک آسمانی،دل نوشته شهدا،اهل بیت ،و ...
«حبیبی حسین»
..:.:.سانازیا..:.:.
+
یــــــــــــــــاســــــــــــــــــــمـــــــنــــ
حوض سلطون
شب و تنهایی عشق
داستانهای واقعی روابط عمومی Dr.Rahmat Sokhani
دلدارا
پناه خیال
مجله اینترنتی شهر طلائی
جوک بی ادبی
عاطفانه
آقاشیر
امامزاده میر عبداله بزناباد
قرآن
دریـــچـــه
بـــــاغ آرزوهــــا = Garden of Dreams
صراط مستقیم
من بی تو باز هم منم ...
عشق در کائنات
ماییم ونوای بینوایی.....بسم الله اگرحریف مایی
سروش دل
تنهایی
روانشناسی آیناز
کـــــلام نـــو
جبهه مقاومت وبیداری اسلامی
بصیرت مطهر
سایت جامع اطلاع رسانی برای جوانان ایرانی
آوای قلبها...
اَللهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج
تنهایی افتاب
نمایندگی دوربین های مداربسته
کوسالان
امام مهدی (عج)
@@@گل گندم@@@
سفیر دوستی
کافه محلی است برای جمع شدن وسرچشمه آغاز زایش هرچشمه است
کلبه عشق
تنهایی......!!!!!!
دریــــــــای نـــور
کربلا
جوکستان بی تربیتی
کلبهء ابابیل
وبسایت رسمی مهندس امیر مرتضی سعیدی ایلخچی
تعمیرات تخصصی انواع پرینتر لیزری اچ پی HP رنگی و تک رنگ و اسکنر
جـــیرفـــت زیـبا

سارا احمدی
مهندسی عمران آبادانی توسعه
ققنوس...
حزب الله
««« آنچه شما خواسته اید...»»»
ashegh
طاقانک
تک درخت
تراوشات یک ذهن زیبا
سکوت سبز
هر چی بخوای
پیامنمای جامع
پرنسس زیبایی
بوی سیب BOUYE SIB
@@@این نیزبگذرد@@@
بادصبا
ಌಌتنهاترین عشق یه عاشق دل شکستهಌ᠐
راز رسیدن به شادی و سلامتی
معارف _ ادبیات
پوست مو زیبایی
تنهای تنها
آخرین صاحب لوا
جاده مه گرفته
دخترانی بـرتر از فــرشته
دلـتنگـ هشـیگـــــــــی
تبسمـــــــــــــــی به ناچار
ماتاآخرایستاده ایم
سایت روستای چشام (Chesham.ir)
مستانه
وبلاگ گروهیِ تَیسیر
ناز آهو
گیسو کمند
جــــــــــــــــوک نـــــــت
عکس سرا- فقط عکس
عکس های عاشقانه
حقوق دانشگاه پیام نور ایلام
تیشه های اشک
فقط خدا رو عشقه
پاتوق دوستان
بنده ی ناچیز خدا
آزاد
ارمغان تنهایی
فقط عشقو لانه ها وارید شوند(منامن)
سلام آقاجان
ردِ پای خط خطی های من
منطقه آزاد
علی پیشتاز
تنهاترم
محمدمبین احسانی نیا
یادداشتهای فانوس
دوست یابی و ویژگی های دوست
کد تقلب و ترینر بازی ها
ستاره سهیل
داستان های جذاب و خواندنی
عاشقانه
گدایی در جانان به سلطنت مفروش
یادداشتهای من
شــــــهدای روستای مـــکـــی کوهسرخ
سرافرازان
*bad boy*
سرزمین رویا
برای اولین بار ...
خاطرات و دل نوشته های دو عاشق
چون میگذرد غمی نیست
بازگشت نیما
دهیاری روستای آبینه(آبنیه)
روستای زیارتی وسیاحتی آبینه(آبنیه)باخرز
سایه سیاه
رازهای موفقیت زندگی
دوره گرد...طبیب دوار بطبه...
* ^ــ^ * تسنیم * ^ــ^ *
بچه های خدایی
مرام و معرفت
خوش آمدید
The best of the best
بوستان گل و دوستان
صفیر چشم انداز ایران
من.تو.خدا
۞ آموزش برنامه نویسی ۞
شبستان
دل شکســــته
یکی هست تو قلبم....
برادران شهید هاشمی
شهداشرمنده ایم _شهرستان بجنورد
یامهدی
تنها هنر
دل نوشته
صوفی نامه
har an che az del barayad
منتظر نباش تا پرنده ای بیاید و پروازت دهد در پرنده شدن خویش بکوش
شجره طیّبه

دانلود هر چی بخوایی...
نور
Dark Future
مجله مدیران
S&N 0511
**عاشقانه ها**
پنجره چهارمی ها
AminA
نسیم یاران
تبیان
صدای سکوت
(بنفشه ی صحرا)
اندکی صبر سحر نزدیک است....
ابهر شهر خانه های سفید
عشق
ترانه ی زندگیم (Loyal)
توشه آخرت
قـــ❤ــلـــــب هـــــای آبـــــی انــ❤ـــاری
جزتو
ترخون
عشق پنهان
@@@باران@@@
شروق
Manna
السلام علیک یا علی بن موسی الرضا
پرسش مهر 8
دریایی از غم
طره آشفتگی
...ترنم...
Deltangi
زیبا ترین وبلاگ
ارواحنا فداک یا زینب
علمدار بصیر
کرمان

عشق الهی: نگاه به دین با عینک محبت، اخلاق، عرفان، وحدت مسلمین
عطش (وبلاگ تخصصی ماه محرم و صفر)
قمه‏زنی سنت یا بدعت؟
سلام
عطش
حضرت فاطمه(س)
♀ ㋡ JusT fOr fuN ㋡ ♀
اواز قطره
محمد قدرتی Mohammad Ghodrati
آرشیو یادداشت‌ها
دینی
گلچینی از جغرافیای طبیعی و تاریخی افغانستان
آثارتأریخی افغانستان
گلچینی از تاریخ جهان و افغانستان
میراث گرانبهای گذ شتگان چراغی است برآیند گان
کابل و ولایات افغاانستان عزیز
زبان شرین پارسی
وازه نامهء هم زبانان
ادبیات و هنر
پرواز خیال
شعر و ادب
اى الهه عشق مادر!
عاشقانه ها
موزیک و اشعار آهنگهای بهترین اوازخوان افغان احمد ظاهر و دیگران
سیاسی
جامعه شناسی -مردم شناسی
دانستنیهای جالب
طب ورزش صحت وسلامتی
مسائل جنسی خانه و خانواده
آموزش زیبایی
روانشناسی
طب سنتی و نسخه های پزشکی با گیاهان دارویی
غذا موادغذائی و اشامیدنیها
خواص میوه ها و سبزیجات
اخبار
زندگینا مه
داستانهای کوتاه و آموزنده
نجوم فضا وفضانورد ی
کمپیوتر انترنیت و وب نویسی
لطیفه ها اندرز ها و پیامهای کوتاه خواندنی و عالی
طنز
تقویم هجری شمسی اوج درایت فرهنگی ما
سرگرمی ها
معرفی کتاب
تصویر عکس ویدئو فلم
بهترین های خط
جالبترین کارتونها
طالع بیی
یادداشتها
قوانین خواب و رویا وتعبیرخواب
تبریکی و تسلیت
داغ غربت
علمی
تاریخی و اجتماعی
خانهء مشترک ما زمین
اشعار میهنی رزمی و سیاسی
هوا و هوانوردی
آموزش و پرورش
معانی اصطلاحات و تعاریف
دنیای عجاء‏بات