سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ و به غالب پسر صعصعه ابو الفرزدق در گفتگویى که میانشان رفت فرمود : ] شتران فراوانت را چه شد ؟ [ گفت : امیر مؤمنان پرداخت حقوق پراکنده‏شان کرد . این بهترین راه آن است . [نهج البلاغه]
یادداشتها و برداشتها
 
آموزش بستن مدلهای مختلف بند کفش
 

 

کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط سخی فرهادی 87/8/8:: 3:58 صبح     |     () نظر
 
چگونه پرندگان راه خودراپیدا میکنند
 

حدود 50 گونه جانوری از پرندگان و پستانداران گرفته تا خزندگان و حشرات از میدان مغناطیسی کره زمین برای راهیابی استفاده می‌کنند
با این حال میدان مغناطیسی زمین بسیار ضعیف است. شدت این میدان از 30 تا 60 میلیونیوم تسلا متفاوت است. در مقام مقایسه در یک دستگاه MRI (تصویربرداری با تشدید مغناطیسی) از میدان‌های مغناطیسی با شدت 1.5 تا 3 تسلا استفاده می‌کند.

بنابراین دانشمندان مطمئن نیستند که پرندگان چگونه از این میدان استفاده می‌کنند.
پژوهش‌های جدید نشان می‌دهد که یک قطب‌نمای نوری- شیمیایی ممکن است چگونگی مهاجرت پرندگان با استفاده از میدان مغناطیسی به همراه نور را توضیح دهد.

یک نظریه در مورد چگونگی عمل این سازو کار این است که گیرنده‌های نوری در شبکیه چشم پرندگان نور را جذب می‌کند و واکنش شیمیایی که به دنبال این امر ایجاد می‌شود، به نوبه خود مولکول‌های فتوشیمیایی کوتاه‌عمری ایجاد می‌کند که به میزان و جهت میدان مغناطیسی ضعیف حساسند.

این نظریه با این حقیقت تطبیق دارد که گیرنده‌های نوری آبی در شبکیه پرندگان مهاجر هنگامی که جهت‌یابی مغناطیسی انجام می‌‌دهند، شناسایی شده‌اند. با این حال ثابت نشده اشت که میدان مغناطیسی ضعیفی مانند میدان مغناطیسی کره زمین بتواند تغییرات قابل‌مشاهده‌ای در یک مولکول فتوشیمیایی ایجاد کند، یا مولکول فتوشیمیایی وجود داشته باشد که به جهت چنین میدانی واکنش نشان دهد.

دست کم تاکنون.

یک بررسی اخیر که با حمایت بنیاد ملی علوم آمریکا انجام شد و نتایج آن در نسخه آنلاین 30 آوریل 2008 نشریه Nature منتشر شده است، نشان می‌دهد که مدل فتوشیمیایی می‌تواند به میزان و جهت میدان‌های مغناطیسی ضعیفی مانند میدان مغناطیسی زمین، هنگامی که در معرض نور قرار گیرد، واکنش نشان دهد.

این پژوهشگران دریافتند که یک مولکول فتوشیمیایی مصنوعی متشکل از واحدهای کارتنوئید (C) ، پورفیرین (P) و فولرن (F) می‌تواند به صورت یک جهت‌یاب مغناظیسی عمل کند.
هنگامی که مولکول CPF با نور تحریک می‌شد، دچار یک حالت باردار جداشده کوتاه‌مدت می‌شد، به طوری که واحد فولرن توپ‌مانند آن بار منفی و واحد کارتنوئیدی میله‌مانند آن بار منفی پیدا می‌کرد.

این حالت جداشدن بارها تنها تا زمانی در این مولکول ادامه پیدا می‌کند که قدرت و جهت میدان مغناطیسی موثر بر آن ثابت بماند.

اما چرا دانشمندان به چنین مسائل پیچیده‌ای اهمیت می‌دهند؟

خطوط برق و تجهیزات ارتباطی نیز میدان‌های مغناطیسی ضعیفی از خود تولید می کنند که ممکن است جهت‌یابی حیوانات را مختل کنند؛ بنابراین آنچنانگه دونس گاست، استاد شیمی و بیوشیمی در دانشگاه ایالتی آریزونا می‌گوید:‌"برای انسان‌ها ضروری است که بفهمند حیوانات چگونه در میدان مغناطیسی کره زمین جهت‌یابی می‌کنند و اثرات فعالیت‌های انسانی بر جهت‌یابی حیوانات چیست؟


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط سخی فرهادی 87/8/6:: 4:14 صبح     |     () نظر
 
اینگونه میتوانید...

اینگونه میتوانید...

خوشبختی

لوس و نازپرورده بودن

جوان هایی که با آنها مثل بچه ها رفتار می شود و والدین همه عمر مراقب آنها هستند، مجبور خواهند بود با مشکلی جدی در زمینه ی مهار خویشتن، دوران رشد خود را طی کنند. آنها نیاموخته اند که با کار سخت و تلاش واقعی به موفقیت دست یابند، شکست را تحمل کنند، و حتی پس از چند بار شکست باز هم به کار ادامه دهند.

 

کمال طلبی

اگر کاری را نتوان خوب انجام داد، اصلاً نباید آن را انجام داد" این یک ادعاست". بنابراین ادعا، باید فرض کنیم که هر کاری را در اولین بار باید خوب انجام دهیم. اما چگونه چنین چیزی ممکن است؟ مطمئناً این حرفی نیست که بتوان آن را جدی گرفت. این نکته را همه می دانند که بشر از راه آزمایش و خطا یاد می گیرد. و اغلب و مکرراً اشتباه های دیگری را کشف می کند.

 

فرآیند پیشرفت بدون توجه به کامل و درست بودن آن کار رخ می دهد و سپس اصلاح و تصحیح آنها راه پیشرفت ما را هموار می کند. اما این فلسفه می گوید که ما باید تنها کارهایی را تکرار کنیم که آنها را خوب انجام داده ایم، و هر کاری که بد انجام شده است باید به فراموشی سپرده شود.

 

در واقع، اشتباه کردن در آغاز هر کاری گریز ناپذیر است. این هم بخشی از  منحنی یادگیری است. درست یاد گرفتن هر چیز از ابتدا، تقریباً غیرممکن است. مگر چیزهایی که فوق العاده ساده باشند. ما در همه ی زندگی خود با کارهایی کلنجار رفته ایم که در ابتدا بسیار مشکل می نمودند، اما حالا به شکل مضحکی ساده به نظر می رسند.

بنابراین، کسانی که اصرار دارند همیشه بی نقص باشند، از همه ناقص تر عمل می کنند. آنها بندرت به نتایج خوبی می رسند، زیرا به جای آنکه به دنبال یک هدف واقع گرایانه بر روی زمین باشند،همواره ماه را نشانه می گیرند.

دست به کار شوید و از فرصت استفاده کنید. کاری را که شروع کرده اید، حتماً به اتمام برسانید، و صرفاً به دلیل اینکه یک شاهکار نیست، آن را کنار نگذارید. انجام دادن کار، مهم تر از خوب انجام دادن آن است.

 

اما کسانی که در مورد رفتار خود خوشبین هستند و احساس مثبتی در مورد خود دارند، موفقیت را به شکل دستیابی به اهداف معقول در گامهای کوتاه تعریف کرده اند. آنها هرگز معتقد به قانون همه یا هیچ نبوده اند.

 

اگر اهداف معقولی برای خود تعیین کنید، هرگز دچار کمال طلبی نوروتیک نخواهید شد. سعی کردن یک واژه ی کلیدی است. پیشرفت هنگامی به وجود می آید که سعی کنید، و به اصلاح عملکرد خود، با توجه به آنچه از خطاهای گذشته آموخته اید، بپردازید.

 

احساس حقارت

مسیر شکوفایی برای کسی که احساس حقارت می کند، دشوار است. هنگامی که احساس حقارت می کنید، تنها به زندگی اجازه می دهید که شما را مغلوب کند. اگر شما مهارت های خود را با مهارت های بسیاری از افراد دیگر مقایسه کنید، درخواهید یافت که از برخی از آنان برترید و از برخی دیگر حقیرتر و پایین تر.

 

معمولاً مبنای قضاوت ما در مورد خودمان، یک یا دو ویژگی است که معمولاً بهترین ویژگی ها یا تنها ویژگی های ما نیستند. دکتر الیس می گوید، ما به خودمان گزارش کار می دهیم. اگر می خواهید بر این احساس حقارت غلبه کنید، خودتان را معادل رفتارهایتان ندانید. خودتان را با قوت ها و ضعف هایتان برابر ندانید، بلکه به عنوان یک انسان والا تر بدانید. آنگاه دیگر هرگز احساس حقارت نخواهید کرد، حتی اگر هنوز در بسیاری از جنبه ها پایین تر از دیگران باشید.

خلاصه...

 سخن آخر این است: ما در هنگام قضاوت در مورد خود، به هیچ وجه معقول یا منطقی عمل نمی کنیم، زیرا (الف) ویژگی های ما دایماً تغییر می کند؛ (ب) راهی برای توافق در مورد اینکه چه رفتاری همیشه خوب یا بد است، وجود ندارد؛

(ج) نمی توانیم بر مبنای یک رفتار در مورد خویش قضاوت کنیم؛(د) هرگز نمی دانیم برای قضاوت در مورد خویش کدام رفتارها را باید ملاک قرار دهیم؛ و (هـ) هرگز نمی توانیم در این مورد به توافق برسیم که چه کسی باید این قضاوت را انجام دهد. 

انسان های حقیر وجود ندارند، فقط رفتارهای پست وجود دارند. چون ما حق نداریم بر مبنای رفتارها و اعمال، در مورد خودمان یا دیگران قضاوت کنیم، پس حق محکوم کردن خود یا دیگران را نیز نداریم.

در این صورت تنها یک نتیجه گیری ساده برایمان ممکن خواهد بود: هرگز در مورد خود قضاوت نکنید. می توانید در مورد رفتارتان قضاوت کنید، اما در مورد خودتان هرگز. به دلایلی که قبلاً به آنها اشاره کردم، شما و اعمالتان یکی نیستید. اگر این نکته را همیشه به خاطر داشته باشید، از این پس می توانید به همه نقایص و اشتباه های خود اعتراف کنید، بدون آنکه احساس حقارت کنید.

 

اگر بتوانید بر احساس حقارت خود برای همیشه غلبه کنید، خواهید فهمید که در ذهن و جسم شما نیروی عظیمی وجود دارد که می توانید آن را صرف تحقق اهداف خود کنید و به اغلب آنها هم دست یابید. پس، هنگامی که در انجام کار خود شکست می خورید، احساس بی ارزش بودن نخواهید کرد؛ بلکه دوباره روی پای خود خواهید ایستاد و از نو مشغول کار خود خواهید شد، بدون آنکه هرگز تردیدی در مورد ارزش خودتان به عنوان یک انسان، به ذهنتان راه یابد.

 

انسان های حقیر وجود ندارند، فقط رفتارهای پست وجود دارند. چون ما حق نداریم بر مبنای رفتارها و اعمال، در مورد خودمان یا دیگران قضاوت کنیم، پس حق محکوم کردن خود یا دیگران را نیز نداریم.

 

منبع: برگرفته از کتاب" اینگونه می توانید" نوشته پال هاوک

 

مقالات مرتبط

میانبری به خوشبختی

ترس از موفقیت

به همین سادگی

تصمیم گرفت زنده بماند


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط سخی فرهادی 87/8/6:: 1:37 صبح     |     () نظر
 
انتقاد

 

انتقاد کردن از دیگران انگار جذاب ترین بخش زندگی بعضی هاست. بیشتر اوقات حتی بدون اینکه شخصی اطلاعات کافی از موضوعی داشته باشه و به عبارتی دیگه بدون اینکه صلاحیتی داشته باشه با جسارت کامل و جبهه ای حق به جانب حتی در مورد خصوصی ترین مسائل دیگران انتقاد میکنن. شاید به اینصورت میخان علامه بودن خودشون رو به نمایش بذارن!

به شما چه ربطی داره که گلشیفته چه لباسی پوشیده. موهاش رو چه جور کوتاه کرده و چه ارایشی داشته. ببینید شما رو برای جارو کشیدن اون فرش قرمز استخدام میکنن که اینطور از نحوه حضور گلشیفته روی فرش قرمز ایراد میگیرید! گرچه وقتی سانت کردن مانتو دخترا و ممنوع کردن نوع رنگ لباس که یکی از بارزترین حقوق فردی ادماست تبدیل میشه به وظیفه الهی مسئولین، دیگه از وبلاگ نویسها هم توقعی نیست!
از منتقدین گذشته اظهار نظر بعضی از حامیان گلشیفته هم در مورد کجا ماندنش که باز مسئله ای کاملا خصوصی به حساب میاد و گلشیفته خودش باید اینو انتخاب کنه جای تعجب داره! گرچه این مواقع نیت چیزی به جز حمایت نیست ولی ناخواسته طوری نباشه که مشوق دخالت تو امور شخصی دیگران باشیم اونم تو زمانی که این امر برا مسئولین واجب تر از نون شب شده.


جودی میگه تو تاکسی بودم و تاکسی رو متوقف کردن و از من و مسافر بغل دستم که پسر بود تعهد گرفتن بدون اهمیت به حرف راننده تاکسی که میگفته اینا تو جای مختلف سوار تاکسی شدن! گرچه اسم واقعی خودش رو نداده و مسئولین غیر محترم هم به راحتی از این مسئله اگاهند ولی رعب و وحشتی که به جون ملت میندازن و تعیین و تکلیف برا پوشیدن و راه رفتن مردم قدمی هست تا افکار و عقاید خودشون رو به خورد ملت بدن و به مرور زمان مث کرم زیر پوست مردم جاش بدن تا جایی که بعضی ها لباسی رو که تو خیلی از مهمونیها میشه دید رو شایسته نبینن و اظهار نظر کنن که چرا گلشیفته این پوشید و ان کرد!

 

نوشته از آقا کوروش


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط سخی فرهادی 87/8/3:: 2:9 صبح     |     () نظر
 
یادم باشد حرفی نزنم که به کسی بربخورد

یادم باشد حرفی نزنم کهGif0405_059.GIF  به کسی بربخورد                Gif0405_053.GIF
نگاهی نکنم که دل کسی بلرزد
خطی ننویسم که آزار دهد کسی را
یادم باشد که روز و روزگار خوش است
وتنها دل ما دل نیست
یادم باشد جواب کین رابا کمتر از مهر و جواب
دورنگی را با کمتر از صداقت ندهم
یادم باشد باید در برابر فریادها سکوت کنم
و برای سیاهی‌ها نور بپاشم
یادم باشد از چشمه درس خروش بگیرم
و از آسمان درس پاک زیستن
یادم باشدسنگ خیلی تنهاست
یادم باشد باید با سنگ هم لطیف رفتار کنم مبادا دل تنگش بشکند
یادم باشد برای درس گرفتن و درس دادن بدنیا آمدم... نه برای تکرار
اشتباهات گذشتگان
یادم باشد زندگی رادوست دارم
یادم باشد هرگاه ارزش زندگی یادم رفت در چشمان حیوان بی زبانی که به سوی قربانگاه می‌رود زل بزنم تا به مفهوم بودن پی ببرم
یادم باشد می‌توان باگوش سپردن به آواز شبانه دوره‌گردی که از سازش عشق می‌بارد به اسرار عشق پی برد و زنده شد..


1701803k3n9egstqd.gif


ارسالی دوست عزیز ما نازنین جان

کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط سخی فرهادی 87/7/30:: 3:15 صبح     |     () نظر
 
انسان خرچنگ نما!

graphicbazar020.gifانسان خرچنگ نما! graphicbazar012.gif

خرچنگ

 

خرچنگ‌ها همیشه با زنده‌اند

ویژگی‌های مثبت و منفی انسانی، مسیر زندگی افراد را تعیین می‌نماید. افرادی که دارای خصلت‌های مثبت باشند، همواره با اتفاق‌های خوب در زندگی مواجه می‌شوند و از لحظه‌های زندگی خویش لذت می‌برند اما انسان‌هایی که دارای صفت‌های منفی و زشت هستند ، با مجموعه‌ای از ناملایمت‌ها و مانع‌ها برخورد می‌کنند که گاهی وقت‌ها فراموش می‌کنند این مشکل‌ها، ریشه در درون خودشان دارد. هر یک از انسان‌ها، این قابلیت و توان را دارند که هر روز، یک صفت و ویژگی مثبت را در خود خلق کنند و بر آن مداومت داشته باشند تا با آن صفت و ویژگی مثبت، آرامش و موفقیت را به خود و اطرافیان هدیه دهند اما خیلی از انسان‌ها نیز فقط حرف از خوبی‌ها و زیبایی‌ها می‌زنند ولی در عمل، ذره‌ای مقید به خوب بودن و خوب زندگی کردن نیستند.

انسان‌هایی که دارای صفت‌های منفی و زشت هستند ، با مجموعه‌ای از ناملایمت‌ها و مانع‌ها برخورد می‌کنند که گاهی وقت‌ها فراموش می‌کنند این مشکل‌ها، ریشه در درون خودشان دارد.

ویژگی‌های خرچنگی از جمله خصلت‌هایی است که انسان‌ها را از موفقیت دور نگه می‌دارد و باعث می‌شود تا افرادی که دارای چنین صفت‌هایی هستند ، همواره در عرصه‌ی زندگی، بازنده باشند و جز کینه و نفرت، چیزی در درون خود پرورش ندهند.

آیا شما می‌دانید انسان‌هایی که نگرش خرچنگی دارند ، چگونه افرادی هستند؟ با هم این نوع نگرش را مرور می‌کنیم:

تکبر و غرور از جمله ویژگی‌هایی است که انسان را از رشد و کمال بازمی‌دارد.

 1- خرچنگ‌ها خیلی مغرورند

تکبر و غرور از جمله ویژگی‌هایی است که انسان را از رشد و کمال بازمی‌دارد. انسان‌هایی که دارای غرور کاذب هستند، همواره خود را برتر از دیگران می‌دانند و فکر می‌کنند دیگران ، انسان‌هایی نادان و خود ، انسان‌هایی سرشار از علم و دانش هستند. این ویژگی‌ از جمله ویژگی‌های خرچنگی است که افراد را در سقوط خطرناکی قرار می‌دهد و باعث می‌شود محبوبیت‌شان خدشه‌دار شود و افراد از آنان دوری کنند. خالق مهربان نیز در کتاب زندگی، «قرآن مجید» می‌فرماید: « به‌درستی که خداوند نیز انسان‌های مغرور و فخر‌فروش را دوست نمی‌دارد.» بنابراین، تکبر و غرور، از بدترین ویژگی‌هایی است که باعث دور شدن انسان‌ها از مسیر موفقیت و نشاط می‌شود و این افراد را در پیله‌ای از خودستایی و خودفریبی نگه می‌دارد  و به فرموده‌ی پیامبر‌ اکرم (ص): کبر و غرور، گناهی است که قابل بخشش نیست.»

حسادت، انسان را به تباهی و نابودی می‌کشاند و انسان‌های حسود ، اولین اقدام‌شان، سلب آرامش و آسایش خود می‌باشد.

2- خرچنگ‌ها خیلی حسودند

حسادت، انسان را به تباهی و نابودی می‌کشاند و انسان‌های حسود ، اولین اقدام‌شان، سلب آرامش و آسایش خود می‌باشد. از حسادت فقط یک نتیجه عاید حسود می‌شود و آن، از بین رفتن تدریجی خود اوست. حسادت از جمله ویژگی‌های خرچنگی است که روزگار انسان‌ها را تیره و تار می‌کند. افراد حسود همیشه حسرت داشته‌های دیگران را می‌خورند و سعی می‌کنند چون خود چنین چیزهایی را ندارند ، دیگران را نیز از داشتن آن دارایی‌ها دور کنند. آنان به فکر رشد و کمال خویش نیستند و فقط می‌خواهند مانع دیگران از رسیدن به موفقیت‌های بیشتر شوند. انسان‌های حسود، به‌طور معمول افراد بی‌لیاقتی هستند که به دلیل ضعف در اراده و همت، همیشه با حسادت، عدم موفقیت‌های خود را جبران می‌کنند. این گروه‌ ، افراد خطرناکی هستند که باید از آنان دوری کرد تا آتش حسادت و کینه‌شان، به انسان ضرری نرساند.

انسان های خود پسند ، غافل از این قانون مهم و اساسی کائنات هستند که به میزان سخاوت هر انسانی برای او در زندگی، گشایش و ثروت ایجاد خواهد شد.

3- خرچنگ‌ها همه‌چیز را برای خود می‌خواهند

خودخواهی و خودپسندی، از بدترین ویژگی‌هایی است که انسان را از خوب زندگی کردن دور نگه می‌دارد ، وقتی ما همه‌ی چیزهای خوب را برای خود بخواهیم و برای دیگران حقی قائل نشویم، دچار بیماری خودخواهی و خودپسندی می‌شویم. از نشانه‌های دیگر نگرش خرچنگی، همین ویژگی‌ است که انسان را به مرحله‌ی‌ نابودی می‌کشاند، بزرگی می‌گوید: « تمام مصیبت‌هایی که بر ما وارد می‌شود ، مربوط  به یک نفر است، آن هم خود ما هستیم.» انسان‌های خودخواه ، همه‌ی دوستان خود را از دست می‌دهند چرا که آنان فقط به منافع خویش می‌نگرند و همیشه سعی می‌کنند به منابع قدرت و ثروت، نزدیک شوند و به هر وسیله‌ای که امکان‌پذیر است، خود را دارای موقعیت و ثروت کنند. آنان غافل از این قانون مهم و اساسی کائنات هستند که به میزان سخاوت هر انسانی برای او در زندگی، گشایش و ثروت ایجاد خواهد شد. البته اشتباه نشود ، منظور از ثروت ، فقط پول و مقام نیست بلکه مجموعه‌ای از زیبایی‌هاست که خداوند در زندگی انسان، جاری می‌نماید.

خرچنگ

 

4- خرچنگ‌ها مقام و موقعیت را خیلی دوست دارند

انسان‌هایی که شیفته‌ی مقام و شهرت هستند و برای رسیدن به این جایگاه به هر کاری دست می‌زنند ، افراد ناموفق و شکست‌خورده‌ای هستند. این افراد به‌طور معمول، دیگران را تخریب می‌کنند تا خود را محبوب کنند ولی آنان نمی‌دانند که محبوبیت انسان‌ها، بیشتر از آنکه یک موضوع زمینی باشد ، یک موضوع آسمانی است. خداوند به‌واسطه‌ی اعمال و رفتار انسان‌ها، آنان را محبوب می‌کند و انسان‌های دیگر را شیفته‌ی آنان می‌نماید. از ویژگی‌های منفی افراد خرچنگ صفت، علاقه‌ی بیش از حد به مقام و موقعیت دنیوی است. این علاقه‌ی زیاد فقط آرامش را از آنان می‌گیرد و باعث می‌شود مدام دغدغه‌ی رسیدن به مقامی را داشته باشند که شاید هرگز ذره‌ای لیاقت آن را نداشته باشند اما چون شیفته‌ی تعریف و تمجید دیگران هستند ، برای رسیدن به این موقعیت‌، هر تخلفی را انجام می‌دهند. این افراد به‌طور معمول، لیاقت انجام کارهای بزرگ را ندارند چرا که بیشتر انرژی خود را صرف کارهای عبث و بیهوده می‌کنند تا خود را محبوب و دلنشین جلوه دهند. البته شاید در برخی مواقع در مقاطع کوتاهی موفق شوند ولی در درازمدت، این افراد به‌طور قطع شکست می‌خورند.

چهره‌های شاد و خندان، دارای انرژی مثبت فراوانی هستند و این انرژی رشد دهنده‌ را به دیگران نیز انتقال می‌دهند ولی انسان‌های عبوس و گرفته ، مدام با پیام‌های منفی، ذهن دیگران را خدشه‌دار می‌نمایند.

5- خرچنگ‌‌ها ظاهری عبوس و خشن دارند

چهره‌های شاد و خندان، دارای انرژی مثبت فراوانی هستند و این انرژی رشد دهنده‌ را به دیگران نیز انتقال می‌دهند ولی انسان‌های عبوس و گرفته ، مدام با پیام‌های منفی، ذهن دیگران را خدشه‌دار می‌نمایند و باعث ناراحتی اطرافیان می‌شوند. لبخند ، کلید یک ارتباط موفق و سازنده است و در اصل، انسان‌هایی که چهره‌ی شاد و خندانی دارند ، ذهن‌های خلاق‌تر و پویاتری دارند. از ویژگی‌های منفی افراد خرچنگ صفت، ظاهری عبوس و خشمناک است. آنانی که چنین حالتی را همیشه با خود تمرین می‌کنند ، هر روز ناامیدی و یاس را برای خود و دیگران ایجاد می‌کنند. آنان همیشه  با زورگویی و قدرت‌نمایی، به دنبال اثبات خود هستند غافل از این که انسان‌ها با حسن خلق می‌توانند در قلب‌ها نفوذ کنند. انسان‌های خشن و عصبانی، افراد منفور و ضعیفی هستند که با بی‌تدبیری، اطرافیان را آزرده و چهر‌ه‌ی خود را مخدوش می‌کنند. راز محبوبیت انسان‌ها، اخلاق خوب، گفتار و کارهای شایسته می‌باشد.

 

امید است با دوری از ویژگی‌های منفی خرچنگی، بتوانیم لحظه‌های نابی را در زندگی برای خود و اطرافیان ایجاد نماییم. برای رسیدن به این امر باید تلاش کرد.

 

منبع : مجله شادکامی وموفقیت

مقالات مرتبط :

زندگی فلسفی مورچه ها!

خوشبختی ،واقعیت یا خیال ؟

نفوذ درقلب دیگران بدون جراحی

خوش بین باشید!

قانون اقتضاء و تناسب

خود را قبله نکن!

دنیا ، سر جنگ ندارد


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط سخی فرهادی 87/7/27:: 1:30 صبح     |     () نظر
 
در کره مریخ برف بارید

کابل پرس: خبری، تحلیلی و انتقادی  

 

  در کره مریخ برف بارید

آسوشیتدپرس

پنج شنبه 2 اکتبر 2008

مریخ نشین فینیکس برای نخستین بار شاهد بارش برف در مریخ بود.

سفینه “فینیکس” ناسا در محل فرود خود بر روی سیاره مریخ برای اولین بار شاهد پدیده بارش برف بر روی این سیاره بوده و شواهدی بدست آورده است که نشان می دهد در گذشته در این محل کره آب وجود داشته است .

آزمایش های انجام شده بر روی خاک مریخ نشان داده است که دو ماده معدنی در این خاک وجود دارد که در آب مایع ساخته می شوند.

دانشمندان مواد معدنی مانند کربنات کلسیم را کشف کرده اند که در سنگ آهک و گچ و ورقه های سیلیکات دیده می شود.

اما اینکه دقیقا چگونه این مواد ساخته شده اند همچنان به صورت یک معما باقی مانده است.

“ویلیام باینتون” یک دانشمند در “دانشگاه آریزونا” در تاکسن گفت، هیچ چیز هنوز بطور قطعی مشخص نشده است. لیزری که در سفینه فینیکس کار گذاشته شده است به تازگی پدیده بارش برف از ابرهایی در فاصله ?/? کیلومتری در بالای محل استقرار فینیکس در دشت های قطب شمال مریخ را کشف کرده است.

این برف قبل از رسیدن به زمین ناپدید شد. فینیکس ماه مه در دشت های قطبی مریخ فرود آمد تا در جریان یک ماموریت سه ماهه مطالعه کند که آیا این محیط برای حیات میکروبی مناسب است یا خیر.

یکی از بزرگترین کشفیاتی که دانشمندان فینیکس تا کنون به ان دست یافته اند تایید وجود یخ در این سیاره است. دانشمندان از مدت ها پیش بر اساس محاسبات انجام شده توسط یک سفینه در حال گردش حدس می زدند که در دشت های شمالی مریخ آب یخ زده وجود دارد.

این مریخ نشین همچنین کشف کرده است که خاک مریخ اندکی قلیایی است و حاوی مواد مغذی و مواد معدنی مهمی است. دانشمندان تصور می کنند که احتمالا در گذشته در محلی که مریخ نشین قرار دارد، آب ساکن وجود داشته و یا یخ ذوب شده و با مواد معدنی فعل و انفعال داشته است.

مریخ امروزه یخ زده و خشک است و هیچ نشانه ای از آب بر روی سطح آن وجود ندارد اما محققان معتقدند که این سیاره زمانی گرمتر و مرطوبتر بوده است.

درصورتیکه سفینه فینیکس بتواند مدت بیشتری بر روی مریخ دوام بیاورد ناسا ماموریت سه ماهه آن را تا پایان سال جاری میلادی تمدید خواهد کرد.

با به اتمام رسیدن فصل تابستان نور خورشید کمتری به صفحات خورشیدی این سفینه می رسید. در ماه نوامبر که خورشید میان زمین و مریخ قرار می گیرد ارتباط میان کنترل زمینی با مریخ نشین فینیکس موقتا قطع می شود

منبع: پزشکان بدون مرز



کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط سخی فرهادی 87/7/13:: 1:41 صبح     |     () نظر
 
عجایب عدد هفت

کابل پرس: خبری، تحلیلی و انتقادی  

 

  عجایب عدد هفت

چهار شنبه 6 اوت 2008

الف) مقدمه:

عدد هفت عددی است که شاید مثل همه ی عدد های دیگر در نظر ما عادی جلوه کند اما نگرش ما وقتی متبلور می شود که خواص عدد هفت را بدانیم و ببینیم چه «هفت» هایی در زندگی ما وجود دارند و ما در گیر و دار زندگی ماشینی و با بی تفاوتی از کنار آن ها رد می شویم مثلا شاید جالب باشد که بدانیم، رنگین کمان دارای هفت رنگ است . عجایب جهان، هفت تا هستند.(که به عجایب هفت گانه معروفند ) یا در یونان باستان، اسطوره ای با نام هفت خدای، در ذهن مردم نقش بسته است، ویا شهر عشق، که دراشعار عطار آمده است، هفت شهر می باشد، سوره ی مبارکه حمد، که اوّلین سوره ی قرآن کریم است، هفت آیه دارد. آسمان دارای هفت طبقه است. بهشت وجهنم هر کدام دارای هفت طبقه و درجه هستند و طواف خانه خدا هفت دور است، موسیقی ایران و یونان هفت دستگاه داد، هفت نوع ساز بادی وجود دارد و علاوه بر این هفت نت موسیقی وجود دارد(دو، ر، می، فا، سل، لا، سی) و…

ب) تاریخچه:

در سال ???? میلادی کتابی ار یک جهان گرد منتشر شد که، از جمله روش شمردن را در میان قبیله ای از تورس شرح داده است. اینها برای شمردن تنها از دو واژه استفاده می کردند: یک و دو. برای عدد سه می گفتند «دو و یک » برای چهار «دو و دو»، برای پنج «دو و دو یک » و برای شش «دو و دو و دو» ولی برای عددهای بزرگ تر از ?، هر قدر بود، می گفتند «خیلی ». گرچه این آگاهی مربوط به پایان سده ی نوزدهم است ولی می تواند گواهی بر شیوه ی شمردن در آغاز شکل گیری مفهوم عدد در میان انسان های نخستین باشد. بعد ها که برای عددهای بزرگتر هم نامی در نظر گرفتند به احتمالی برای عدد «هفت» از همان واژه ی قبلی «خیلی» یا «بسیار» استفاده کردند. عدد هفت که سده های متوالی برای آنها نا شناخته بود، اندک اندک به صورت عددی مقدس در آمد. وقتی که مصری ها، بابلی ها و دیگر امت ها توانستند پنج سیاره ی نزدیک تر به خورشید را بشناسند، با اضافه کردن ماه و خورشید، به عدد هفت رسیدند و این بر تقدس عدد ? افزود وقتی در قصه های کهن تر، که تا زمان ما هم ادامه پیدا کرده است، صحبت از شهری می شود که هفت برج و هفت بارو داشت، به معنای آن است که این شهر برج و باروهای بسیار داشت. هفت آسمان و هفت دریا و هفت کشور، به معنای آسمان ها و کشور ها و دریاهای بزرگ است نه هفت آسمان و هفت دریا (نه کم و نه زیاد ). هنوز در زبان فارسی اندرز می دهند « هفت بار گز کن یک بار پارچه کن ». این جمله به معنای آن نیست که برای دقت کار و کم کردن اشتباه در اندازه گیری یا هر کار دیگری باید درست ? بار آزمایش کرد، نه شش یا هشت بار. در اینجا هم هفت به معنی «بسیار» است. عدد?? هم چنین سرنوشتی دارد….

ب) هفت و…

نزد بسیاری از اقوام عهد باستان «هفت» عدد ویژه ای بود. در فلسفه و نجوم مصریان و بابلی ها، عدد هفت به عنوان مجموع هر دو زندگی، سه و چهار، جایگاه ویژه ای داشت.(پدر و مادر و فرزند؛ یعنی سه انسان، پایه و اساس زندگی هستند و عدد چهار مجموع چهار جهت آسمان و باد است.)

ایرانیان قدیم در آیین زرتشت، اهورامزدا را مظهر پاکی میدانستند و برای او هفت صفت را بر می شمردند و در مقابل او اهریمن را پدید آورنده ی پلیدیها می دانستند و می گفتند در پیرامون اهورامزدا فرشتگانی هستند که مظاهر صفات حسنه هستند و برای احترام به آن ها که اول هرکدامشان سین بود هنگام سال تحویل سفره می گستراندند و هفت قسم خوراکی که نام هریک با سین شروع می شود: سیر، سرکه، سیب، سماق، سمنو، سنجد، سکه، و سبزی را سر سفره می گذاردند که به سفره ی هفت سین معروف بود.

برای فیلسوف و ریاضیدان یونانی«فیثاغورث» نیز عدد هفت، مفهموم ویژه ی خود را داشت که از مجموع دو عدد سه و چهار تشکیل می شود: مثلث و مربع نزد ریاضیدانان عهد باستان اشکال هندسی کامل محسوب می شدند، از این رو عدد هفت به عنوان مجموع سه و چهار برای آن ها عدد مقدسی بود. علاوه بر این در یونان هر هفت سیاره را خدایی میدانستند : سلن، هیلیوس،آرس،هرمس، زئوس، آفرودیت و کرونوس. یهودیان قدیم نیز برای عدد هفت معنای ویژه ای قایل بودند. در کتاب اول عهد عتیق (تورات) آمده است که خداوند جهان را در شش روز خلق کرد، در روز هفتم خالق به استراحت پرداخت. موسی در ده فرمان خود از پیروانش می خواهد که این روز آرامش را مقدس بدارند(روز شنبه و روز تعطیل یهودیان). علاوه بر این در آن کتاب مقدس هفت با عنوان عدد تام و کامل نیز استعمال شده است. از آن زمان عدد هفت نزد یهودیان و بعد ها نیز نزد مسیحیان که عهد عتیق را قبول کردند، به عنوان عددی مقدس محسوب می شد. به این ترتیب بود که از دوران باستان هفتگانه های بیشماری تشکیل شدند: یونانیان باستان همه ساله هفت تن از بهترین هنرپیشگان نقش های سنگین و غمناک و نقش های طنز و کمدی را انتخاب میکردند. آن ها مانند رومی های باستان به هفت هنر احترام میگذاشتند. روم بر روی هفت تپه بنا شده بود. در تعلیمات کلیسای کاتولیک هفت گناه کبیره(غرور، آزمندی، بی عفتی، حسد، افراط، خشم و کاهلی) و هفت پیمان مقدس(غسل تعمید، تسلیم و تصدیق، تقدیس و بلوغ، ازدواج، استغفار و توبه، غسل قبل از مرگ با روغن مقدس، در آمدن به لباس روحانیون مسیحی) وجود دارد. برای پیروان محمد(ص) آخرین مکان عروج، آسمان هفتم محسوب می شود. در بیست و هفتم ژوئن هر سال، روز «هفت انسان خوابیده » مسیحیان یاد آن هفت برادری را که در سال ??? بعد از میلاد، برای عقیده و ایمان خود، زنده زنده لای دیوار نهاده شده و شهید شدند، گرامی می دارند؛ مردم عامه می گویند که اگر در این روز باران ببارد، به مدت هفت هفته بعد از آن هوا بد خواهد بود، آن گاه انسان باید هفت وسیله ی مورد نیازش را بسته بندی کند و با چکمه های هفت فرسخی خود به آن دورها سفر کند. صور فلکی خوشه ی پروین یا ثریا به عنوان «هفت ستاره» معروف است، در حالی که حتی با چشم های غیر مسلح میتوان در این صورت فلکی تا یازده ستاره را دید.

عرفای بزرگ عشق و وصال را در هفت مرحله و هفت وادی نشان داده اند و فاصله ی بین هستی و تباهی را پنچ مرحله دانسته اند.

در افسانه ها نیز با هفت سحر آمیز برخورد می کنیم: سوار ریش آبی هفت همسر داشت، سفید برفی با هفت کوتوله پشت هفت کوه زندگی می گرد و افسانه ی اژدهای هفت سر…

علاوه بر این می توان به هقت اقلیم، هفت اورنگ، هفت دفتر شاهنامه، هفت پیکر، هفت هیکل، هفت گناه کبیره، هفت خان رستم، هفت الوان، هفت گنج، هفت رکن نماز،هفت تحلیل و هفت طواف (در اعمال حج)، هفت قبله(مکه، مدینه،نجف،کربلا،کاظمین،سامرا،مشهد) و… اشاره کرد و به این ترتیب بود که تعداد بیشماری هفتگانه در دنیا بوجود آمد و به عدد هفت تقدس خاصی بخشید.

منبع: مقالات


پاسخ به این مقاله

2 پیامهاى سخنگاه

  • عجایب عدد هفت

    7 اوت 04:56

    آیا میدانید چرا هفته هفت روز است نه مثلا هشت روز؟

    این هم از بابل باستان بر جای رسیده است.

    پاسخ به این پیام

  • عجایب عدد هفت

    7 اوت 23:50, بوسیله ى رضا
    در یک قسمت این مقاله اشتباه شده است؛ ما هفت قبله نداریم؛من خودم شیعه هستم ولی فقط یک قبله وجود دارد که در مکه است. شهرهای دیگر مدینه کربلا و ... مکان های مقدس هستند نه قبله.

کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط سخی فرهادی 87/7/13:: 12:5 صبح     |     () نظر
 
??% موفقیت شما مربوط به ??% از فعالیت شماست

کابل پرس: خبری، تحلیلی و انتقادی  

 

  ??% موفقیت شما مربوط به ??% از فعالیت شماست.

شنبه 30 اوت 2008

در سال ???? یک اقتصاددان ایتالیایی به نام ویلفر دو پارتو در حین تحقیق راجع به توزیع ثروت در ایتالیا متوجه شد که ??% ثروت کشورش در دست ??% افراد است، او ??% بانفوذ و ثروتمند را، اقلیت مهم و بقیه ??% جمعیت جامعه را اکثریت کم اهمیت نامید، بسیاری از محققان این پدیده را در امور تخصصی خود مورد بررسی قرار دادند و به نتایج مشابه جالبی رسیدند.

پیشتاز مدیریت کیفیت، دکتر ژوزف جورانکه در سال ???? در آمریکا می زیست، یک اصل جهان شمول را شناسایی کرد و آن را به پارتو نسبت داد، او این اصل را اصل پارتو یا قانون ??/?? نامید.

قانون مذکور یکی از مفیدترین مفاهیم موجود در زمینه مدیریت و زندگی است، به مثال های زیر توجه کنید:

??% سود شما مربوط به ??% از محصولات یا خدمات شماست.

??% بیماران دچار ??% بیماری ها می شوند.

??% انبار شما از ??% لوازم شما پر است.

??% تصادفات مربوط به ??% جرایم رانندگی است.

??% شاخص سهام نربوط به ??% شرکت هاست.

??% مشکلات پرسنلی سازمان شما مربوط به ??% کارکنان است.

منبع:دانستنیها و اطلاعات



کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط سخی فرهادی 87/7/12:: 11:45 عصر     |     () نظر
 
اشک تمساح

کابل پرس: خبری، تحلیلی و انتقادی  

 

  اشک تمساح

شنبه 6 سپتامبر 2008

از گذشته های دور اصطلاح «اشک تمساح ریختن» در میان بسیاری از ملل یا فرهنگ و زبانهای مختلف رواج داشته است و افسانه ای قدیمی می گوید هرگاه این حیوانات خطرناک و مهیب گرسنه می شوند اشک می ریزند و گریه می کنند. بتازگی یک محقق دانشگاه فلوریدا به این نتیجه رسیده است که کروکودیل ها در زمان ضیافت و شکم چرانی واقعاً زار می زنند. البته به گفته این محقق زار زدن کروکودیل ها به دلایل فیزیولوژیکی است و به آنچه از قدیم درباره حقه بازی این خزنده ماقبل تاریخی گفته می شود هیچ ربطی ندارد.

«کت ولیت»، جانور شناس دانشگاه فلوریدا با انجام فیلمبرداری های متعدد از کروکودیل ها و سوسمارها در هنگام غذا خوردن به نتایج جالبی در خصوص حالت این خزنده ها در هنگام غذا خوردن دست یافته است. این محقق کشف کرده است اکثریت قریب به اتفاق این خزنده ها هنگام غذا خوردن، و زمانی که غذای خود را از هم می درند و می خورند از چشمهایشان کف و حباب بیرون می زند و حالتی شبیه به اشک ریختن در این خزندگان مشاهده می شود.

به گفته این محقق در افسانه و قصه های قدیمی به اشک ریختن این خزنده در هنگام گرسنگی اشاره های بسیاری شده است و حتی عجز بسیاری از آدمهای شیاد نیز به گریه و اشک تمساح تشبیه می شود، اما در واقع تمامی اینها داستان بوده و پایه و مبنایی ندارد. این محقق برای آنکه از صحت و سقم قصه های مربوط به اشک ریختن کروکودیل ها سر در بیاورد تصمیم گرفت نگاه دقیق تری به مسأله داشته باشد و با استفاده از فناوریهای پیشرفته تصویربرداری، به نتایج جالب توجهی هم رسید.

این محقق به کمک همکارش توانست پس از صدها یا هزاران سال قصه سرایی و افسانه نویسی در مورد گریه کروکودیل ها و تمساحها، واقعیت جالبی را کشف کند. البته سابقه تحقیق در خصوص اشک ریختن تمساحها به خیلی دور بازمی گردد و حتی محققی در اوایل قرن گذشته تصمیم گرفت برای آزمایش این امر پیاز و نمک به چشم تمساحها بمالد و بفهمد آیا این افسانه اشک ریختن کروکودیل ها واقعیت دارد یا خیر.

اینک دو محقق دانشگاه فلوریدا راز اشک ریزی کروکودیل ها در هنگام غذا خوردن را کشف کرده اند تامشخص شود بسیاری از قصه ها و افسانه های قدیمی تا حدودی با واقعیتهای علمی مطابقت دارند و اشک ریختن تمساحها برای طعمه بیچاره شان در هنگام خورده شدن واقعیت دارد و یک قصه و افسانه نیست.

منبع: دانستنیها و اطلاعات عمومی



کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط سخی فرهادی 87/7/12:: 11:43 عصر     |     () نظر
<      1   2   3   4      >
درباره
صفحه‌های دیگر
لینک‌های روزانه
لیست یادداشت‌ها
پیوندها
EMOZIONANTE
upturn یعنی تغییر مطلوب
حاج آقاشون
همفکری
عاشقان
به سوی فردا
عشق و شکوفه های زندگی
اگه باحالی بیاتو
دیار عاشقان
فرزانگان امیدوار
شین مثل شعور
(( همیشه با تو ))
در انتظار آفتاب
خورشید تابنده عشق
آیینه های ناگهان
تمیشه
***جزین***
((( لــبــخــنــد قـــلـــم (((
پرسه زن بیتوته های خیال
ای لاله ی خوشبو
همنشین
به وبلاگ بیداران خوش آمدید
گل رازقی
سایت اطلاع رسانی دکتر رحمت سخنی
وبلاگ شخصی محمدعلی مقامی
مذهبی فرهنگی سیاسی عاطفی اکبریان
آخرالزمان و منتظران ظهور
جمله های طلایی و مطالب گوناگون
لیلای بی مجنون
به سوی آینده
عشق سرخ من
یا امیر المومنین روحی فداک
نگاهی به اسم او
ایران
آموزه ـ AMOOZEH.IR
و رها می شوم آخر...؟!!
جلوه
بی نشانه
PARSTIN ... MUSIC
رهایی
قعله
دارالقران الکریم جرقویه علیا
alone
منتظر ظهور
علی اصغربامری
پارمیدای عاشق
دلبری
نظرمن
هو اللطیف
افســـــــــــونگــــر

جاده های مه آلود
جوان ایرانی
hamidsportcars
پوکه(با شهدا باشیم)
*پرواز روح*
عصر پادشاهان
جمعه های انتظار
سپیده خانم
هادرباد شناسی (روستایی در شرق شهرستان بیرجند) HADERBAD SHENASI
بندیر
شقایقهای کالپوش
لنگه کفش
د نـیـــای جـــوانـی
قلمدون
نهان خانه ی دل
مهندسی مکانیک ( حرارت و سیالات)-محی الدین اله دادی
گل باغ آشنایی
یه گفتگوی رودر رو
پرواز تا یکی شدن
بچه مرشد!
سکوت ابدی
وبلاگ عقل وعاقل شمارادعوت میکند(بخوانیدوبحث کنیدانگاه قبول کنید)
*تنهایی من*
سرای اندیشه
SIAH POOSH
بلوچستان
خاکستر سرد
شجره طیبه صالحین ،حلقه ریحانه
شوالیه سیاه
خندون
هم نفس
آسمون آبی چهاربرج
محفل آشنایان((IMAN))
.:: بوستان نماز ::.
ای نام توبهترین سر آغاز
هه هه هه.....
سه ثانیه سکوت
►▌ استان قدس ▌ ◄
بهترین آرزو هایم تقدیم تو باد.

مهر بر لب زده
نغمه ی عاشقی
امُل جا مونده
هفت خط
محمد جهانی
جریان شناسی سیاسی - محمد علی لیالی
ارتش دلاور
نگاهی نو به مشاوره
طب سنتی@
فانوسهای خاموش
گروه تک تاز
مقاله،پایان نامه،پرو‍ژه،کتاب الکترونیک،تحقیق،جزوه،نمونه سوال و..
سیب سبز
دانشگاه آزاد الیگودرز
فریاد بی صدا
اکبر پایندان
کانون فرهنگی شهدای شهریار
پژواک
تخریبچی ...
عاشقانه
geleh.....
بــــــــــــــهــــــــــــار
****شهرستان بجنورد****
وبلاگ آموزش آرایشگری
یک کلمه حرف حساب
پلاک آسمانی،دل نوشته شهدا،اهل بیت ،و ...
«حبیبی حسین»
..:.:.سانازیا..:.:.
+
یــــــــــــــــاســــــــــــــــــــمـــــــنــــ
حوض سلطون
شب و تنهایی عشق
داستانهای واقعی روابط عمومی Dr.Rahmat Sokhani
دلدارا
پناه خیال
مجله اینترنتی شهر طلائی
جوک بی ادبی
عاطفانه
آقاشیر
امامزاده میر عبداله بزناباد
قرآن
دریـــچـــه
بـــــاغ آرزوهــــا = Garden of Dreams
صراط مستقیم
من بی تو باز هم منم ...
عشق در کائنات
ماییم ونوای بینوایی.....بسم الله اگرحریف مایی
سروش دل
تنهایی
روانشناسی آیناز
کـــــلام نـــو
جبهه مقاومت وبیداری اسلامی
بصیرت مطهر
سایت جامع اطلاع رسانی برای جوانان ایرانی
آوای قلبها...
اَللهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج
تنهایی افتاب
نمایندگی دوربین های مداربسته
کوسالان
امام مهدی (عج)
@@@گل گندم@@@
سفیر دوستی
کافه محلی است برای جمع شدن وسرچشمه آغاز زایش هرچشمه است
کلبه عشق
تنهایی......!!!!!!
دریــــــــای نـــور
کربلا
جوکستان بی تربیتی
کلبهء ابابیل
وبسایت رسمی مهندس امیر مرتضی سعیدی ایلخچی
تعمیرات تخصصی انواع پرینتر لیزری اچ پی HP رنگی و تک رنگ و اسکنر
جـــیرفـــت زیـبا

سارا احمدی
مهندسی عمران آبادانی توسعه
ققنوس...
حزب الله
««« آنچه شما خواسته اید...»»»
ashegh
طاقانک
تک درخت
تراوشات یک ذهن زیبا
سکوت سبز
هر چی بخوای
پیامنمای جامع
پرنسس زیبایی
بوی سیب BOUYE SIB
@@@این نیزبگذرد@@@
بادصبا
ಌಌتنهاترین عشق یه عاشق دل شکستهಌ᠐
راز رسیدن به شادی و سلامتی
معارف _ ادبیات
پوست مو زیبایی
تنهای تنها
آخرین صاحب لوا
جاده مه گرفته
دخترانی بـرتر از فــرشته
دلـتنگـ هشـیگـــــــــی
تبسمـــــــــــــــی به ناچار
ماتاآخرایستاده ایم
سایت روستای چشام (Chesham.ir)
مستانه
وبلاگ گروهیِ تَیسیر
ناز آهو
گیسو کمند
جــــــــــــــــوک نـــــــت
عکس سرا- فقط عکس
عکس های عاشقانه
حقوق دانشگاه پیام نور ایلام
تیشه های اشک
فقط خدا رو عشقه
پاتوق دوستان
بنده ی ناچیز خدا
آزاد
ارمغان تنهایی
فقط عشقو لانه ها وارید شوند(منامن)
سلام آقاجان
ردِ پای خط خطی های من
منطقه آزاد
علی پیشتاز
تنهاترم
محمدمبین احسانی نیا
یادداشتهای فانوس
دوست یابی و ویژگی های دوست
کد تقلب و ترینر بازی ها
ستاره سهیل
داستان های جذاب و خواندنی
عاشقانه
گدایی در جانان به سلطنت مفروش
یادداشتهای من
شــــــهدای روستای مـــکـــی کوهسرخ
سرافرازان
*bad boy*
سرزمین رویا
برای اولین بار ...
خاطرات و دل نوشته های دو عاشق
چون میگذرد غمی نیست
بازگشت نیما
دهیاری روستای آبینه(آبنیه)
روستای زیارتی وسیاحتی آبینه(آبنیه)باخرز
سایه سیاه
رازهای موفقیت زندگی
دوره گرد...طبیب دوار بطبه...
* ^ــ^ * تسنیم * ^ــ^ *
بچه های خدایی
مرام و معرفت
خوش آمدید
The best of the best
بوستان گل و دوستان
صفیر چشم انداز ایران
من.تو.خدا
۞ آموزش برنامه نویسی ۞
شبستان
دل شکســــته
یکی هست تو قلبم....
برادران شهید هاشمی
شهداشرمنده ایم _شهرستان بجنورد
یامهدی
تنها هنر
دل نوشته
صوفی نامه
har an che az del barayad
منتظر نباش تا پرنده ای بیاید و پروازت دهد در پرنده شدن خویش بکوش
شجره طیّبه

دانلود هر چی بخوایی...
نور
Dark Future
مجله مدیران
S&N 0511
**عاشقانه ها**
پنجره چهارمی ها
AminA
نسیم یاران
تبیان
صدای سکوت
(بنفشه ی صحرا)
اندکی صبر سحر نزدیک است....
ابهر شهر خانه های سفید
عشق
ترانه ی زندگیم (Loyal)
توشه آخرت
قـــ❤ــلـــــب هـــــای آبـــــی انــ❤ـــاری
جزتو
ترخون
عشق پنهان
@@@باران@@@
شروق
Manna
السلام علیک یا علی بن موسی الرضا
پرسش مهر 8
دریایی از غم
طره آشفتگی
...ترنم...
Deltangi
زیبا ترین وبلاگ
ارواحنا فداک یا زینب
علمدار بصیر
کرمان

عشق الهی: نگاه به دین با عینک محبت، اخلاق، عرفان، وحدت مسلمین
عطش (وبلاگ تخصصی ماه محرم و صفر)
قمه‏زنی سنت یا بدعت؟
سلام
عطش
حضرت فاطمه(س)
♀ ㋡ JusT fOr fuN ㋡ ♀
اواز قطره
محمد قدرتی Mohammad Ghodrati
آرشیو یادداشت‌ها
دینی
گلچینی از جغرافیای طبیعی و تاریخی افغانستان
آثارتأریخی افغانستان
گلچینی از تاریخ جهان و افغانستان
میراث گرانبهای گذ شتگان چراغی است برآیند گان
کابل و ولایات افغاانستان عزیز
زبان شرین پارسی
وازه نامهء هم زبانان
ادبیات و هنر
پرواز خیال
شعر و ادب
اى الهه عشق مادر!
عاشقانه ها
موزیک و اشعار آهنگهای بهترین اوازخوان افغان احمد ظاهر و دیگران
سیاسی
جامعه شناسی -مردم شناسی
دانستنیهای جالب
طب ورزش صحت وسلامتی
مسائل جنسی خانه و خانواده
آموزش زیبایی
روانشناسی
طب سنتی و نسخه های پزشکی با گیاهان دارویی
غذا موادغذائی و اشامیدنیها
خواص میوه ها و سبزیجات
اخبار
زندگینا مه
داستانهای کوتاه و آموزنده
نجوم فضا وفضانورد ی
کمپیوتر انترنیت و وب نویسی
لطیفه ها اندرز ها و پیامهای کوتاه خواندنی و عالی
طنز
تقویم هجری شمسی اوج درایت فرهنگی ما
سرگرمی ها
معرفی کتاب
تصویر عکس ویدئو فلم
بهترین های خط
جالبترین کارتونها
طالع بیی
یادداشتها
قوانین خواب و رویا وتعبیرخواب
تبریکی و تسلیت
داغ غربت
علمی
تاریخی و اجتماعی
خانهء مشترک ما زمین
اشعار میهنی رزمی و سیاسی
هوا و هوانوردی
آموزش و پرورش
معانی اصطلاحات و تعاریف
دنیای عجاء‏بات